Verslagen 2014 |
![]() |
ITALIË HET LAND VAN RODE PK'S.
Nadat we ons een slag in de ronte gesleuteld hebben na de motorschade in
Frankrijk was het dan woensdagavond dat de tractor weer liep met een
nieuwe motor.
Maar helemaal lekvrij was hij nog niet dus hebben sommige nog even een
nachtje door gedaan en donderdag morgen om half 5 was hij dan toch echt
klaar.
de trekker werd s'middags geladen zodat Gert-Jan en Dirk s'avonds konden
vertrekken richting Parma Italie.
De rest van de teamleden en supporters ( 14 in totaal) gingen met het
vliegtuig.
Ook gingen er nog enkele supporters en teamleden met auto's en campers.
In totaal waren we onderweg met 29 mensen en dat voor een wedstrijd in
Italie.
Deze zou ons naar Marranello brengen waar we een bezoek zouden brengen aan het Ferrari museum. Aangekomen bij het museum sloten wij, Lia en Johan, ons aan bij de groep. We waren al enkele dagen onderweg en toen we hoorde van de plannen om naar Ferrari te gaan leek ons dit een mooie kans. |
![]() |
![]() |
Het viel ons meteen op dat er voor ons buiten net zoveel te zien zou zijn als binnen. Door de straten, op het door Ferrari ingenomen industrieterrein, rijden er Italiaanse volbloeden rond zoals corsa's in Nederland. En natuurlijk kun je overal gadgets kopen variërend van pins, petjes, truien, gebruikte kleppen en een bout van 400 euro tot aan een schaalmodel van 7500 euro aan toe. Ook kan je een testrit maken in diverse modellen. voor een goede €100.- mag je 8 minuten rijden.
|
Buiten staan ook de mallen die gebruikt zijn bij het ontwerpen van het eindproduct en binnen in het museum staan naast alle kenteken modellen ook de formule 1 versies keurig opgesteld. Je kunt wel zien dat dit het mekka is voor de snelheidsduivels.
Na 2 uur op ons gemak rondgekeken te hebben werd het tijd om onze reis te vervolgen naar Vicofertile. Hier hadden wij en de Fam. Oppers 6 kamers gehuurd in een B&B op 500 meter afstand van het pulling terrein, hier konden we dus op ons gemak wachten op onze truckdrivers Dirk en Gert-Jan want deze mannen hadden onderweg nogal wat vertraging opgelopen.
|
![]() |
![]() |
Gelukkig konden we bij de agritourismo enkele flessen wijn en een goed stuk zelfgemaakte kaas kopen. Maar omdat we zeker niet allemaal liefhebbers zijn van dat druivensap vonden de meeste het niet erg om de koelkast van de camper mee leeg te drinken die we gelukkig op voorhand al zo vol mogelijk geduwd hadden met Dommelschkes. Wat eten betreft was het ook simpel, iedereen weet dat Italië het land is van de pizza's dus was het natuurlijk ook onze plicht om de plaatselijk middenstand te steunen. We lieten Lola een stapel van deze lekkernijen bestellen en de grootste honger was gestild. |
Deze avond was het nog erg rustig bij de pullingarena want buiten het team van Derksen en wij was er nog niemand.
![]() |
S'middags besloten we met zijn allen een middagje naar Parma stad te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Dus met de hele bende naar de bushalte. In de ,overigens mooie city, werd al snel duidelijk dat wij geen stadsmensen zijn dus we slenterde op ons gemak langs de winkeltjes en marktkraampjes. Vele winkels waren dicht tot 16.30 uur dus ik zag bij sommige mannen alweer een opgeluchte glimlach op het gezicht verschijnen. Het doel werd toen aangepast naar: Echt Italiaans ijs, Pizza, Parmaham en een pintje. Kijk dan gaan wij mannen wel even mee "shoppen". |
Nu is een stad leuk maar om een overdosis aan stadslucht te voorkomen besloten we om na een paar uur toch maar eens terug naar Vicofertile te gaan waar er ondertussen meerdere teams binnen kwamen gedruppeld. Toen in de avond de meeste teams aanwezig waren werden we uitgenodigd door de organisatie om deel te nemen aan een Pre-pullingparty op de baan. |
![]() |
Uiteindelijk was het dus zondag:
15.30 uur.... Superstock time. Sjors mocht het bal openen met zijn New Born Deere. Iedereen was benieuwd, wat waren de tactieken van de concurrerende teams. Maar het was al snel duidelijk dat er geen spelletjes gespeeld gingen worden, er werd gereden voor wat iedereen waard was. Sjors zette een keurig FP neer net als Bram met de All or Nothing en Rowan met de Green Gangster Deere.
Dus met 6 tractoren in de finale. Ondanks dat de spanning uit de wedstrijd was kregen we toch nog een mooie finale te zien. Sjors reed 98.94 meter, Bram 91.39 meter en Rowan 94.08 meter. Vruter-time: De data zag er normaal uit dus kwamen we terug. Ook deze keer ging het optoeren goed, maar bij de 65.65 meter kwam de rooie tot stilstand met vermoedelijk een kapotte turbo. Hurricane kwam nog tot 89.55 meter en Zapo ( na lang wachten vanwege een kapotte sleepwagen) pakte de 2e plaats met een afstand van 95.09 meter. Dus 1. Sjors Zeinstra, 2 Zapo, 3 Rowan Zeinstra.
![]() |
De Euro-cup werd dus gewonnen voor Bram Kools, als 2e eindigde Rowan en als 3e Sjors Zeinstra. |
Omdat het vliegtuig, de truck, en de rest diezelfde avond weer vertrokken naar Nederland werd met gepaste spoed alles weer netjes opgeruimd zodat iedereen aan de terugreis kon beginnen.
Mooi was om te zien hoe iedereen zijn eigen wegen kiest:
Dit was het laatste verslag van het seizoen 2014. Iedereen bedankt voor de support en hopelijk tot ziens in 2015!
GEZELLIGHEID TROEF IN BOUCONVILLE
Nadat we in Alphen nog een zuiger verspeeld hadden was het nog een hele klus
om de tractor weer klaar te hebben voor het EK in Bouconville.
Maar doordat we als team alles op alles hadden gezet was hij weer mooi op
tijd klaar.
Zoals gewoonlijk met een EK vertrekken we altijd op vrijdag. Ook vertrekt er altijd een bus van van Gompel met een groep vruters supporters. Met een omweg via Made waar ook nog 15 mensen instapten kon de reis vertrekken richting Bouconville. |
![]() |
![]() |
Onderweg worden de eerste blikjes dommelsche genuttigd en een paar potjes
getoept . Met enige vertraging door files komen we na 6uur reizen eindelijk aan in Bouconville. De vrachtwagen van Verhoeven was al gearriveerd met de tractor. Hier kon toen begonnen worden met het opbouwen van ons tentenkamp gezamelijk met de groep uit Made. |
Na een heerlijke maaltijd bereid door marriet en bianca konden we beginnen aan de eerste feestavond die tot in de kleine uurtjes zou duren. Toen de eerste uit bed kwamen gingen de laatste erin.
Rond de klok van 18u ging het dan eindelijk beginnen. Dit jaar waren eerst de mini's aan de beurt. Dit eindigde al meteen goed met een volledig Oranje podium. Zou dit ook zo zijn bij de volgende klasse, de superstocks?
Agrifac interaction mocht de spits afbijten met de proeftrek en deze
eindigde in een mooie fullpull.
De sleepwagen afstelling blijft staan.
Toen was het de beurt aan Rabbit g'n mad.
De Deen die boven ieders verwachting toch op het EK was had een moeizame run
maar zat wel in de finale.
Red
Alert stopt na een moeizame run vier meter voor het zwart/wit geblokt, maar
het is een EK, dus er is een tweede poging voor alle deelnemers.
In de tweede poging laat Team Clarke zien goed opgelet te hebben en
veroveren ze ook een plekje in de finale.
Hurricane en Green Gangster Deere komen beiden makkelijk een ronde verder.
Dat zit er voor Rabbit G'n Wild niet in, de MF strandt een krappe meter voor
de lijn, tijdens de herkansing komt het rode Konijn niet weg.
Geheel volgens traditie wordt de kampioensmachine versierd door de vruters |
|
||
![]() |
Na de superstocks is het tijd voor de light modifieds
Daar na gaan we natuurlijk weer een feestje bouwen want dat hoort er nou
eenmaal bij op een EK. |
Op zondag morgen komt iedereen weer langzaam op gang en kunnen we ons
opmaken voor de 2e wedstrijddag.
Deze dag zullen er nog 4 klasses rijden.
Begonnen werd er met de modifieds.
Ook hier hadden we weer een volledig oranje podium.
Toen kwamen prostocks. In deze klasse is de strijd meestal van hoog niveau.
Dit jaar was het toch wat anders en hadden we een verrassende Nederlandse
winnaar Kawe runaway deere.
Toen was het de beurt aan de twd klasse.
Ook hier wederom weer een volledig Nederlands podium.
Als laatste klasse hadden we de haevy modifieds.
Wegens de weersomstandigheden duurde het nog lang voor deze eindelijk van
start konden.
We hadden ondertussen ons tentenkamp alweer afgebroken en de vruter was al
weer onder weg naar Casteren.
Met alle busreizigers gingen we de laatse klasse nog even kijken.
Deze werd verreden met floting finisch maar we hadden als nog een
superfinale.
Hier hadden weer een oranje winnaar.
Van alle podium plekken gingen er 17 naar Nederland, 2 naar Duitsland, 1
naar Zweden en 1 naar Denemarken.
Rond de klok van 20.45u ging de bus vertrekken richting Casteren .
Het was een gezellig weekend met een grijs randje omdat ons motorblok
gesneuveld was.
Over 2 weken is onze laatste wedstrijd in het Italiaanse Parma voor de
eurocup.
Het woord opgeven komt niet voor in het vruter woordenboek dus zijn we al
weer volop bezig met het opbouwen van een nieuw blok om in Italië gewoon
weer aan de start te verschijnen.
(Verslag Martien Intven)
ALPHEN
Na de lange rit naar Hajdúböszörmény mocht het deze keer wel wat dichterbij de deur.
Er was veel publiek en wat helemaal mooi is ... Er waren veel Aerdvruter supporters. |
![]() |
Er waren 11 tractoren aanwezig in Alphen en daarvan hebben er 8 gereden. Op het moment van het dichttrekken van de banen stond Rowan Zeinstra aan de leiding met zijn Green Gangster Deere en ook Bram Kools had al gereden met zijn Mitas All or Nothing. Deze 2 moesten samen nog uitmaken wie er kampioen 2014 zou gaan worden want de voorsprong van Rowan was 5 punten en gelukkig hebben ze dit ook kunnen doen.
![]() |
Het vervoer werd deze keer verzorgd door Jeroen van de Moosdijk met een truck van Roadservice de Kempen, waarvoor onze dank! |
Naomi had een zelfgemaakt kunstwerk bij en kwam dit overhandigen. We zorgen ervoor dat deze tekening een mooi plaatsje krijgt Naomi bedankt!! |
![]() |
Maar goed de SØmælk D'n Aerdvruter had dus niet kunnen rijden en we wilde toch nog enkele dingen testen voor het EK van komend weekend. Gelukkig bleef het vandaag wel droog en kregen we de gelegenheid om in de middag een demo te rijden. Dus rest ons nog om de machine weer klaar te maken voor komende zaterdag wanneer we af zullen reizen naar Frankrijk en wel naar Bouconville.
LOCHEM ALTIJD GOED VOOR SPEKTAKEL
Na de eurocup wedstrijd in het Deense Brande moesten we nu afreizen naar
Lochem.
Dit maal ging de reis niet vanuit Casteren maar kwam gertjan en zijn gezin
rechtstreeks vanuit Denemarken waar hij na de wedstrijd nog een weekje
vakantie achteraan had geplakt.
![]() |
Wij als teamleden hadden dus een rustig weekje want de tractor werd ditmaal klaar gezet door gertjan en joost oppers en de kinderen en nog wat personeel van joost. |
European Maid had problemen met de start en kon niet wegkomen.
Hurricane , newborne deere en All or Nothing volgende ook met makkelijke
fulpulls.
Zo hadden we dus 8 finalisten.
De eerste was incredible deere op 90.82 mtr.
Toen interaction met 91.40 mtr
Zapo was de eerste die de 100mtr naderde en strande op 99.59 mtr goed voor de
3e plaats.
Greengangster had er de gang goed in en kwam net iets verder op 100.52 mtr
maar
net niet genoeg voor de hoogste trede en werd dus 2e.
Toen kwam gertjan, met een goed lopende motor en redelijke balans kwam deze
op 90.68 mtr 14 cm achter incredible deere en was het de 7e plaats.
Hurricane belande langs de baan met disk als gevolg.
Newborne deere had een geweldige run en zette de winnende afstand neer op
103.40 mtr.
All or Nothing kon ditmaal niet met de beste mee en moest genoegen nemen
met een 4e plek op 99.33 mtr en zag de concurrenten verder weglopen in het
klassement om de eerste plaats.
Het zal nog spannend worden op de laatste wedstrijd voor de Nederlandse
competitie op 23 aug in Alphen ( nb)
Zo hadden we een beste wedstrijd gezien met zeer mooie runs. Na de wedstrijd was het zoals altijd nog lang gezellig bij de oplegger. |
![]() |
(Verslag Martien)
BRUURS IN BRANDE
Na een geslaagde dag in putten was het tijd voor de vierde wedstrijd in de eurocup welke werd verreden in Denemarken. Hierbij is het al enkele jaren de traditie om de vrijdag voor de wedstrijd het feest te starten op de boerderij van Joost Oppers. Deze Nederlandse Deen (of Deense Nederlander) heeft een prachtig bedrijf opgebouwd in Denemarken en de naam SøMælk prijkt dan ook fier op het kapwerk van SøMælk D'n Aerdvruter.
Vrijdag
De oplegger was donderdagavond al vertrokken richting Sønder Felding en deze zou de nacht doorbrengen op een geheime locatie (eerste parkeerplaats voorbij de elbetunnel). Op vrijdag waagde ook een grote groep vruters de overtocht richting het terrein van SøMælk ved Joost Oppers ApS.
De laatste jaren werd het feest op de vrijdag steeds groter en werden er ook andere teams uitgenodigd. Zo waren bij de vorige editie veel Nederlandse eurocup-deelnemers uitgenodigd die uit Brabant kwamen of die rijden met een superstock. Het terrein stond toen wel erg vol. Ook maakte de "Airvruter", het vliegtuig van Joost, vorig jaar zijn entree.
Toen de vraag werd gesteld aan Tomas of hij een Demo zou gaan geven, gaf hij heel nuchter aan dat de sleepwagen al onderweg was en dat het die avond zou gaan om een officiële wedstrijd.
Rond de klok van 18:00 kwam er inderdaad een kleine sleepwagen aangereden en kwamen er ook al enkele deelnemers met hun grasmaaiers. Ook waren er al enkele pullingteams aanwezig die wat grotere machines bij hadden voor de wedstrijd van zaterdag en zondag.
Aan het einde van de kwalificatie was het de beurt aan de Græsvruter om een Full Pull op het bord te zetten. Onder leiding van baancommissaris Joost Oppers werd de trekker keurig op zijn plaats gezet. Naast baancommissaris had Joost ook vele andere taken op zich genomen. Dit waren onder meer; startvlagger, eindvlagger, sleepwagenbemanning, afstandmeting, baanonderhoud, prijsuitreiking en zelfs reserve omroeper.
In de finale moest Niels als eerste aanhaken. Het optoeren begon weer maar nadat de koppeling werd losgelaten ging het mis. De trekker begon te bokken en de motor maakte veel toeren maar de trekker kwam niet meer vooruit. De achterbrug had het begeven onder het enorme geweld van de motor. Deze kon weer worden toegevoegd aan de stapel.
Toen het eenmaal de beurt was aan de Græsvruter waren er al enkele strakke runs neergezet. Deze keer kreeg Tomas de opdracht om de gashendel helemaal omlaag te duwen. De kwalificatie ging maar op half gas om de achterbrug te sparen, maar nu ging het gas vol open.
Daarna werden er nog 2 klassen verreden waarin ook wat meer ervaren deelnemers hun opwachting maakten. De organisatie had na de tweede klasse bepaald dat de baan verlegd moest worden om zodoende iedereen een gelijke kans te geven. Wederom een goede beslissing van de organisatie.
De zon Brande goed in Brande.
Een paar uurtjes later kwamen de eerste Vruters al weer boven water en werd het tijd om te douchen en om het ontbijt te verzorgen.
Na de barbecue ging iedereen rustig naar de baan toe. Als onderdeel van de upgrade van het terrein was er dit jaar gekozen voor 2 banen. Dit hield in dat de superstocks al meteen als eerste klasse van start gingen.
Net als in Herning lag er weer een kwalitatief baantje klaar met flink wat grip. Dit was al meteen te zien bij de proeftrek van loaded deere; de run ging erg onstuimig en het hert zakte door zijn voorpoten en kon niet meer terug komen. De sleepwagen stond mooi afgesteld en iedereen kon relatief makkelijk naar de full pull lijn, maar er moest wel gewerkt worden. Hobo was de eerste die de sleepwagen niet kon overwinnen en strandde net voor de 100 meter.
Onder luid gejuich van de aanwezige fans maakte Gert-Jan zijn ereronde richting het rennerskwartier. Een brede glimlach op het gezicht verraadde al dat alles goed was en we ons op konden maken voor de finale.
Vervolgens bleef de Red Alert steken onder de 83 meter en was het weer Vruter tijd. Wederom werd de trekker op zijn plek gezet en kon het optoeren weer beginnen. Dit verliep weer zonder problemen en wederom ging de Vruter laag maar mooi hangen. Wellicht dat de tractor net iets te laag bleef hangen want ondanks een mooie run was de afstand met 85,01 meter toch een teleurstellende 9e plaats.
Hierna was het weer tijd om de barbecue weer aan te steken en om er weer een gezellige avond van te maken. Rond een uur of 10 werd het zelfs zo druk dat het leek alsof het halve terrein onze feesttent had gevonden.
Ook op zondag werden er nog 2 klassen verreden en dus was het vanaf 10:00 weer druk bij de oplegger. Alle vruters die de nacht hadden doorgebracht op het terrein van de familie Oppers waren ook weer aanwezig en na een goed ontbijt ging men weer naar de arena.
Het weer zag er, net als voor de zaterdag, slecht uit maar dit viel uiteindelijk reuze mee. De light modifieds mochten als eerste aanhaken de wedstrijd begon goed op tijd vanwege de voorspelde regen. De sleepwagen werd aardig strak gezet opdat er niet te veel Full Pulls zouden komen. Zelfs de Black Power haalde de Finale niet.
Hierna was het nog tijd voor de Prostocks. Wederom werd er een strakke sleepwagenafstelling neergezet vanwege de dreiging van boven.
Inmiddels in de Vruter weer klaar gemaakt in Denemarken en zal vanuit daar de reis naar Lochem worden gemaakt. Dit is alweer de een na laatste wedstrijd in de Nederlandse competitie.
Na Lochem heeft het team weer een week rust om de tractor weer klaar te maken voor de Eurocup wedstrijd in Hongarije welke de langste rit van het seizoen zal zijn. Hier zal ook worden bepaald welke Superstocks naar het EK mogen. Hierna komt de laatste wedstrijd voor de superstocks in Nederlands verband welke zal worden verreden in het nabij gelegen Alphen. Vervolgens komen nog het EK in Bouconville Frankrijk en de laatste Eurocup in Parma Italië.
(Verslag John Vermeer)
BEACHPUL PUTTEN
Nadat we vorige week in Eext waren gestrand met een koppeling die niet goed functioneerde ,hebben we die deze week grondig geïnspecteerd en gerepareerd.
Verder hebben we alles gecontroleerd en er bleek op een paar kleine scheurtjes in het spruitstuk na weinig aan de hand dus konden we ons opmaken voor een dagje tractorpulling op strand Nulde in Putten.
Rond de
klok van 19.30u was het zover en kon de superstock klasse beginnen.
In het parc ferme was het nog even spannend want de Vruter wilde niet starten.
Al gauw was duidelijk dat de startmotor niet mee wilde werken en werd nog snel
even een andere gemonteerd.
European
maid was de volgende maar deze ging bij 60 mtr buiten de baan en kwam ook nog
een keer terug.
Zeinstra new borne deere zette een mooie run neer op 109.17 mtr en volgens
sjors goed voor een finale plaats maar dat bleek achteraf toch niet zo te zijn
en eindigde op een 5e plaats.
Be combi
incredeble deere kwam niet weg bij de start.
Voor de 2e maal kwam greengangster aan de start en zette nu een mooie fullpull
neer.
Ook de laatse tijd zeer goed lopende Hurricane reed een mooie fullpull. Zapo reed
ook naar een finale plaats.
Agrifac interaction lukte het niet voor een finale plaats en eindigde op 100.88
mtr goed voor een 7e plaats.
Silverbullet eindigde op 74.36, dit was de 8e plek.
Ging deze uitlopen in het klassement of ging de koppositie naar Green Ganster
deere.
Bram reed een mooie run, maar kwam 66 cm tekort en werd 2e en Green Gangster
Deere 1e en deze neemt kop over in het klassement.
Wat een spannende strijd, maar zeer mooi voor het publiek die hier zeker van genoten.
Nu kunnen we ons op gaan maken voor de volgende Eurocup wedstrijd.HOGE TEMPERATUREN, HET HOGE NOORDEN, HOGE VERWACHTINGEN??
![]() |
Natuurlijk gaan we deze week er weer vol tegenaan en alles herstellen om a.s. zaterdag weer in topconditie aan de start te verschijnen in Putten. Zoals we vermoeden bleef het in Eext ook niet droog en werd er na de super stocks besloten om de rest van de klasses met floating finish te rijden. Zo werd het al vroeg rustiger op het terrein want een flink aantal teams leek eerder naar huis te rijden om de voetbal wedstrijd van Nederland tegen Costa-Rica te kunnen zien. |
Gezelligheid troef in Made.
Eindelijk was het zover , Mades powerweekend.
Deze konden dan ook meteen aanschuiven bij de overheerlijke en goed verzorgde barbecue, mede mogelijk gemaakt door Van Raak Vleesvee uit Hooge mierde. |
![]() |
Ook dit jaar waren er weer vele sponsoren, club van 100 en fanclub leden
aanwezig op onze sponsordag dus het was al vroeg heel gezellig.
Deze dag word dan ook gebruikt om als team wat te kunnen
bijpraten met deze mensen, want mede dankzij hun blijft D'n Aerdvruter op de
baan!!
De proeftrek was voor Interaction die met een niet goed lopende moter geen
fullpull haalde en de proeftrek over deed.
Ook hier wederom geen goed lopende motor en eindigde het voor manon op
23.83.
Hurricane heeft zijn zaakjes goed voor elkaar de laatste tijd en zette een
mooie fullpull neer.
Rabbit g'n Mad en New born deere reden beide ook een fullpull.
Zapo miste de balans en kwam er net niet.
Green gangster en all or nothing hadden er geen moeite mee.
Red fever kwam niet weg bij de start.
You never know was weer aanwezig met een compleet nieuw motorblok en reed
ook een fullpull.
Red Alert en hobo kwamen er beide niet.
Helaas voor Edwin Derksen liep de
Incredeble deere niet goed en strande hij al bij 22.77mtr.
European Maid ging buiten de baan met diskwalificatie tot gevolg. Tot slot
kwam Silver Bullet , ook deze met een compleet nieuwe motor en liet een
mooie run zien maar niet genoeg voor een finale plaats.
Toen begon de finale met 7 finalisten
Hurricane beet de spits af met 77.52 mtr.
Rabbit G"n Mad reed 98.76 mtr net genoeg voor een podium plaats en werd 4e.
Toen kwam New Born deere met 99.99 mtr zou dit genoeg zijn ? Net een podium
plaats 3e
Zoon rowan met green gangster deere reed hier 6 mtr aan voorbij goed voor de
1e plek
Bram kools met All Or Nothing zette deze tussen de 2 John Deere tractoren in
met 103.13 mtr.
You never Know kon niet aan deze afstand komen en werd 5e met 99.06 mtr.
We zijn zeer tevreden, met een goed lopende moter en de balans, dat komt wel
goed.
Al met al een zeer geslaagde dag waar voor we ook iedereen voor willen
bedanken.
S'avonds zijn we nog naar de feesttent geweest waar het nog tot in de kleine uurtjes gezellig was.
De volgende dag was iedereen moe maar voldaan en hebben we na een goed
onbijt nog naar de andere wedstrijden gekeken.
Rond de klok van 16.00 uur zijn we alles gaan inpakken en ging iedereen weer naar
huis.
Het was een zeer geslaagd weekend
Nogmaals iedereen bedankt voor jullie aanwezigheid en gezelligheid en tot
de volgende wedstrijd die op 5 juli verreden zal worden in
Eext.
D'N TOPS OP DEN BOK IN OUDENHOORN
De sleepwagen werd als eerste getest door de Light Modifieds. De sleepwagen hield zich prima maar we konden wel zien dat deze sleepwagen anders werkt dan onze Europese sleepwagens. De sleepvoet van de nieuwe sleepwagen komt bij de start vaak van de grond. Hierdoor gaat de start sneller maar worden de runs soms ook wat onstuimig. Dit was te zien bij de double screamin welke zijn finalerun moest afbreken. Hierdoor was De Jong Special de winnaar van de Light Modifieds.
|
De sleepwagen had weer een prima afstelling en de Zapo, Mitas All or Nothing en de Green Gangster Deere hadden allemaal een Full Pull op het bord gezet. Hierna was het tijd voor Marc Tops om de Vruter de sporen te geven.
De Newborn Deere had technische problemen en eindigde achter in het veld. Toen was het tijd voor de Hurricane. Deze tractor liep de laatste wedstijden niet lekker dus het vermoeden bestond dat het team flink aan het sleutelen is geweest. Dit vermoeden bleek waarheid toen de Fendt met een geweldige run een Full Pull liet noteren en ons uit de finale reed.
In de finale ging het wat minder voor de Hurricane maar met een derde plaats mocht men zeker tevreden zijn. De tweede plaats ging dit maal naar de uit Cadzand en de overwinning was er voor de Green Gangster Deere.
Nu wordt het weer enkele dagen hard sleutelen om de Vruter weer klaar te maken voor volgend weekend. De volgende keer zullen we rijden op onze thuiswedstrijd in Made. Hier zal, tijdens Made’s Powerweekend, zowel voor het Nederlandse als voor de Europese punten worden gestreden.
(Verslag Johan Vermeer waarvoor dank)
(HET) WEER IN DIDAM
Na het avontuur in Bernay van de zaterdag, was het maandag (2e pinksterdag) al weer tijd voor een wedstrijd in de Nederlandse competitie. Hiervoor mochten we weer naar Didam.
Vervolgens begon een half uurtje later dan gepland de wedstrijd met de supersport 4,5 ton promo en mochten de light modifieds rond half 1 aanhaken als eerster klasse van de Grand National. De baan lag er naar omstandigheden goed bij de klasse vorderde gestaag.
Ondertussen stond de Vruter al klaar in het rennerskwartier en werden er snel enkele zeilen gehaald door de verschillende teams. Helaas voor de light modifieds kwam de regen niet iets te vroeg en net voor het einde van de klasse moest het zeil ook op de baan.
Dit lukte erg goed dus de tijd vloog weer voorbij. Echter bleef het noodweer nog voor een lange tijd aanhouden en dus leek het er op dat de Vruter die dag niet meer in actie hoefde te komen.
De Superstocks mochten als eerste aanhaken na de regenpauze en het was de Newborn Deere die meteen liet zien dat er wel wat grip behouden was. Vervolgens was het tijd voor de Hurricane om na een teleurstellende wedstrijd in Bernay, de draad weer op te pakken. Echter kwam de tractor niet op toeren en werd er 6 plaatsen geschoven.
Hierna wat het tijd voor de International 1066 uit Casteren. Voordat de wedstrijd begon mochten we al een keer juichen omdat de tractoren langs de tribunes naar het rennerskwartier moesten dus het rode kamp was, ondanks het noodweer, al aardig opgewarmd.
De klasse werd afgesloten met een overwinning van de (rode!) All or Nothing welke nu na 2 eerste plaatsen stevig aan de leiding staat in het Nederlands kampioenschap.
De rest van de dag verliep warm en zonder regen waardoor de organisatie tevreden mag zijn. De volgende wedstrijd laat niet op zich wachten dus tijd om uit te rusten is er niet bij. Zaterdag 14 juni zal de vruter zijn kunsten weer moeten gaan vertonen. Dit keer in Oudenhoorn.
(verslag John Vermeer waarvoor dank)
FRANKRIJK: l'UNION FAIT LA FORCE.
Bernay, Frankrijk het zonnige zuiden. Althans dat wordt altijd gezegd.
Na de wedstrijd in Stroe, waar de Vruter op zich een mooie run liet zien, bleek de opgelopen schade toch vele malen groter dan we dachten. Zoals we inmiddels helaas gewent zijn hebben we met zijn allen weer met man en macht eraan gewerkt om hem weer op tijd op de baan te krijgen. Nadat we het vruter hart weer van enkele nieuwe ingewanden voorzien hadden kon de oplegger op vrijdagavond na de wandel 3 daagse in het mooie Casteren rond een uur of 9 vertrekken.
![]() |
Er werd besloten om onderweg een keer te overnachten en dan de volgende morgen de reis te vervolgen zodat we mooi voor 10 uur op het wedstrijd terrein waren waar het kamp kon worden opgezet. |
Na de wederom perfect verzorgde Barbeque van Dirk en Moaskuh gingen we op weg naar de baan waar na enige vertraging rond 17.00 uur de rijders presentatie begon. |
![]() |
In de finale stonden 8 trekkers dus het publiek kreeg waar voor hun geld, en ook de omroepers brachten de sfeer er goed in. Het blijft toch altijd een waar feest bij de Fransen ook al kunnen wij er weinig van verstaan.
Green Gangster deere reed als eerste in de finale en kwam tot 60.78 meter. toen werd het tijd voor wat rood geweld op de baan. All or Nothing noteerde een keurige afstand van 91.58 meter en dit bleek later ruim voldoende voor de overwinning. Toen was het VRUTER time. Met gezonde spanning wachten we het optoeren af en werd het toch wel wat stiller bij de fans. Ook deze run zag er goed uit en resulteerde in een afstand van 80.27 meter. Helaas was dit toch nog ruim 5 meter te weinig voor een podium plaats. Incredible Deere noteerde 82.62 meter, Red Fever kwam niet weg en Agrifac Interaction pakte een super 2e plaats met 88.53 meter. Even leek het erop dat Zapo derde zou worden met 85.30 meter omdat Sjors met zijn New born deere bleef steken op 13.65 meter. Maar omdat hij zijn run afbrak binnen de 20 meter mocht hij later opnieuw aanhaken en parkeerde de sleepwagen alsnog 45 cm verder dan Zapo en stond Sjors dus op het podium. Wij moesten deze keer dus genoegen nemen met een 6e plaats. En zoals het er nu uitziet zit het ons toch nog niet echt mee, dit blijkt ook weer tijdens de terugreis waar we langs de snelweg een klapband kregen aan de vrachtwagen en onze jongens dus nog onderweg naar huis zijn (zondag avond 21.00 uur) ( Harm en Geert super bedankt voor het brengen van een nieuwe band!!)
![]() |
Aangezien we morgen weer een wedstrijd hebben in Didam die meetelt voor het
Nederlands kampioenschap zal het dus wederom een kort nachtje worden.
EINDELIJK WEER OP NEDERLANDSE BODEM.
We hebben er weer een tijdje op moeten wachten maar eindelijk is de Nederlandse competitie weer begonnen. Hiervoor zijn we, zoals gebruikelijk, afgereisd naar Stroe.
De genen die het spits mochten afbijten in de Nederlandse competitie waren de Modifieds (3,5T). Na een paar runs bleek dat de baan voldoende grip gaf en aan het einde van de klasse lag de baan er prima bij voor de superstocks.
Vervolgens waren het de All or Nothing en de beide Zeinstra's welke de 110 meter passeerden en dus een Full Pull achter hun naam kregen. De Zapo kwam een metertje of 2 te kort voor de volle 110 meter, maar een 4e plaats op dat moment was wel genoeg voor een finaleplaats.
Nu was het moment aangebroken voor de Vruter om zich te bewijzen. Zou de finale gehaald worden? Aan de steun van de supporters kon het niet liggen, deze waren in grote getallen aanwezig. |
![]() |
Een 5e plaats en dus een plek in de finale was het resultaat. Echter ging de Vruter niet meer van start in de finale nadat de motor zomaar stopte en Gert-Jan werd onder een luid applaus terug gereden naar de oplegger.
Uiteindelijk gingen er dus 1 rode, 1 blauwe en 2 groenen van start in de finale. De eerste groene, waar de wat oudere Zeinstra op zat, kwam tot een afstand van 95.87 meter. Dit was een afstand welke te machtig was de blauwe machine uit Bathmen en uiteindelijk tekende deze voor de 4e plaats.
De rest van de openingswedstrijd van de Nederlandse competitie zat vol met verrassende winaars en ook vele verliezers aangezien er, ondanks dat het seizoen net is begonnen, al veel motorblokken naar de eeuwige pullingvelden zijn vertrokken.
De volgende wedstrijd is op 7 juni en zal worden verreden in Bernay(FR) en telt mee voor de eurocup. Hierin staat de Vruter momenteel op de 6e plaats. Dit zal een belangrijke wedstrijd worden waarin de Nederlandse deelnemers het liefst ongeschonden uit de strijd willen komen omdat er op 9 juni in Didam wordt gereden voor de Nederlandse competitie.
(verslag John Vermeer waarvoor dank!)
Bruiloft Anne en Dirk.
Op 2 mei 2014 zijn Anne Antonis en Dirk Plasmans getrouwd.
Natuurlijk hebben wij onszelf als teamleden opgeofferd om samen met hun het glas te heffen :-) Dit resulteerde in een knalfeest. Voorafgaand waren er nog 2 vrijgezellenfeesten georganiseerd waarvan hieronder enkele stilstaande beelden.
|
Na een korte uitleg ( want wij zijn niet technisch) kon de rustige en leerzame rit beginnen. |
Hierna werden er nog enkele pintjes gedronken in
het mooie Reusel. De foto's van s'avonds zijn mislukt :-) |
|
|
Als "kado" mochten Dirk en Anne onder andere meerijden in de Crazy-cross auto's. Hierbij willen we Cees Luyten bedanken voor het gebruik van de Truck en de overnachting plaats voor de oplegger. |
Ook willen wij
Johny en Inge van
Raak bedanken voor het vervoer van de oplegger.
|
![]() |
DE EERSTE KEER BUITEN "SPELEN".
- In de aanloop naar de ‘eerste keer buiten spelen’
in het Duitse Füchtorf was er nog hard gewerkt in de werkplaats.
De laatste dagen waren spannend of alles zou kloppen en of alles op tijd klaar
was om de reis naar Füchtorf aan te kunnen gaan.
Gelukkig was zaterdagmorgen alles zo ver dat de Sømælk D’n Aerdvruter naar buiten
gereden kon worden en de motor weer van zich liet horen.
Hij loopt weer!!!
Nadat alles verder
afgewerkt was kon de tractor geladen worden om de reis naar Duitsland te
beginnen.
In navolging van vorig jaar waren we weer door de broers Jürgen en Dieter
Fehrenkötter uitgenodigd om samen met Dennis Dülger en Christian Rüschoff en nog
enkele van hun vrienden te komen BBQ-en aan hun ‘Boothaus’ .
Vroeg in de middag zijn familie Pauly en Dirk met de vrachtwagen vertrokken, met
in hun kielzog enkele ‘vruters’ in een personenbusje.
Na een voortvarende reis kwam men aan in Telgte waar het ‘Boothaus’ staat van
onze Duitse fans.
Toen het al wat later werd, is de fam Oppers samen met
nog enkele vruters naar een hotel vertrokken voor de overnachting, anderen
bleven in de trailer of in het boothuis slapen.
’s Morgens, werden we rond 8 uur weer verwent met een veelzijdig, stevig en goed
ontbijt.
Ook dit was weer tot in de puntjes verzorgt.
Dit is wel lekker om de lange dag aan de baan in Füchtorf te beginnen.
De wedstrijd zou om 11.00 uur beginnen, dus zijn we rond 09:45 richting Füchtorf
gereden.
Dit is een ritje van zo’n 20 km, dus dat was goed te doen.
Het weer zag er niet goed uit maar om 11u werd het toch wat droger en kon de wedstrijd beginnen met de prostocks. Er zat toen nog niet zoveel grip in de baan maar hoe langer de dag duurde werd de baan beter.
Rond de klok van 16.30u ging de Superstock klasse beginnen, Zapo had hier de proeftrek maar de balans was nog niet helemaal in orde en hetzelfde gold voor de Silver bullit.
Green gangster had een geweldige run en zette meteen de eerste Fullpull neer. De Duitse Rowdy (de enige diesel superstock) kwam toch wel tekort op het methanol geweld.
Terminator krijgt z'n vermogen ook niet op de baan waardoor ook geen fullpull.
All or nothing zette ook een mooie fulpull neer en de tweede finalist was een feit. Newborn deere kreeg een backfire met wat vuur onder de moterkap en kon geen tweede run meer maken.
Iedereen die een tweede poging mocht doen kwam niet aan de fullpull.
Ook SøMælk D'n aerdvruter niet. De tweede run begon goed maar al gauw was er niet genoeg vermogen en eindigde deze bij 80.13 mtr. D it was goed voor een 5e plaats.
|
|
De finale ging tussen Green gangster deere en All or nothing die ook met de overwinning aan de haal ging en green gangster achter zich liet, de derde plek was voor Zapo.
Het was een gezellig weekend en ieder kon tevreden weer naar huis. De eerste wedstrijd is een feit en zo kunnen we ons opmaken voor de eerste Eurocup wedstrijd op 16 mei in het Zweedse Lidköping.
Hiervoor hebben we nog wel wat werk te doen aan de tractor.
Langs deze weg willen we Jürgen, Dieter, Dennis en Christian bedanken voor de
goede zorgen, en alle moeite die gedaan is om het ons zo goed naar de zin te
maken!!
Tot volgend jaar !!!!!!
(Verslag Geert Jans en Martien Intven)
Het seizoen is weer begonnen.
![]() |
Na
de tractor weer een flinke onderhouds beurt te hebben gegeven en
alles goed te hebben nagekeken bleek dat we het seizoen 2013 goed
geëindigd waren.
|
Wel hadden we besloten om het seizoen 2014 met nieuwe banden te gaan
rijden. Het had nog wel wat in om deze op tijd klaar te hebben voor de indoorwedstrijd in de IJsselhallen in Zwolle. Maar na wat extra uurtjes voor diverse teamleden en de geboden mogelijkheden voor het gebruik van de banden apperatuur van Frakoo Bergeijk was het afgelopen vrijdag zo ver dat het eerste geluid weer uit D'n aerdvruter kwam. |
![]() |
Dus
zaterdag morgen konden we om 10 uur vertrekken.
Ditmaal werd het transport verzorgd door
Roadservice de Kempen uit Hapert.
Voor de aanvang van de wedstrijd moest de vruter nog gekeurd worden. Alles was keurig in orde dus kon de sticker "2014" geplakt worden. |
![]() |
Om 18u begon de avond sessie met de TWD. Daarna nog een nieuwe klasse de BE-combies en ook nog de modifieds. |
Hoe zou het gaan met de nieuwe banden.
Gertjan toerde rustig op en bij het vertrek werd al meteen duidelijk dat er
nog niet genoeg grip in zat waarmee de run ook al eindigde op 66.80 mtr.
Dit was uiteindelijk goed voor de 9e plaats
Maar de motor liep goed en aan de banden moet nog wat gewerkt worden.
Ook Terminator, hurricane,You never No, Be-Combi incredibble deere en
Silverbullit konden niet aan de fullpull komen.
Uiteindelijk was het dan toch Rabbit g'n Mad die de eerste fullpull lied
noteren.
Ook de laatste ,Newborne deere ging naar de fullpull lijn.
In de finale mocht Green gangster deere de spits afbijten en zette ook
meteen de winnende afstand neer.
Deze werd gevolgd door Newborn Deere en als derde eindigde Zapo.
Rabbit g'n Mad werd uiteindelijk 4e.
Tussen de middag en de avondsessie door hadden we afgesproken met Gert Gerritsen dat we de cheque zouden overhandigen voor de stichting Energy4all. De totaal opbrengst was een mooi bedrag namelijk € 1000.- |
![]() |
![]() |
Rond de klok van 22.15u was de wedstrijd afgelopen en na nog wat na praten bij de oplegger kon iedereen met en goed gevoel weer op huis aan. |
Voor de laatste keer in 2013 kwam een groot gedeelte van de Vruters bij elkaar voor een teamuitje. Medevruter Pieter Vermeer had een rondleiding geregeld bij het bedrijf waar hij werkzaam is. Dit is een zandwinning waar zilverzand wordt gewonnen en wordt bewerkt.
Voor de rondleiding werden we verdeeld in meerde groepen en kregen we een kijkje in de fabriek terwijl de machines aan het draaien waren.
Eenmaal in Valkenburg aangekomen werd er eerst nog wat gedronken en een lunchroom en voegden Fré en Daantje zich bij de groep.
Vervolgens ging de groep via een toeristische route naar de kolenmijn. |
![]() |
![]() |
'Diep' ondergronds kregen wij eerst een film te zien over de mijnwerkers van vroeger. Hierna begon de rondleiding die werd geleid door een echte oud mijnwerker.
|
![]() |
Uiteindelijk kwam iedereen weer veilig boven en werd de dag afgesloten door samen nog wat te gaan eten. |
Meer foto's vind je hier..
(Verslag J.Vermeer, waarvoor dank)