Verslagen
2016 |
 |
Na het E.K. moesten we we alles weer controleren. Hier liep de vruter niet
optimaal en dat probleem moest nog even opgelost worden. Het probleem zat weer
bij de kleppen en dat hebben we weer opgelost.
De wedstrijd in Alphen was dit
jaar op vrijdag avond en zaterdag avond. Vrijdags reden de standaard klasses en
de hyproslee competitie.
SøMælk D'n aerdvruter zou nog een paar testruns maken deze avond. Zo
konden we zien of de aanpassingen die we gedaan hadden ook in orde
waren. We reden 1 korte run en na het uitlezen van de data hebben we
op het einde van de avond nog een volledige run gemaakt. Alles leek
in orde dus we hadden vertrouwen in de zaterdag wedstrijd. |
 |
 |
Na dat we op vrijdag avond in Alphen gebleven waren konden we op zaterdag
morgen een beetje relaxen want de wedstrijd zou pas om 15.30u beginnen.
Alphen is voor ons toch een thuiswedstrijd dus komen er altijd veel supporters .
Zo was het zeer gezellig rond de oplegger onder het genot van een lekker bakje koffie. |
Sandra en Mirjam verkochten ondertussen
nog enkele kalenders voor het goede doel en toen kon de wedstrijd
beginnen. |
 |
 |
Rond de klok van 22u was
het dan zover en was het superstock time. Er kwamen 10 tractoren aan de
start. Er kon nog van alles gebeuren in het klassement. Vooral de nr 4 t/m
8 in het klassement lagen kort bij elkaar dus als we een goede prestatie neer
zette dan konden we nog enkele plaatsen opschuiven Er lag een mooie taaie
baan en dat is wat we willen met de vruter. Ook het volk was in grote getalen
aanwezig. |
All or nothing had de proeftrek
waarna de sleepwagen wat lichter ging. Newborne deere eindigde op 92.80 mtr
dus er moest flink gewerkt worden voor het behalen van een finale plaats. Nu
was SøMælk D'n aerdvruter aan de beurt. Met een mooie run reed Gertjan naar
107.09 mtr naar een finale plaats. Hurricane reed 89 mtr. European maid
had een run uit het boekje met 109.29 mtr. Terminator, Bleu thunder en all or
nothing kwamen ook niet aan de 100
mtr lijn. Interaction reed als 3e naar de finale met 102.86 mtr. Zapo en
Greengangster kwamen er ook niet. Maar
met deze 4e plek behaalde Greenganster wel het Kampioenschap binnen. |
 |
 |
Toen was het de finale. SøMælk d'n aerdvruter mocht als eerste aan haken van de 3 Met een redelijke start ging bij
de 70 mtr het vermogen eruit en eindigde deze run op 77.67 mtr. Een mooie 3e
plek. European Maid reed met 83.74 mtr naar een keurige 2e plek. De
winnaar van de avond was Interaction met 88.17 mtr. De vruter werd terug gereden
door onze "gast rijder" die hier duidelijk van genoot!! |
We zijn het seizoen mooi
geëindigd met een podium plaats. In het klassement deden we ook nog goede
zaken en zo eindigt ons seizoen op een mooie 4e plaats. Hier zijn we dik
tevreden mee.
Na eerst de kampioens tractor greengangster deere te hebben versiert was het nog lang gezellig rond de
oplegger. Ook waren we even naar de feesttent geweest ook hier was het nog
zeer gezellig. Op zondag morgen
gingen we weer naar huis en zo kwam er een einde aan een mooi en lang pulling
seizoen.
|
 |
OP NAAR HET E.K.
Na de wedstrijd in Lochem was het
probleem van het einde van de run snel gevonden.
Er bleek een hoedje van de
klepsteel te zijn.
Dit was vlug
verholpen en zo werd de tractor klaar gezet voor de demo in het
Zwitserse Knutwill. Hier zouden we met nog enkele superstocks uit
Nederland op zaterdag en zondag een demo geven. Op een mooie locatie
in een glooiend landschap met een pracht temperatuur was het
genieten daar. De runs
verliepen naar tevredenheid en met een mooie 2e plaats keerden we op
zondag avond weer richting Casteren. |
 |
 |
Nu hadden we 2
weken de tijd om de Vruter grondig
te controleren voor het E.K. op 27 en 28 augustus. Na alles gecontroleerd te
hebben en de banden nog eens onderhanden te hebben genomen stond de tractor op
woensdag avond al klaar en geladen.
Ook moest er natuurlijk het nodige proviand
mee naar Engeland genomen worden dit alles onder leiding van de vrouw des
huizes Mariette Pauly |
Zo kon de truck op
donderdag avond rond de klok van 20u vertrekken richting Calais voor de korte boot tocht
richting Dover. Ook dit jaar was er weer een busreis georganiseerd door
Maoske en Mariette. Van de Vruter gingen er ongeveer 20 personen mee en ook
van de organisatie van Mades powerweekend zaten
er ongeveer 26 personen in de bus. Deze vertrok rond de klok van 5u vanuit
Casteren richting Duinkerken om van hier uit
met de boot richting Dover tegaan. |
 |
 |
Een groepje van 10 personen kwam
nog met het vliegtuig richting engeland. De vrachtwagen kon mooi doorrijden
richting Great ecclestone en arriveerde al vroeg in de middag op het terrein.
Bij de busreis verliep het wat moeizamer. Tot Dover ging het perfect maar
daarna was het na een hoop fileleed toch nog 22u Engelse tijd voor we arriveerde
in Great ecclestone. Hier had de club uit Made een mooie ruime tent laten
plaatsen voor slaapgelegenheid en als feesttent natuurlijk. Wij hadden er ook
nog een tent bijgeplaatst en zo was ons onderkomen voor het weekend geregeld. |
Snel werd er wat eten gemaakt want trek hadden we wel na zo'n lange reis.
Daarna werd de muziek gestart door onze vaste dj van het E.K.
Arie Bikker van AB productions en zo was de eerste gezellige feestavond
een feit. |
 |
 |
Op zaterdag begon wat wedstrijden betreft het E.K. dan echt.
Voor de wedstrijd was het eerst nog even genieten van een heerlijke bbq. Rond
de klok van 13.30u was het de deelnemers presentatie per land. Nederland
spring er altijd bovenuit met de meeste deelnemers. De superstocks hoefden
pas op zondag te rijden dus werd er op zaterdag eerst na de andere klasses
gekeken. In de two wheel drive
ging de winst naar No illusions uit Nederland en bij de mini's naar de Riddle
uit Nederland Bij de 3.5t modified ging de winst naar green monster uit
Duitsland en bij de prostocks ging na een zeer spannende strijd de winst naar
John deere 2 uit Denemarken Na de wedstrijd was het weer ouderwets gezellig.
Het werd een geweldig feest in de tent en dit werd tot in de kleine uurtjes
volgehouden. Sommigen zagen het al weer licht worden. |
Op zondag morgen was
het al weer vroeg dag voor sommigen. Deze dag was het "vruter day" en daar
kwamen we uiteindelijk toch voor. Eerst werd er een lekker ontbijtje
genuttigd met gebakken eitjes met spek. SøMælk D'n aerdvruter werd gelost en
klaar gezet voor de wedstrijd. Alles nog even nagelopen en dan is het wachten
tot ze ons op kwamen halen. |
 |
 |
Rond de klok van 12u werd er begonnen met de
wedstrijd. Eerst reden de 2.5 t modifieds. Hier ging de overwinning naar
Double sreaming uit Nederland. Rond 15.30 u was het zover, "superstock time"
met 15 deelnemers. Alles werd in
gereedheid gebracht voor de uitslagen voor de thuis blijvers
bekend te maken. Via de app en zelfs live via Facebook
konden de runs bekeken worden. Ook werden in Nederland de afstanden
direct op Facebook geplaatst. |
Green gangster had de proeftrek en maakte een
FP. Waarna er nog 9 Fullpulls volgende waaronder ook SøMælk D'n aerdvruter.
Het was geen gemakkelijke baan. De vruter pakte redelijk op bij de start maar
echt snelheid kwam er niet in. De Fullpull was een feit dus een finale
plaats. Wel klonk de motor op het einde van de run niet goed. |
 |
 |
5 deelnemers haalden de finale niet. All or nothing had een
vastgelopen oliepomp. Incredeble deere had een zeer wilde run en ging veels
te hoog. Bij de landing ging heel de voortrein krom. You never know kon de
grip niet vinden in de baan. Red alert en fiat agri kwamen er ook niet. |
Toen op naar de finale.
Greengangster kreeg er niet echt snelheid in maar zette toch een mooie afstand
neer 98.49mtr. Red fever had een zeer wilde run op 64.55 mtr en verloor bij
de landing een voorwiel. Newborne deere reed richting Greenganster maar kwam
toch ruim een mtr tekort op 97.46 mtr. Nu was het weer de beurt voor
SøMælk D'n aerdvruter. Ook nu kwam er weer geen snelheid in
en eindigde de run op 93.46 mtr. Zapo
eindigde op 90.94 mtr Rabbit g'n mad had een wereld run een reed naar
104.61 mtr. Wie zou daar nog aan komen? |
 |
 |
Maxium risk was goed op weg maar
strande ruim een mtr voor Rabbit g'n
mad op 103.50 mtr goed voor de 3e plaats Just smokey die we het hele jaar
niet gezien hadden mengde zich toch nog in de top op 101.15 mtr maar net naast
het podium. De laatste was Interaction. Zou Manon nog
de winnende run neer kunnen zetten? Na 2 pogingen nodig te hebben
gehad voor een finale plaatst had ze toch ook een schitterde run maar kwam 9 cm
te kort op Rabbit g'n mad dus goed voor een 2e plek. Wat een schitterde
finale was dit met de top 3 bijna binnen 1 mtr bij elkaar. Voor SøMælk D'n
aerdvruter zat er gewoon niet meer in en eindigde op een mooie 8e plek tussen de
beste van Europa. We waren tevreden. Toen moesten we natuurlijk zoals
gewoonlijk de winnaar nog even gaan versieren met slingers en balonnen. |
Daarna reden de heavy modifieds nog met als winnaar de Deense Ferrir. zo kwam
er weer een mooi einde aan een dagje tractorpulling. Eerst moest er nog even
wat van de bbq gegeten worden voor het feest weer los kon barsten in onze
"feesttent" Het feest duurde iets minder lang als de andere avonden want om
6u zou de wekker weer gaan. Alles moest opgeruimd en ingepakt worden zodat
iedereen om 8u kon vertrekken richting Nederland. |
 |
De fam Oppers toerden nog
een dagje met de camper voor ze naar Denemarken vlogen. De vliegers gingen
naar het vliegveld van Manchester. De bus en de vrachtwagen reden weer richting Dover om met de boot
terug naar het
vaste land te gaan. En zo waren de meesten op
maandag avond weer thuis na een geweldig
langweekend tractorpulling. We hebben er allemaal van genoten en kijken al weer uit naar de laatste wedstrijd van het seizoen op 10
september a.s. in Alphen. |
. |
(Verslag
martien)
OP NAAR LOCHEM
Na het fantastische weekend in Brande konden we op woensdag avond weer beginnen met onderhoud aan D'n
aerdvruter.
We moesten het probleem opzoeken waarom hij in de finale niet goed wilde
lopen. Al snel was het probleem
bekend en zagen we dat een tumelaar
de oorzaak was van het probleem.
Verder was alles in orde en
zo stonden we
na het
regulieren onderhoud en het repareren van de tuimelaar
op vrijdag avond klaar om op zaterdag af te reizen richting
Lochem. |
 |
 |
Rond de klok van 11u werd er vertrokken vanuit Casteren en arriveerden
we rond de klok van 14u op het terrein.
Na alles weer gelost te hebben werd
er onder het genot van een bakje koffie
wat bijgepraat met de vele meegereisde supporters. |
Rond de klok van 20.30u was het weer superstock time .
Ditmaal had
Zapo de proeftrek met 97.81 mtr.
De wedstrijdleiding besloot om de sleepwagen
wat lichter te zetten en zo mocht Hurricane
het als eerste proberen voor de lichtere sleepwagen met 96.54 mtr. Deze
deed hem nogmaals over en door verlies van gewichten na een oprupt einde
werd hij gediskwalificeerd. |
 |
 |
Na Terminator
reden
greenganster
en interaction wel naar een finaleplaats en european maid niet.
Nu was
het de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
Met een mooie start met de neus mooi
omhoog eindigde de run op 106.55 mtr wat net niet genoeg was voor een finale plaats. |
Aan het einde van de run klonk hij ook niet zo mooi anders was een fullpull
misschien wel mogelijk geweest.
Zapo kwam in de officiële run ook niet aan
een finaleplaats Newborne deere deed dit nog wel.
Incredeble deere , All or
nothing en Blue Thunderder kwamen er ook niet waarvan de laatste eindigde met nogal
wat vuur onder de motorkap. |
 |
Maximum risk
en gastrijder Rabbit g'n mad reden allebei nog een fullpull.
De finale
werd gewonnen door green gangster deere gevolgd door Interaction en Newborne
deere.
zo kwam er weer een einde aan een mooi dagje tractorpulling in Lochem
waar ieder jaar weer vele bezoekers op af komen.
Na de wedstrijd was het nog
lang gezellig
bij de oplegger.
Op
zondag morgen werd er weer richting brabant gereden.
 |
Dit maal moest er nog
een klein ommetje gemaakt worden richting Dommelen.
Hier zouden we de tractor
tentoonstellen op de 3 jaarlijkse dorsdag van lanzbulldog club Zeelst.
Zo
werd het weekend mooi afgesloten. |
IN HET HOGE NOORDEN!
Na de vorige wedstrijd in Cadzand, mochten we 2
weken later afreizen naar het mooie Denemarken, om daar hopelijk een
beter resultaat te gaan neerzetten.
Op donderdagavond vertrekt de Vruter al richting
het Noorden, waar op vrijdag verschillende teamleden en supporters hem
volgden. Na de nodige file doorstaan te hebben, wordt op vrijdagavond de
BBQ in Brande alvast uitgetest onder het genot van wat gouden rakkers.
|
 |
 |
Tevens op vrijdagavond geeft Thomas Oppers met de
Graesvruter alvast het goede voorbeeld, door de eerste prijs binnen te halen bij
de gazonmaaiers! |
Op zaterdagochtend wordt met ietwat kleine oogjes een
heus sportersontbijt genuttigd, bereid door Marijn en Bart. Na een bakkie koffie
vlug door naar de baan, waar de Superstocks als eerste klasse mogen aantreden.
Red Fever heeft de proeftrek, maar die zet de trekker
buiten de baan. Sjors trekt daarna met de New Born Deere een Full Pull, waarna
de sleepwagen lichter gaat.
Na Full
Pulls van Manon, het blauwe konijn, Incredible Deere en Hobo is het Vrutertime!
Ook Gert-Jan weet Sømaelk D’n Aerdvruter voorbij de 100 meter te parkeren.
Hierna rijden ook You Never Know, Bram Kools, het rode konijn en ZAPO een Full
Pull.
|
 |
In de finale slaat voor d’n Aerdvruter helaas het
noodlot toe en komt hij niet verder dan 13,3 meter. Hobo keert niet terug in de
finale ivm stukken en Zapo komt in een tweede poging niet verder dan 1,86 meter.
Dit resulteert in een 8e plaats voor ons team.
 |
Manon Kools hengelt met haar resultaat met de
Interaction het Europees Kampioenschap binnen en volgens traditie wordt haar
tractor dan ook versierd door de Vruters. Onder het genot van een pilsje
feliciteren we haar met deze titel. |
Na de wedstrijden van de heavy en light Modifieds, is
het weer tijd om de BBQ aan te zwengelen en de dag met elkaar af te sluiten. Een
koud pilske en een goei muziekske mogen daarbij natuurlijk niet ontbreken. |
 |
 |
Op de zonnige zondag staan de Mini’s, Modifieds en
Prostocks op het programma. René weet met zijn Mission Impossible de eerste
plaats bij de Mini’s te veroveren, wat de stemming in het Vruterkamp natuurlijk
zeer positief beïnvloedt! |
Na de wedstrijd op zondag vertrekken we met ons team
naar hoofdsponsor Joost Oppers, om daar een gezellig weekend samen af te
sluiten. |
|
Helaas was het resultaat niet wat we ervan gehoopt
hebben, maar desalniettemin kunnen wij terugkijken op een zonnig, gezellig en
geslaagd weekend in Denemarken! In Lochem maar weer proberen een grandioos
resultaat neer te zetten dan!
Onze volgende optreden zal zijn in
Knutwil in het
weekend van 13 en 14 augustus
(Verslag inge ... Bedankt!!)
ZONNIG
CADZAND.
Na op
vrijdag vroeg avond te zijn vertrokken naar cadzand waar ons een prachtig
weekend te wachten stond. Kwamen we rond 20.30 aan op de verzamel plaats van de
fam. Kools . Daar hebben we snel een simpel kamp opgeslagen en gezellig met wat
andere teams een mooie avond bijgepraat onder het genot van een heerlijk drankje
en wat knabbels.
Zaterdag ochtend zijn er verse broodjes gehaald en na een goed ontbijt rond de klok 12 vertrokken richting het wedstrijd terrein.
Dit is op 500 m van de fam kools. |
 |
 |
Voor ons was het nog effe wachten want de wedstrijd begint
dan wel om 15.00 uur maar wij waren als laatste klasse om 20.00 aan de
beurt. |
Rowan
zeinstra had de proeftrek en liet na 20 meter het gas los omdat de
trekker veelste hoog ging. Die schoof 6 plaatsen op zodat hij net voor
de vruter weer aan mocht haken. Nu was de vruter aan de beurt. |
 |
 |
Na een rustige goede start
sloeg ook hier het noodlot toe zodat ook hij veel te hoog en tot wel 3
keer toe vol in de steigerbegrenser ging. Hierdoor werd het gelijk een
onstuimige run en daar was ook het resultaat naar, een 10e plek. Jammer
van de punten, maar zoals eerder gezegd was het een prachtig weekend wat
nog relaxed werd afgesloten aan het zeeuwse strand. |
Maar de tractor is nog helemaal in goede conditie dus we zetten hem klaar voor de laatste euro cup
wedstrijd van het jaar in
Brande in Denemarken.
(verslag Gert-Jan)
PULLING ON THE BEACH.
Na de wedstrijd in Eext waar we een prachtige 2e plaats behaald hadden,
keken we al weer uit naar de volgende wedstrijd.
Ditmaal konden
we afreizen naar Putten.
Waar we in Eext weer ongeschonden uit de
strijd waren gekomen stond de tractor al weer op tijd klaar en konden we
zaterdag morgen rond de klok van 11u vertrekken naar Strand Nulde. Deze keer
gingen we zonder Gertjan die andere verplichtingen had.
De truck werd deze keer gestuurd door Dirk en SøMælk D'n aerdvruter zou
ditmaal gereden worden door Marc Tops. Na wat klein file leed
arriveerden we rond de klok van 14.30 u in Putten. Alles werd gelost
en de koffie werd gezet en zo kon iedereen die mee gereisd was een
lekker bakkie doen. Het was weer gezellig druk op het terrein. |
 |
 |
Het was deze keer
weer een gecombineerde wedstrijd van Eurocup en Nationaal. Na eerst weer wat andere klasses bekeken
te hebben, waar het nodige sneuvelde, en een kleine regenpauze
was het rond de klok van 21.30u weer superstock time. |
Het was weer een
groot deelnemers veld van 19 tractoren. De vele meegereisde fans hadden het al
aardig naar hun zin op de tribune en konden zien dat All or nothing die z'n oude
banden weer gemonteerd had de proeftrek had met een mooie Fullpull.
|
 |
 |
De
sleepwagen afstelling bleef staan en toen was het de beurt al aan Marc met
SøMælk D'n aerdvruter. De spanning steeg in het vruter kamp. Met een
matige start zonder veel grip kwam er weinig snelheid in het begin. Dit
resulteerde in een afstand van 95.54 mtr en dus geen finale plaats. |
Er
volgende nog 9 fullpulls. Rabbit g'n wild en hurricane werden
gediskwalificeerd wegens buiten de baan raken. Blue thunder reed voor de
eerste keer met hun splinter nieuwe superstock blok maar verspeelde helaas een turbo. |
 |
 |
Zapo
moest teveel bijremmen en haalde de fullpull lijn ook niet. De finale was een
strijd tussen 9 tractoren. Deze werd gewonnen door Interaction
gevolgd door Greengangster deere en Maximum Risk. SøMælk d'n
Aerdvruter eindigde op een 9e plaats zo wel in de Eurocup als Nationaal. |
Zo
was het rond de klok van 23.30u dat we weer richting huis konden.
We kunnen
ons nu weer opmaken voor de volgende wedstrijd in de Nationale competitie in
Cadzand.
EEN DROGE DAG IN EEXT?
Na de inmiddels bekende technische problemen in Made gingen
we vol goede moed richting het hoge noorden. De weergoden voorspelde niet
veel goeds maar gelukkig
bleek het mee te vallen want bij aankomst scheen er een mooi zonnetje. Dat
ook hier wat neerslag gevallen was kon je wel zien aan het terrein,
want toen wij aan kwamen werden net de laatste vrachtwagen combinaties
toegelaten op het terrein en konden we aan de rand van de doorgang ons
kamp opzetten. |
 |
 |
Hierna was het natuurlijk tijd voor een lekker bakje koffie.
Waarna we ons met zijn allen richting de tribune begaven waar het al gezellig
druk was. Bij aankomst viel er nog wel een flinke bui tijdens de 4.5 ton,
dus waren we erg benieuwd naar de baan en die bleek wel erg tricky te zijn.
|
De wedstrijd verliep vlot omdat alles in floating
finish gereden werd en omdat, na de crash van challenger bij de mini's, deze
klasse werd afgelast. De schade aan de sleepwagen was op dat moment niet
te herstellen. Dus was de superstock snel aan de beurt.
|
 |
Wildcat
en Hurricane waren niet aanwezig, waardoor Terminator de proeftrek had. Al
zeer snel na de start bleek vooraan op de baan weinig grip te zijn en werd de
sleepwagen lichter gezet en mocht de vruter de proeftrek voort zetten. Met
een op het eerste gevoel niet echt lekker lopende motor en veel toeren moest
Gert-Jan halfweg van het gas af om vervolgens weer goed op te pakken en tot stilstand te komen bij de 88.69 meter. De sleepwagen werd nog 1 tandje lichter gezet.
 |
Hieruit
bleek wel dat dit een dag met verrassingen zou kunnen worden, want wie hier het
materiaal heel houdt en de baan goed kan lezen zou weleens met mooie punten naar
huis kunnen gaan. Al snel bleek dat het voor iedereen een zeer lastige
middag ging worden zeker toen Sjors met zijn New born deere helaas een
motor afschreef.
|
De tweede
run van de vruter kwam uit op 107.50 meter , zou
dit dan voor de eerste keer dit jaar een podium plaats betekenen ? Rowan koos op zijn
beurt ervoor om rechts te vertrekken en links te eindigen dit kostte hem
wel de nodige meters en eindigt hij op de derde plaats Manon werd nummer 1 ,
en jawel!! de tweede plaats is voor ons.
|
 |
 |
Eindelijk loon naar werken en natuurlijk de
bloemen. Met deze 17 punten erbij zijn we gestegen naar een 4e plaats in het
klassement. |
Na deze klasse hebben we nog even een pintje gepakt bij de
oplegger, hebben het kamp opgeruimd en kon voor het hele team de toch wel lange
terug reis naar het zuiden weer beginnen. Samenvattend kunnen we terugkijken
op een mooie dag, goed weer en een mooie uitslag.
|
 |
Zo op het eerste
gezicht hebben we geen motor schade, maar dit zal komende week in de schuur moeten
blijken. Wij gaan alles in orde maken voor de
Beach pull in Putten, waar
Marc Tops plaats zal nemen op de bok om de strijd aan te gaan met de superstock
kanonnen van de euro cup.
MADES POWERWEEKEND!!!
Na de wedstrijd in Oudenhoorn waar we een 6e plaats
behaald hadden konden we ons gaan voor bereiden op een van de mooiste
wedstrijden van het jaar. Mades powerweekend en tevens onze jaarlijkse
sponsordag.
Een paar weken voor deze wedstrijd waren we al begonnen
met het uitnodigen van onze sponsors, club van 100 en
fanclubleden. Wat betreft de tractor was er weer het reguliere
onderhoud en moest deze grondig
gepoetst worden door Gijs van Gompel van
Car cleaning totallynew
uit Bergeijk. |
 |
 |
Toen alles gecheckt was of we alle benodigde
spullen bij hadden werd er op vrijdag avond al vertrokken richting Made.
|
Hier
werd het tenten kamp opgebouwd en gingen
we kijken naar autotrek team Tazmania devil uit Casteren
die deelnam aan de autotrek. S'avonds
gaan we nog even naar de
feesttent waar een optreden was van de BZB band. Waar het natuurlijk weer
ouderwets gezellig was. |
 |
 |
En zo was het al weer zaterdag de dag van de
wedstrijd en onze sponsordag. Alles moest gereed gemaakt worden voor de bbq
die om 13u van start zou gaan voor onze gasten. Zoals vorige jaren werd ook dit jaar de bbq
verzorgd door Van Raak vleesvee uit Hooge mierde. Deze was perfect verzorgd en
met een mooie kolen bbq werd het vlees lekker gaar gebakken en kon iedereen er van genieten. |
Steeds meer genodigden maken
gebruik van onze uitnodiging en zo word het ieder jaar drukker. Het is leuk
om onder het genot van een hapje en een drankje je
sponsoren en andere begunstigers eens te
spreken. Want deze kunnen ook wij niet missen. |
 |
 |
Zo ging ook deze middag
weer snel voorbij en konden we ons klaar gaan maken voor de wedstrijd die rond
de klok van 18.30 u zou beginnen. Net voor aanvang van de wedstrijd hadden we
als team en Jan scherf van mestverwerking friesland nog een verrassing voor
Gertjan en Mariette. Dit jaar bestaat tractorpulling team D'n aerdvruter 25
jaar en wilden we dit niet zomaar
voorbij laten gaan en werd er op de baan nog een mooie foto en een grote bos
bloemen aangeboden. |
Nu was het dan echt tijd geworden om te beginnen aan de
superstock klasse. Zoals altijd in Made is dit een gecombineerde wedstrijd
van nationaal en eurocup in een. Met 18 tractoren aan de start belooft dit op de voorhand al een mooi spectakel te worden. En dat
bleek ook met 13 van de 18 tractoren
naar de finale na de eerste run.
Ook SøMælk D'n Aerdvruter reed met
een schitterde run in vruter stile
naar de fullpull lijn. Dit zag er goed uit voor de finale. |
 |
Niet in de finale waren All or nothing die met een zeer wilde run eindige met een gebroken vooras.
Ook hurricane had met een groeiend wiel niet zijn dag.
Maximum risk stond wat in een voorzichtige afstelling na de schade in Oudenhoorn.
Indifferend deere kwam ook te kort
En European maid eindigde buiten de baan.
Hobo kwam niet terug in de finale nadat die in de eerste run zijn moter verspeelde op de fullpull lijn.
 |
In de finale moest SøMælk D'n Aerdvruter als
een na laatste starten. Na een schitterende eerste run was iedereen er van
overtuigd dat we wel mee konden doen voor een podium plek. Ook op de tribune
steeg de spanning onder de vele meegereisde sponsoren, club van 100 en fanclub
leden en nog vele andere teamleden en fans. Na het optoeren bleek al vlug dat
het niet goed zou gaan en eindigde de run op 33.47 mtr. Een niet meewerkende
tuimelaar zorgde er voor dat de run vroegtijdig eindigde. |
Het zit ons niet
altijd mee in Made en zo waren we voor de Eurocup 11e en voor de nationale competitie 7e. De wedstrijd werd verassend
gewonnen door Rabbit g'n mad. De 2e plaats was voor You never know en op de 3e
plek was het Rowan Zeinstra met
Green gangster deere. Zo kwam er na een mooie wedstrijd ook weer aan deze dag een einde. Maar natuurlijk moesten we nog wel
even naar de feesttent waar het ook deze avond kei gezellig was. |
 |
 |
Op zondag
morgen genoten we weer van een heerlijk ontbijt. Onder het genot van live
muziek van Henk Wijngaard. |
Rond de klok van 12u moesten we eerst nog even
gaan kijken naar de grasmaaier trekkertrek. Hier werd deel genomen door
verschillende kinderen van onze teamleden. Mooi om te zien hoe fanatiek deze
jongens al zijn. De toekomst van tractorpulling is al gegarandeerd. |
 |
Ook
was rond de klok van 12.30u de grote wedstrijd al
weer begonnen. Hier hebben we nog heel de middag naar gekeken. Zo kwam er
rond de klok van 17u toch een einde aan dit mooie weekend en werd het tentenkamp
weer afgebroken. Rond 18u vervolgde ieder zijn eigen weg weer naar huis.
Iedereen was weer moe maar voldaan. Op naar de volgende wedstrijd op
2 juli
in Eext.
MOOIE TEMPERATUREN IN OUDENHOORN.
Na de, voor ons goed verlopen wedstrijd in Bernay met een mooie 5e plaats
voor de eurocup, stond na een week de NTTO wedstrijd in Oudenhoorn al
weer voor de deur. We konden op dinsdag weer beginnen met het gewoonlijke
onderhoud en zoals de laatste tijd waren
er ook nu geen verdere problemen geconstateerd.
Na
het olie verversen en nog wat kleine dingen was het zaterdag rond de
klok van 13u dat we konden vertrekken naar het meestal kille Oudenhoorn.
|
 |
 |
Dit jaar bleek het anders en was het bijna windstil met een mooi
temperatuurtje. Om 15u waren we gearriveerd en ook
vele supporters waren aanwezig. Na een lekker bakje koffie konden we de tractor klaar zetten voor de
wedstrijd. |
Eerst werd er nog gekeken naar diverse andere klasses
voor de superstocks om 22u
konden beginnen. |
 |
,
|
Newborne deere had
de proeftrek met een afstand van 100.78 mtr. Hierna volgde Silverbullet
met problemen op een afstand van 33.07 mtr. Interaction plaatste zich ook niet
voor de finale met een afstand van 98.33 mtr. Het bleek een pittige afstelling
van de sleepwagen. European Maid
loopt dit jaar goed en met 100.55 mtr kwam deze vlakbij newborne deere. Zapo
had ook een mooie run en met 103.99 mtr was dit wel genoeg voor een finale
plaats. Hurricane was na de schade in Stroe ook weer terug en reed 100.01
mtr. Maxiumum risk reed als leider in het klassement naar 104.13 mtr
ook een finale plaats. Greengangster deere reed hier net aan voorbij
op 104.67 mtr. Incredeble deere kwam net tekort en reed 102.56 mtr. |
 |
Toen was het de beurt aan SøMælk D'n Aerdvruter. Deze is dit seizoen in goede
doen dus een finale plaats moest eigenlijk mogelijk zijn. Na een redelijke
start moest er behoorlijk geremd
worden en koste dit de nodige meters
en kwamen we met 101.01 mtr net tekort voor een finale plaats. |
Terminator
miste een stukje grip en kwam op 96.55 mtr. Met All or nothing als laatste
met een afstand van 103.19 mtr was de laatste finalist bekend. Zapo zette de
eerste afstand in de finale met 93.69 mtr. Maximum risk
had een mooie start maar bij de 22.99
mtr ging het finaal mis en scheurde het complete motorblok open en stond
deze net naast het podium. Greenganster deere ging in een mooie stijl naar
95.32 de winnende afstand. All or
nothing kwam hier niet meer aan met 94.14 mtr en eindigde als 2e net voor Zapo
die het podium compleet maakte. Met een mooie 6e plaats gingen wij weer
tevreden naar huis. |
 |
Komend
weekend staat de altijd zeer gezellige wedstrijd in Made weer voor de deur.
Hier word gestreden om Eurocup en Nederlandse punten.
We zullen er alles aan doen om SøMælk D'n Aerdvruter tip top aan de start te
laten verschijnen op onze thuiswedstrijd.
Natuurlijk houden wij hier zoals
altijd onze jaarlijkse sponsordag.
Hopelijk zijn vele van jullie hier ook
weer aanwezig.
ALS TITEL VERDEDIGER NAAR LOERBEEK!
Na het debakel in
Zweden waar halverwege de klasse de sleepwagen het begaf
en
de mooie demo in Denemarken stond na
5 dagen alweer de volgende wedstrijd op het program.
 |
Wederom
kwamen we zonder schade terug van deze wedstrijden en blijkt D'n Aerdvruter zeer
betrouwbaar dit seizoen. Na het reguliere onderhoud konden we op zaterdag
rond de klok van 12u afreizen naar Loerbeek. Na een enorme plensbui onderweg
bij Arnhem bleek het in Loerbeek prachtig weer te zijn. |
In Loerbeek werd de
2e wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap verreden. Vorig jaar werden we
hier 1e dus dit jaar gaan we proberen onze titel te verdedigen. Na eerst nog
wat andere klasses te hebben gekeken was
het rond de klok van half 9 dat de superstocks konden beginnen. Gelukkig gingen
de buien er mooi langs af |
 |
 |
Terminator
had ditmaal de proeftrek en reed 98.48 mtr. De sleepwagen ging iets lichter
en in de 2e poging na 6 plaatsen te zijn opgeschoven reed Jurian 103.07 mtr net
niet genoeg voor een finale plaats. Zapo reed een hele mooie fullpull.
European maid loopt mooi dit seizoen en strande op 104.67 mtr Incredeble
deere was aardig op weg naar de fullpull lijn maar kwam niet verder dan 106.97
mtr. Ook Intertaction had een prachtige run maar strande op 106.78 mtr met
naar later bleek een mechanisch defect. Toen was het weer vruter time. De
spanning steeg langs de zijlijn. |
Zouden we het dit jaar weer waar kunnen maken om op de hoogste trede van het podium terecht te komen?
Met een mooi run reed Gert-jan een mooie fullpull en de finale was bereikt.
Met wat tekort aan vermogen eindigde Blue thunder op 86.99 mtr.
Zeinstra newborne deere Reed ook een mooi fullpull.
Na een hele wilde run kwam bram kools met All or nothing niet verder dan 79.25 mtr.
Als laatste starter kwam maximum risk ook aan de fullpull lijn.
Zo konden we met 5 tractoren starten in de finale.
Zapo zette als eerste de finischvlag op een hele mooie afstand van 103.07 mtr.
Green gangster deere reed hier ruim 1,5 mtr aan voorbij op 104.61 mtr.
Toen was het weer de beurt aan SøMælk D'n
aerdvruter. Nu moest het gebeuren. Na een mooi start raakte we gaande weg
de run de grip een beetje kwijt en kwam Gert-jan niet verder dan 93.31 mtr. |
 |
Zeinstra newborne deere reed hier net aan voorbij op 96.63 mtr ook niet genoeg voor een podium plaats.
Maximum risk reed een mooie run en was aardig op weg naar de 1e plaats maar kwam toch net 25 cm tekort.
Greenganster deere won de wedstrijd voor maximum risk en zapo als 3e.
SøMælk D'n aerdvruter bereikte een mooi 5e plaats.
Hier waren we weer zeer tevreden mee.
( verslag martien)
 |
Na de runs hebben we een check up gedaan aan de vruter en om 22.30 klonk het signaal laden en gas erop.
Om 23.00 uur zijn we vertrokken richting naar Polen nadat de koffie gevuld was. Onderweg hebben we nog een reizende reporter opgepikt en door.
|
Heel de nacht door Duitsland gereden en er was niet veel te zien het was donker.
Na een chauffeurs wissel door en kwamen we mooi met de ochtend zon in de ogen aan de Poolse grens. We wisten niet wat ons te wachten stond. Hoe
de omgeving was, de wegen etc. Maar tot onze verbazing lag er een geweldige weg
was net Nederland.
|
 |
 |
Het eerste stuk door Polen was echt wel mooi veel bossen en lange mooie
rechte bomen. Daarna kreeg meer open natuur met veel landbouw gronden waar veel
mais en tarwe op stond.
En in de verte zag je Poolse dorpjes liggen. Tussen door nog even tol betalen
en na een dikke 130 km kwam de afrit Buk.
Meteen aan de afrit lag het terrein van de heer Lehmann en daar was het te
doen. Er stonden verschillende claas machines opgesteld etc. Het zag er echt
heel netjes uit het terrein en de baan
lag er mooi bij.
|
Toen we geparkeerd stonden was het uit laden en ontbijten. Daarna was het tijd om de vruter klaar te zetten voor de demo runs, en was het uitrusten en wachten tot we konden rijden. |
 |
 |
Om 12 uur begon het: eerst
was het de buurt aan four no hemi en daarna wat Zwitserse
sportklasse trekkers en daarna 4 trucks de kwalificatie. Toen was het de
beurt aan de superstocks met de vruter op de proeftrek. En onze Mark
achter de pedalen. Er zat weinig grip in de baan maar toch een mooie run
van de Vruter. Na nog een trekker werd besloten om gewicht uit de bak
van de sleepwagen te halen. Maar dat werd niet echt beter. Toch hebben
de 5 superstocks gereden. Daarna was het de pull off en met 4 tractoren.
Er kwamen 2 trekkers over de afstand van de vruter. Dus een mooie derde plek. |
s'Avonds was het nog lekker nagenieten met alle teams onder het genot van een
hapje en een drankje en wat nederlandse muziek. En na een mooie nachtrust en de zaken op geruimd te hebben en de koffiepot
weer gevuld konden we beginnen aan de dikke 800 km naar huis.
We hebben de hele dag achter de buien aan gereden (hoorde via berichten dat
het op veel plaatsen noodweer was). Het enige verveelde was het vele file leed in Duitsland (Gebeurt altijd
als Dirk rijd klinkt het dan in de kabine)
En na de gebruikelijke snitzel maaltijd in Duitsland en door hevige regen en
door water onder een viaduct te hebben gereden waren we om 22.00 uur weer veilig
in casteren. (verslag Dirk)
.
Het seizoen is echt in volle gang en de
wedstrijden volgen in een zeer rap tempo. Want afgelopen zaterdag moest er
alweer gereden worden in Frankrijk enwel Bernay.
Maar voor we konden vertrekken moest er
uiteraard het nodige onderhoud gepleegd worden, na controle van het
filter bleek daar verontreiniging in te zitten, waardoor duidelijk was
dat er lager schade is. Dit bleek bij 1 drijfstang te zijn. Voor de rest
was het met name veel controle werk waardoor de vruter mooi op tijd
klaar was om vrijdag in de avond richting bernay te vertrekken. |
 |
 |
Na onderweg een keer overnacht te hebben kon op
zaterdag rond het middaguur het kamp opgezet worden op het wedstrijd
terrein. Tegenover Nederland was het een stuk frisser maar met 17
graden, bewolking, maar droog gingen we een leuk dagje pulling tegemoet.
Onze koeltechicus bewees ook zijn diensten, want toen de mannentruckers
er onderweg achter kwamen dat de koeling op ruim 17 graden stond brak er
toch wel lichte paniek uit. Geen probleem voor Fre. In no time weer
keurig op de 2.6 graden. |
Aan de lange rij toeschouwers voor de kassa is goed te zien dat tractor pulling hier echt leeft en ook de organisatie doet er dus ook alles aan om het terrein voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te maken.
Of het zeer grof gebroken puin wat gebruikt is om een pad te maken waar de vrachtwagens, een goede keuze is geweest laten we dan maar in de midden.
|
 |
 |
Het was al vroeg erg druk rond de tractors, na de
rijders vergadering om half 2 kon de wedstrijd mooi op tijd beginnen. De
eerste klasse zijn de auto's en omdat we maar met een kleine club
supporters zijn hebben we besloten om voordat de mini's moeten rijden
wat vlees op de bbq te schroeien. |
Daarna gingen we naar de baan voor de mini's, waar rene geerts met de mission impossible de proeftrek had. Na deze klasse is het de beurt aan de 2,5 ton.
Verder loopt alles vandaag mooi op schema, dus is het rond half 9
superstock tijd.
|
 |
 |
Om de sleepwagen al zo goed mogelijk afgesteld te krijgen kwam het goed uit dat team vd Waal aanwezig is met zijn twee tractors om voor de klasse een demo te rijden. Dan is de proeftrek voor
European Maid. |
In de hiernaast geplaatste lijst is de
uitslag te zien. Manon reed met de Agrifac interaction 2.0 duidelijk de
beste wedstrijd en won ook terecht. Daar tegen over kwam Bram Met de All
or Nothing niet van de plaats. De Zeinstra New Born Deere ging rechts
buiten de baan met het krijt aan het linker wiel. |
 |
 |
De vruter ging in de kwalificatie run snoei hard. Hij hing weer
eens ouderwets hoog in de ketting, en dus ook een dikke FP. Helaas moest
Gert-Jan in de finale veel remmen en verloor daardoor ook veel snelheid.
Maar het werd toch nog een hele keurige 5e plaats!! |
Na de superstocks kwam nog de 4,5 ton.
Omdat we op zondag op tijd richting huis willen vertrekken en nu al weten dat we zonder hulp van een sleep trekker niet van het terrein afkomen hebben we het kamp opgeruimd en zijn we na veel gedoe ( slechte chauffeurs op de Franse tractor, met weinig inzicht) op de pad getrokken en konden we samen met rene geerts op het nabijgelegen parkeerterrein wat nakeuvelen.
|
 |
En zo kwam er toch weer een einde aan de, voor sommige, mooiste wedstrijd van
het jaar.
EEN DRUKKE PERIODE
Na de demo in het duitse Volksmarst stond een week erna de eerste NTTO wedstrijd
in Stroe alweer voor de deur.
Na alles gecontroleerd te hebben konden we op
deze zaterdag op tijd vertrekken .
Bij een gevoelstemperatuur van rond de 5 graden
ging de wedstrijd rond de klok van 20.30 u
van start. Maxium risk had de proeftrek en zet een afstand
neer van 90.50 mtr. Silver bullet had 49.52 gevolgd door Hurricane
die met mechanische pech bleef staan
op 41.86 mtr. Newborne deere leek goed op weg
naar de leidende afstand maar
strande op 85.71 mtr. Incredible deere kwam aan 82.95 mtr. |
 |
 |
All or nothing had 4.68 mtr waar
de krukas de geest gaf en vele ingewanden op de baan lagen. De
nieuweling dit jaar in de superstocks blue thunder rijd voorlopig
nog met een light superstock blok en kwam op 61.88 mtr |
Toen was het de beurt
aan SøMælk D'n aerdvruter. Het vertrouwen was hoog na de paar mooie demo's
die we al hadden gegeven. Na een hele mooie start
zat de snelheid er al vlug in en eindigde gertjan op 84.72 mtr in een mooie
run. |
 |
 |
Terminator tikte de krijtlijn aan dus een diskwalificatie. European
maid liet iedereen versteld staan en reed naar 85.10 mtr. Zapo had na een
wilde run 80.78 mtr Interaction 2.0
kwam met een afstand van 83.28 ook niet aan de afstand van de vruter.
Greengangster deere miste de grip en
strande op 81.11 mtr. Dit was een
4e plaats voor D'n aerdvruter een
mooi begin van het seizoen. Na de wedstrijd was het nog tijdje gezellig bij
de oplegger en daarna ging ieder zijn weg weer naar huis. |
Maandags na de wedstrijd van stroe zijn we D'n aerdvruter al weer gaan controleren want het is zo weer donderdag en moeten we alweer vertrekken richting Lidkoping voor de eerste Eurocup wedstrijd.
Maar alles leek in orde en na het reguliere onderhoud stond de vruter op dinsdag avond al weer klaar.
Zo konden we donderdag morgen rond de klok van 4.30u vertrekken voor de lange
reis richting Zweden. Met een goed muzieksku erbij en een paar ervaren
truckers gaat de reis voorspoedig. Ook de vrouw des huizes Mariet Pauly heeft
goed voor ons gezorgd en zo komen we niks tekort. |
 |
 |
Rond de klok van 13.30u
rijden we de eerste boot op , een korte oversteek van Puttgarden naar Rodbyhavn.
Na weer een uurtje of 3 gereden te hebben stonden we alweer voor de volgende
boot. Nu van Helsinger naar Helsingborg. Een kort stukje van het vaste land
van Denemarken naar het vaste land van Zweden. De reis gaat zeer voorspoedig
en de sfeer is ook nog steeds goed in de truck. En zo komt de plaats van
bestemming al aardig in zicht. |
Rond de klok van 21.30u rijden we het
wedstrijdterrein op in Lidkoping. Ook
onze collega pullers Incredible deere en European Maid zijn aanwezig.
Zo nu eerst tijd voor een Dommelsche bij een gezellig kampvuurtje met de
andere teams. Gedurende de nacht volgen er nog meerdere teams. |
 |
De volgende
ochtend na dat we heerlijk hebben uitgeslapen zorgt Gertjan voor een heerlijk
ontbijtje met een gebakken eitje met ham op een lekker vers broodje. Hmmmmm.
In de loop van de dag arriveerd ook de fam Oppers. |
Het heeft de hele dag wat
geregend maar rond de aanvangstijd van de wedstrijd lijkt het toch droog te
worden. Eerst genieten we met z'n alle nog van een heerlijke bbq. Na de
mini unlimitied en de light modifieds is het rond de klok van 24 u
dan eindelijk superstock time. SøMælk
D'n aerdvruter heeft de proeftrek en
zet deze neer bij 90.54 mrt. De sleepwagen gaat lichter en zo komt de vruter
na 6 plaatsen weer terug. De run van Newborne deere eindigt op 38.08 mtr met
een enorme knal. Rabbit g'n wild rijd een mooie fullpull. Interaction
heeft een zeer wilde run en manon
besluit om bij 42.22 mtr van het gas te gaan. Zapo rijd een dikke fullpull.
European Maid komt niet weg bij de start waarschijnlijk een kapotte turbo. Nu
is het weer vruter time. Ook gertjan rijd een zeer strakke fullpull. De
finale is veilig. |
 |
Ook Incredeble deere rijd een mooie fullpull.
Na
problemen met de sleepwagen rijd Hobo ook een mooie fullpull.
Weer is er iets
niet goed met de sleepwagen.
Na een korte vergadering blijkt dat deze niet
meer te repareren is en aangezien er geen reserve sleepwagen is word hoe spijtig
ook besloten om de wedstrijd te beeindigen.
Dit is een flinke domper voor
SøMælk D'n aerdvruter.
Want met een paar grote concurrenten achter zich te
hebben gelaten leek het een mooie uitslag te worden.
Nu werden alle punten
verdeeld over de aanwezigen en konden we weer aan de terug reis beginnen.
 |
Na een korte nachtrust vertrokken we rond de klok van 5.30u naar onze volgende
bestemming naar Allingabro in denemarken. We moesten al vroeg vertrekken
omdat onze boot voor de oversteek van Varde naar Grenaa
om 8.50u vertrok. Deze overtocht duurde ongeveer 4,5 uur. |
We konden even lekker ontbijten en wat
bankhangen. Ook hadden we nog even gedoucht. Rond de klok van 13.15u
arriveerde we met de boot en moesten we nog een klein uurtje sturen voor we bij
het wedstrijd terrein waren. We werden hartelijk ontvangen op het motor
festival waar we met 2 Deense superstocks en 2 nederlandse two wheele drives een
mooie demo mochten verzorgen. |
 |
 |
Eerst moest er nog het nodige onderhoud gedaan
worden aan D'n aerdvruter. Na alles gecontroleerd te hebben en olie ververst
konden we ons klaar maken voor de demo. |
Onder de belangstelling van vele
duizenden bezoekers gaf gertjan een mooi demo run.
We haalden hier de 1e
plaats.
Na een kort verblijf van een paar uur werd de vruter weer ingeladen
en konden we weer vertrekken naar onze volgende bestemming de familie Oppers van
SøMælk in Sonder felding. Na gezellig na gebuurt te hebben met een heerlijke
bbq en een paar lekkere blikjes dommelsch gingen we toch nog enkele uurtjes
slapen. Het was zo weer zondag morgen 5.30u , de tijd dat we weer zouden
vertrekken richting het Brabantse Casteren. |
 |
|
|
Na een goed verlopen terug reis met nog eenmaal een pitstop in een goed truckers restaurant waar we
genoten van een heerlijke friet
schnitzel arriveerden we rond de klok 15u op het thuishonk.
Het was een
geweldig en gezellig lang weekend met jammer genoeg een wedstrijd die werd
afgelast.
VOLKMARST (2016)
De vruter is weer nagekeken na de wedstrijd in fuchtorf .
Op donderdag middag rond 14.00 u
zijn we met een selekt gezelschap afgereist naar het duitse volkmarst .
Daar rond een uur of 8 aangekomen te zijn maar gelijk het vruterkamp
opgebouwd en de trekker gelost om hem te presenteren aan het publiek . |
 |
 |
Ons kamp deelden we
samen met de two wheel drive Sledge hamer . Na wat gegeten te hebben was het
ondertussen al aardig donker geworden en was het daar traditie om rond het
kampvuur lekker wat te borrelen en bij te ouwehoeren. Deze
avond was alweer geslaagd
zodat imke en marijn maar is effe rondgingen met de vruter drank deze
werd zeer gewardeerd. |
Vrijdag morgen lekker ontbijten en
daarvoor had onze ex bakker wel een neus en vond op het terein een echte
warme bakker waar hij ook gelijk gebruik van maakt en voor elke dag
gelijk broodjes besteld. Deze dag bestond vooral uit niks doen
vissen,wat darten en is rondlopen tussen al die oude tractoren die er in
overvloed waren . deze reden ook de hele dag maar wat rond als
tijdverdrijf. |
 |
 |
Op vrijdag avond was het in de
feesttent een ware soundcheck wat uitgegroeit is naar een groot feest .
Bere gezelig met al die duitse schlagers . |
Op zaterdag was het de dag dat we zouden moeten rijden met de vruter.
Al was
dit wel als laatste klasse. ze dachten zo rond 22.00 uur. Omdat Rino Rocket de
truck kapot had, had Jeannette de
Vries nog geregeld dat
Edwin Derksen op het laatste moment met
de Incredeble Deere ons kwam vergezellen in de klasse samen met de Deutz
Dschini
uit Duitsland. |
 |
 |
Rond half 11 konden we aanhaken en
voor een groot publiek hebben we een geweldige show laten zien met een dikke
Full Pull en op het einde met
een mooie vlammenzee op de uitlaat kreeg het publiek waar ze voor gekomen waren. |
Op zondag middag hebben we dat nog
een keer dik overgedaan en met een pull tot aan de zandbuld ging het publiek uit
zun dak.
Na de run nog effe ge bbq,t,
alles
ingeladen en de reis naar huis weer begonnen . rond het nachtelijk uur waren we
weer thuis en was dit avontuur weer voorbij . voor herhaling vatbaar!! |
 |
Verslag KP
"TROPISCH" FÜCHTORF.
Na de grote vuurbal in zwolle moest er veel werk
verricht worden om de vruter weer in topconditie te krijgen voor fuchtorf 2016.
Na een zeer drukke laatste week was het dan toch weer gelukt
en konden we de trekker starten op vrijdagavond rond 23.00 uur.
Eerder die avond was de truck ook terug gekomen van
Beukers uit Lommel die
hem een grote opknapbeurt heeft gegeven zodat deze er weer perfect
uitziet voor nog vele jaren truckplezier. De mannen hebben nog
doorgewerkt tot een uur of 3 zodat de MAN meekon naar Füchtorf.
|
 |
 |
Hier waren we, zoals voorgaande
jaren, uitgenodigd door de gebroeders Dieter en Jurgen Fehrenkötter voor een bbq en een drankje erbij.
Dit was wederom zeer gezellig
rond het kampvuur. |
De volgende ochtend werd er ook voor een
lekker ontbijt gezorgd bij het boothaus en konden we daarna vertrekken richting
Füchtorf. |
 |
 |
Dat het een dag zou worden met wisselvallig weer dat hadden we wel verwacht, en dat bleek ook wel want toen we goed en wel op de plaats stonden kwam er al
een flinke sneeuwbui over ons heen.
Maar na een warme bakje koffie konden we
toch bij de baan naar de wedstrijd kijken.
Ondanks enkele buien zijn
toch alle klasses gereden op een toch wel van minder kwaliteit zijnde
baan dan we
gewend zijn in fuchtorf (er is menig voorwieltje gesneuveld) |
Toen was het tijd voor de Super-stocks:
Zapo had de eer om
als eerste voor de sleepwagen te verschijnen. Met een afstand van 95.91
meter stond de eerste afstand. Hierna was de Agrifac Interaction 2.0 die
strande op 55.83 meter. Als 3e was de beurt aan Rowan met de Green
Gangster Deere. Deze verloor zijn voorwiel en kwam tot 82.43 meter. De
diesel in het gezelgschap ( Rowdy) haalde een afstand van 50.01 meter.
De Light super-stock Blue Tunder wederom een mooie afstand van 78.44
meter. Als 6e reed Jeffrey van de Waal met de Terminator en die liet
zien ook niet bang te zijn, een zeer mooie afstand van 97.10 meter. (3e
Plaats!!) |
 |
 |
Toen was het tijd voor de vruter en stond iedereen vol spanning langs de baan .benieuwd hoe de run zou gaan verlopen.
Want we zijn hier al
een keer meer met vier wielen van de grond los gekomen.
Het optoeren ging
hartstikke goed , maar nadat de neus een paar keer erg hoog ging trok gert jan
het gas dicht om alles heel te houden. 71.72 meter was het resultaat.
Er is zo wat data verzameld om te
kijken hoe we er voor staan voor het buitenseizoen.
Kortom we zijn 100%
tevreden met het resultaat.
|
Na de vruter was de beurt aan Bram Kools met zijn All or Nothing op de
nieuwe Mitas banden. Deze raakt door een groeiend wiel buiten de baan en dus
Disq. Als 9e kwam de Fiatsuperagri te voorschijn en reed 64.77 meter.
Sjors zeinstra met de New Born Deere reed met zijn nieuwe motor een keurige Full
Pull en won hiermee de wedstrijd. Als 11e De Maximum Risk van team V.d Waal 58.38
meter
met een slecht lopende motor. Daarna was het de beurt een de Deutz uit Duitsland
Dschinni die kwam tot de 9.92 meter. En als laatste was er de Best Solution met
een 102,23 meter die hiermee een keurige 2e plaats haalde.
Toen de superstocks klaar waren
moest de 4,5 ton nog rijden. Deze klasse hebben wij niet helemaal
afgekeken, we hebben het vruter kamp opgeruimd en zijn richting Holland
vertrokken. In de klasse gebeurde wel een heftig ongeluk. De Simply
irresistible ging op zijn kant en liep zware schade op .. Gelukkig was
de bestuurder ongedeerd. (Filmpje)
Wij gaan de vruter
nakijken en klaar zetten voor de volgende Demo. En wel op 7 en 8 mei in
Volkmarst wederom in Duitsland. |
 |
|
|
HET SEIZOEN IS WEER BEGONNEN.....EN HOE.
Met de indoor wedstrijd in de Ijsselhallen in Zwolle is voor ons het
seizoen weer begonnen. Na een periode van controleren en reviseren is
het toch altijd weer zo januari. Maar ruim een week voor Zwolle was
het dan toch weer zover dat er weer geluid uit de vruter kwam. Deze
kon toen eerst 3 dagen op de opendag van Evax in Duizel staan. |
 |
 |
Hierna waren het nog wat kleine dingen en zo stond D'n aerdvruter ruim
op tijd klaar. Op zaterdag ochtend rond de klok van 11u werd er
vertrokken richting Zwolle. We wilden graag op tijd zijn omdat
Mestverwerking friesland enkele klanten had uitgenodigd om deze
wedstrijd te bezoeken. Rond de klok van 14u waren we aanwezig en
konden we de tractor lossen. Zo stond alles netjes optijd klaar en
konden we de gasten ontvangen. Na een lekker bakje koffie
en een hapje te hebben gegeten konden we ons gaan klaar maken
voor de wedstrijd. |
De vele meegereisde supporters gingen alvast een plaatsje zoeken op de
volgepakte tribunes want de avond wedstrijd was volledig uitverkocht. Eerst werd er nog gekeken naar two
wheel drives en de modifieds. Daarna was het de beurt aan de superstocks.
Van de 10 aanwezige deelnemers had SøMælk D'n aerdvruter de proeftrek. |
 |
 |
Nieuw
onder deze deelnemers was Bleu Thunder die dit jaar over komt van de light
superstocks. |
De spanning steeg in het vruterkamp toen Gertjan voor de
sleepwagen kwam. Er werd rustig opgetoerd en na een mooi start
ging de neus een beetje te hoog maar werd er een mooie fullpull
neergezet. De sleepwagen afstelling bleef staan en zo was de finaleplaats
binnen. |
 |
 |
Rabbit G'n Mad reed ook een mooie fullpull. Bij Newborne Deere was
iets niet goed bij de start en na 6 plaatsen te zijn opgeschoven blies deze de koppakking eruit en eindigde op 27.39 mtr. Incredeble Deere had
last van een groeiend wiel en daardoor een wilde run en kwam bijna 2 meter tekort
voor een finale plaats op 78.01 mtr. European Maid
kwam na een moeilijke start op 74.82 mtr. Interaction met deze keer
bram op de bok reed een zeer strakke fullpull. Zapo eindigde met
waarschijnlijk turbo problemen op 40.23 mtr .
Rabbit G'n Wild tikte net na de
finishlijn de kalklijn aan en kon zo ook meedoen in de finale. |
Ook voor All
or nothing was er een finale plaats. Bleu thunder zette een mooie run neer op
69.97 en dit in de light superstocks afstelling. Toen was het de finale met 5
tractoren met wederom SøMælk D'n Aervruter als eerste starter. Na weer een
rustige start ging het bij de 30 mtr
finaal mis en eindigde de run op 45.81 mtr. Door een gesmolten zuiger gevolgd
door een carterexplosie was het over en uit en eindigde we op een 5e plaats.
Rabbit G'n Mad eindigde op 67.88 mtr goed voor een 4e plaats. |
 |
 |
Interaction had
werderom weer een strakke run op 77.09 mtr dit was goed voor de 1e plaats.
Rabbit G'n Wild probeerde het nog wel maar kwam toch ruim 2.5 mtr tekort voor de
hoogste plaats op het podium en eindigde als 3e met 74.45 mtr All or nothing
ging hier net aan voorbij en eindigde op een 2e plaats op 74.73 mtr.
|
De eerste wedstrijd van het seizoen 2016 zat er op, jammer dat deze eindigde met
behoorlijke motorschade. Na nog gezellig nagepraat
te hebben bij de oplegger met een drankje en een hapje
vervolgde ieder zijn weg weer richting huis. We hebben inmiddels de
motor open en ons vermoeden werd bevestigd... Een gesmolten zuiger.
|
 |