Verslagen
2012: |
 |
ALWEER EEN SEIZOEN TEN EINDE.
Na een zeer gezellig weekend vorige week in Fuchtorf op
het EK met een mooie 5e plaats was het afgelopen weekend onze laatste wedstrijd
van dit seizoen in Bakel.
Na de gebruikelijke controle's en enkele kleine aanpassingen kon de
tractor op vrijdag avond weer gestart worden.
Zaterdag morgen rond de klok van 11.30 uur werd er vertrokken van uit Casteren richting Bakel.
Nadat we de tractor gelost hadden gingen we richting de tribune om de fans
van een drankje te voorzien en natuurlijk om de light modifieds en de mini unlimited te kijken. |
 |
 |
Toen was het de beurt aan de superstocks.
Ditmaal was het niet Gert-Jan die met D'n aerdvruter zo rijden maar Marc Tops.
D'n Aerdvruter had de proeftrek omdat Manon Kools met de Interaction niet aanwezig was.
Na een moeizame start kwam Marc uit op 99.60 meter ,net geen Full-Pull.
Ook Edwin Derksen met zijn Incredible Deere had geen Full-Pull en daarom werd de sleepwagen
een tandje lichter gezet. |
Na diverse Fullpulls was Marc weer aan de beurt.
Maar weer had hij problemen met het weg rijden en na 2 pogingen werd hij
afgevlagd, en eindigde ondanks het Dream Team wat deze keer op de baan
stond op 2.90 meter.
Dit was echt een tegenvaller voor hem en natuurlijk voor ons en Marc baalde daar stevig van maar de wedstrijd ging verder.
Deze werd gewonnen door Zeinstra Newborn Deere gevolgd door Terminator
en Incredible Deere. |
 |
 |
De titel Nederlands kampioen was voor de Terminator van rob
van de waal.
D'n aerdvruter eindigde uiteindelijk als 9e in het kampioenschap.
|
Na de middag sessie hadden we als afsluiting van het
seizoen nog een gezellige BBQ en werden er nog enkele blikjes gersten nat
gedronken .
Daarna zijn we nog naar de 2e sessie van de dag gaan kijken, hier reden de
Twd,
prostocks en de Unlimiteds.
|
 |
 |
Na de wedstrijd werd er nog gezellig nagepraat onder genot van een hapje
en een drankje en Dave van RTL Sport sloot de dag af met een slotrede |
Op zondag werd er nog gekeken naar de Eurocup prostocks waarna we weer
huiswaarts gingen.
Het was weer een gezellig weekend waar het seizoen mee afgesloten werd.
We gaan ons nu weer voorbereiden op het seizoen 2013 en
hopen dat we daar weer met de top mee kunnen strijden.
Tractor |
Pull 1 |
Pull
off |
Punten |
Zeinstra Newborn Deere |
FP |
104.38 |
20.00 |
Terminator |
FP |
102.72 |
17.00 |
BE-Combi Incredible Deere |
FP |
102.36 |
15.00 |
Six Shooter |
FP |
101.92 |
14.00 |
Zapo |
FP |
92.78 |
13.00 |
Hurricane |
FP |
30.35 |
12.00 |
Zeinstra Welldone Deere |
87.82 |
0.00 |
11.00 |
Silver Bullet |
40.31 |
0.00 |
10.00 |
D'n Aerdvruter |
2.90 |
0.00 |
9.00 |
All or Nothing |
0.00 |
0.00 |
0.00 |
Agrifac Interaction |
0.00 |
0.00 |
0.00 |
European Maid |
0.00 |
0.00 |
0.00 |
Met vriendelijke groet:
Tractorpuling team D'n Aerdvruter
ZOU HET WEER LUKKEN??
EK Füchtorf.
Na de testruns die we gemaakt hadden in Alphen
kregen we toch weer meer vertrouwen in de techniek. Na een revisie van
een kleine turbo werd de Vruter verder nagekeken om uiteraard goed
beslagen ten ijs te komen bij onze Oosterburen.
De grote voorbereidingen waren weer begonnen,
oplegger werd gewassen, de tank gevuld en natuurlijk werd de catering
niet vergeten, want zoals we inmiddels gewent zijn zou het erg druk
gaan worden met fans die op eigen vervoer komen, of met 1 van de door
ons zelf georganiseerde busreizen mee zouden gaan.
Op vrijdag middag werd de Daf 95 van Jan Roefs
voor de oplegger gezet en kon de tocht beginnen. Toch wel makkelijker te
overzien als je naar Füchtorf moet ( 265 km) in plaats van de afgelopen
2 jaar naar Zweden en Finland. En na het aftikken van de maut bij de
grens in Venlo konden we weer verder.
|
 |
 |
Om half 6 kwamen we keurig op tijd aan en werd
de truck op zijn plaats gezet tussen het team van Interaction / All or Nothing en aan de rechtse kant de teams van Dams Rooster en Appy
Power. Dat was al een super mooie basis voor een geweldig weekend.
De tenten werden opgezet en het werd er gezellig
druk. Van alle kanten kwam er eten en wat te drinken te voorschijn zodat
we weer eens met iedereen bij konden buurten. En natuurlijk werd er
geheel volgens traditie een aardig feestje gebouwd. Het schijnt dat de
laatste naar de nest gingen toen de supportersbus al vertrokken was in
Nederland.
|
Na een mooie avond werd er gestart met (voor de
liefhebbers) een stevig ontbijt met eieren, spek en de broodnodige koffie en
thee. Kort hierna kwamen de +/- 50 fans aan met de bus van
Touringcar bedrijf
van Gompel. Deze waren om 4.30 uur vertrokken in Nederland dus die lusten ook
nog wel een bakkie.
Om 10 uur begonnen het voorstellen van de rijders en de
officiële opening van het Europees Kampioenschap Tractorpulling….. Zou D’n
Aerdvruter het voor de 3e maal op rij flikken??
|
 |
 |
Vele schaamde zich niet dat ze uit Holland kwamen
dus werd er weer vol op gesminckt en werd de oranje kleding na een jaar
weer uit de mottenballen getrokken. |
De Super-Stock was de eerste klasse, dus we mochten meteen aan de bak. Sjors Zeinstra had de proeftrek met zijn New Born Deere. En Gert-Jan moest als 8e aan de bak en reed een keurige run. Het voordeel van een EK is dat je altijd 2 keer mag aanhaken om je te plaatsen voor de pull-off want na (voor sommige deelnemers) enkele pogingen reed iedereen een full-pull, en kon de finale beginnen.
|
 |
 |
Helaas kon de Nederlandse ZAPO niet terugkomen in verband
met turbo schade, evenals de Deense Ford met de naam Rabbit G’n Mad. Hierdoor
verschenen er 11 tractoren in de finale.
Zou het weer gaan lukken?? De spanning steeg bij de in
grote getallen aanwezige fans. Maar helaas deze keer geen titel en podium plaats
voor D’n Aerdvruter. De afstand van 95.91 meter was zeker niet slecht maar de
afstand van Rob (102.22 meter) met de Terminator was voor ons niet te evenaren.
We werden 5e.
1 |
Terminator |
NL |
FP |
|
102.22 |
2 |
You Never Know |
N |
Disq |
FP |
97.58 |
3 |
Red Fever |
GB |
FP |
|
97.40 |
4 |
Zeinstra New Born Deere |
NL |
FP |
|
96.27 |
5 |
D`n Aerdvruter
|
NL |
FP |
|
95.91 |
6 |
BE-Combi Incredible Deere |
NL |
FP |
|
93.83 |
7 |
All Or Nothing |
NL |
FP |
|
92.69 |
8 |
Hobo |
DK |
FP |
|
75.84 |
9 |
Zeinstra Welldone Deere |
NL |
FP |
|
68.70 |
10 |
Red Alert |
GB |
FP |
|
63.62 |
11 |
Dschinni Evolution |
DE |
FP |
|
32.80 |
12 |
Zapo |
NL |
FP |
|
------ |
13 |
Rabbit G`n Mad |
DK |
FP |
|
------ |
|
Het grote voordeel van als 1e klasse moeten
starten is natuurlijk dat je meteen verlost bent van de spanning. Daardoor was
er ruim genoeg tijd om nog wat na te praten, de andere klasses te zien en
uiteraard een feestje te vieren.
S’avonds werd er met zijn allen nog gegeten waarna de bus
weer vertrok naar Nederland. Uiteraard willen wij bij deze iedereen bedanken
voor jullie aanwezigheid.
|
 |
 |
De sfeer zat er goed in op de zaterdag avond, het was
lekker weer en gezellig druk in de tenten. Uiteraard werd de spijkerpost weer
voor de dag gehaald en Ome Cor trommelde weer de nodige deelnemers op om de
strijd met elkaar aan te gaan. Pas toen we op aan het ruimen waren op
zondagavond kwamen we erachter waarom 1 muziekbox het begeven had. Ook hier zat
een spijker in.
|
Zondag morgen waren de mannen en dames van DAMS Rooster, Appy
power en Dieselross wat stiller dan we gewent waren de afgelopen dagen. Dit was
hun dag. De Pro-stocks mochten vandaag los. Maar na een super mooie wedstrijd
mogen deze teams tevreden zijn met een respectievelijke 11e , 7e
en 6e plaats.
|
 |
Maar zoals altijd is er een tijd van komen en gaan. Dus
werd er rond 15.00 uur begonnen met het afbreken van het kamp, waarna de eerste
richting huis gingen. We mogen terugkijken op een keurig verzorgt evenement,
waar vooral zeer veel gelachen is. Het is en blijft gewoon mooi om te zien hoe
de sport en de strijd op de baan de mensen verbroederd.
Met nog 1 wedstrijd voor de boeg dit jaar gaan we de
tractor klaar maken voor Bakel. Nogmaals iedereen bedankt voor de steun.
Met vriendelijke groet:
Tractorpulling team D’n Aerdvruter.
Generalé in Alphen.
Na het toch wel teleurstellende resultaat in meerkerk
wisten we dat er nog iets moest gebeuren voordat we afreizen naar het EK in
Fuchtorf. Daarom werd er met de organisatie van Alphen geregeld dat we er een
paar test runs mochten rijden.
|
 |
 |
Nadat we de tractor gecontroleerd hadden en er
niet veel aan de hand bleek te zijn werd deze snel klaargemaakt voor de demo.
Uiteindelijk moesten we voordat de wedstrijd begon om 13:00 klaar staan om aan
te haken. Omdat de wedstrijd pas een uur later zou beginnen was het nog zoeken
om aan een sleeptrekker te komen maar vervolgens stond de Rooie weer voor de Big
Benz. Er was al met het team afgesproken dat na 50m het gas dicht ging om
vervolgens de data te bekijken.
|
Omdat er nog niet op de baan gereden was was er maar
weinig grip te vinden en kwamen de voorwielen niet echt van de grond. Daarna was
het, na het uitlezen van de data en een paar kleine wijzigingen, alweer tijd voor een tweede run waarin het al iets beter leek te gaan.
Deze keer was de afspraak dat we zouden rijden tot de 70 meter omdat we eerder
dit jaar regelmatig bij deze afstand problemen kregen.
|
 |
Hierna was het tijd voor het NK Farmstock. Het weer
hield zich goed en het werd een mooie wedstrijd.
 |
Na overleg, wat eten en een drankje werd geregeld dat we rond 23.00
uur aan het einde van de
wedstrijd nog een run mochten maken om de puntjes op de i te zetten. Voordat het
zover was waren er ook nog 3 prostocks die een demo gaven op de andere baan. De
Blue Hazard kwam maar moeilijk weg maar zette toch een mooie run neer.
Vervolgens was de Neighbours Nightmare aan de beurt. Zij hadden net zoals ons
een testrit gemaakt om daarna hun Europese titel te verdedigen. Daarna had ook
de Next Sensation nog een mooie run neergezet.
|
Na lang wachten was het tijd voor de vruter om de laatste
run van de dag te maken. Na weer wat kleine aanpassingen kon er weer worden
opgetoerd en de gang kwam er dit keer goed in. Vervolgens werd er een mooie Full
Pull neergezet en kon iedereen met een tevreden gevoel naar huis gaan en kunnen
de voorbereidingen getroffen worden voor het EK. (verslag JV)
|
 |
WEDSTRIJD IN SNIKHEET MEERKERK
Het weer was er naar dat we beter naar het strand
konden gaan dan naar een tractor-pulling evenement, maar toch was er een
wedstrijd in het Zuid-Hollandse Meerkerk met een middagtemperatuur 35 graden. Na de voor ons succesvol verlopen wedstrijd in Lochem gingen we vol goede moed naar deze wedstrijd. We hadden afgelopen week
alles weer goed nagekeken en niks bijzonders gevonden, dus konden we vrijdag avond de tractor al laden en op
zaterdag morgen al vroeg vertrekken.
Om 9.30u kwamen we aan op het terrein en konden we alle
spullen lossen en de tent op zetten voor de schaduw deze keer. Ook hadden we nog
een zwembadje bij voor klein en groot natuurlijk voor de afkoeling.
|
 |
 |
Om 13.00u ging de superstock van start.
Nadat meerdere tractoren een full-pull hadden getrokken bleek
dat er toch gewerkt moest worden. Gert-Jan mocht als 8e starten, hij ging weer
rustig van start en met een matige balans werd er toch een full-pull gehaald. De, ondanks het
eigenlijk te hete weer, meegereisde supporters stonden uiteraard wederom als 1
blok achter dieuh rooiuj ut Casteren
Na de run van D’n Aerdvruter werd de reserve sleepwagen
ingezet omdat de as van de aandrijving van de ballastbak het begeven had. In
overleg met de rijders werd besloten dat de overige drie nog een run moesten
maken en dat daarna iedereen terug mocht komen in de finale.
|
Rob van der Waal met zijn Terminator moest als eerste in
de Pull-Off en zette de vlag op 90.02 meter. Dit bleek een goede afstand want
alleen de Zeinstra Newborn Deere ging hier aan voorbij met een mooie
91.73 meter. Rowan reed met de Zeinstra Welldone Deere een afstand van 88.71
meter , goed voor een derde plaats.
D'n aerdvruter moest na Interaction. Deze keer zat Bram
op de bok bij de Interaction en helaas smolt er een zuiger, met als gevolg een
gat in de carterpan en veel olie op de baan.
Nadat alles opgeruimd te hebben moest Gert-Jan . Hij
ging rustig weg maar er kwam niet genoeg snelheid in de combinatie waardoor het
geheel op 73.75 meter tot stilstand kwam ondanks de kritische blik van Marc, goed voor de 9e plek. Dit resultaat
was eigenlijk teleurstellend, zeker na een mooie tweede plek in Lochem.
|
 |
 |
Het vervoer was deze keer geregeld door Jeroen van
de Moosdijk ( ja de broer van...) Hij had een vrachtwagen ter
beschikking gekregen van de firma
Dave van den broek
Transporten. Waarvoor onze dank
natuurlijk. |
Maar goed zo kan het lopen, we gaan alles nog eens goed
nakijken want op 8 september is onze volgende wedstrijd op het E.K. in Füchtorf
en uiteraard zullen we er daar alles aan doen om onze titel van 2011 te
verdedigen.
M.vr.gr. tractorpulling team D'n aerdvruter
1 |
050 |
Zeinstra Newborn Deere |
91.73 |
|
|
2 |
048 |
Terminator |
90.02 |
|
|
3 |
054 |
Zeinstra Welldone Deere |
88.71 |
|
|
4 |
051 |
All or Nothing |
88.57 |
|
|
5 |
057 |
Six Shooter |
85.38 |
|
|
6 |
046 |
BE-Combi Incredible Deere |
85.07 |
|
|
7 |
075 |
Zapo |
83.96 |
|
|
8 |
052 |
Agrifac Interaction |
80.18 |
|
|
9 |
080 |
D'n Aerdvruter |
73.75 |
|
|
10 |
037 |
Hurricane |
23.71 |
|
|
11 |
090 |
Silver Bullet |
HP |
|
|
LOON NAAR WERKEN IN LOCHEM...
Na een rustige week met weinig sleutelwerk aan de Vruter
was het tijd voor de wedstrijd in Lochem. We waren met goede hoop vertrokken
richting de achterhoek en het weer leek voorlopig ook nog mee te werken.
Halverwege de rit verzamelden enkele Vruters zich bij het tankstation voor een
korte pauze en na een “gezonde maaltijd” ging de reis weer verder richting
Lochem. Eenmaal aangekomen werd er een mooi plekje uitgezocht en werd de Rooie
weer uitgeladen en de tenten opgezet.
|
 |
 |
Toen dit eenmaal gedaan was werden de meeste prostocks al naar voren gereden om de wedstrijd aan te vangen. Na de eerste paar runs bleek al snel dat de baan aan de harde kant was waardoor er weinig grip was. De gene die hier het beste mee omging was de Extreme Temptation die de enige Full Pull reed en daarmee de prostock klasse won. |
Na een paar uur was het dan eindelijk zover voor de
superstocks. Het weer bleef meewerken waardoor we voor de eerste keer dit jaar
een compleet droge wedstrijd hadden. De baan gaf nog steeds weinig grip dus was
het bij de eerste superstock afwachten wat er gebeurde. De Incredible Deere vond
net niet genoeg grip om een full pull neer te zetten, en dus werd de sleepwagen
lichter gezet. Vervolgens werden er veel Full Pulls neer gezet en toen was het
tijd voor de Rooie. Zou de grip gevonden worden om een goede run neer te zetten?
De tractor werd klaargezet en het optoeren kon beginnen. Na een voorzichtige
start ging het gas open en ging Pauly weer op weg. De trekker kwam niet erg hoog
van de grond maar zette toch een snoei harde Full Pull neer.
|
 |
 |
Een glimlach, de
tractor een schouderklopje geven, en een duim omhoog gaven aan dat alles goed
was en de stemming zat er weer goed in. Nu was het tijd voor de finale waarin de Vruter als laatste mocht aanhaken. Toen Pauly weer op de baan kwam stond Bram
Kools aan de leiding met zijn All or Nothing die een goede run gemaakt had. Daar
een paar meter achter stond de Terminator die hiermee goede zaken deed voor het
Nederlands Kampioenschap. Na weer een rustige start om de grip te vinden ging
het gas weer vol open. de neus bleef weer lager dan dat we gewent zijn maar na
een harde run stopte Gert-Jan bij de vlag van de leider. Het was wachten op het
antwoord van de lichtkrant. Uiteindelijk had Bram Kools de overwinning al was
het maar met enkele centimeters. Een verdiende eerste overwinning voor het team
die er bij de eurocup in Bernay al heel dicht bij waren maar dankzij een kapotte
sleepwagen dat feest verstoord zagen worden.
|
Voor ons is een tweede plaats eindelijk loon naar
werken. We zijn weer op de goede weg en hopen dit over twee weken weer te laten
zien op de wedstrijd in Meerkerk die verreden wordt op 18 augustus.
EURO-CUP IN HERNING....
Na de afgebroken run in
Cadzand bleek thuis toch het een en ander gesneuveld te zijn. Nadat de Rooie in
recordtijd weer was opgelapt was het weer tijd om de oplegger vol te laden voor
de reis naar Denemarken. Donderdagavond kwam het span aan in Sonder Felding bij
Somaelk het bedrijf van sponsor Joost Oppers. Voor deze aangelegenheid hete de
tractor dit weekend Somaelk Aerdvruter.
Vrijdag werd de tractor tentoongesteld onder de partytent
en samen met vele andere Nederlandse superstock teams en Deense teams uit de
buurt werd er nog flink gefeest.
|
 |
 |
Diezelfde avond was er van het zomerse weer van de
afgelopen dagen niet veel meer over en begon het flink te regenen. Ook de
zaterdag was het niet droog waardoor sommige fans en leden van de familie Oppers
hun tent verruilden voor de werkschuur van Joost. De wedstrijd zou rond 15:00
beginnen maar door de regen werd deze uitgesteld. Toen het toch droog was
geworden was het eerst tijd voor een lekkere en het terrein. Gert-Jan
had besloten de vrachtwagen niet op het terrein neer te zetten omdat dit
onbegaanbaar was geworden. Met de hulp van Team Zeinstra konden we op de
wedstrijd nog genieten van een blikje bier en na enige vertraging was het toch
tijd voor de superstocks. |
Na een paar mooie fullpulls was het tijd voor de Somaelk
Aerdvruter om aan te haken. Gert-Jan had in Denemarken nog snel wat last minute
aanpassingen gedaan aan de trekker in de hoop hem deze keer wel heel te houden.
De ketting ging strak en na een kleine sputter in het optoeren ging de trekker
toch op weg naar de fullpull. Deze werd zonder enige moeite gehaald en de
tractor had het nog overleefd ook. Dit betekend weer goede hoop voor heel het
team. |
 |
 |
Er was zoveel vertrouwen dat Gert-Jan plaats maakte voor Joost Oppers. Na
de laatste aanwijzingen was het werd de trekker klaargezet voor de sleepwagen en
begon Joost aan het optoeren. De eerste keer werd de koppeling veel te vroeg los
gelaten en kwam de trekker niet van zijn plaats. Na wat aanwijzingen gingen in
de 2up>e poging de wielen toch draaien alleen kwamen de toeren er niet
in. Dit resulteerde in een afstand van 7,55 meter en een 8e plaats.
Hier was heel het team heel tevreden mee aangezien dit de eerste superstock
ervaring was voor Joost en omdat hij de trekker heel heeft gehouden. De
wedstrijd werd gewonnen door Red Alert voor Terminator. De Newborn Deere werd
derde en won hierdoor de Eurocup. |
Na de wedstrijd gingen we weer terug naar Somaelk om de
mooie prestatie te vieren. Zondag na een goed ontbijt gingen we weer naar
Herning om de andere eurocups te kijken. Na de wedstrijd hadden we bij Somaelk
nog wat lekkere hotdogs en werd er nog wat nagepraat over het weekend om daarna
op maandag weer aan terugreis te beginnen.
Uiteraard alle meegereisde supporters super
bedankt voor het vertrouwen!! (Red.) |
 |
Dinsdag werd de trekker weer gelost en bleek alles in orde.
Dit betekend dat hij dinsdag snel is klaargemaakt zodat Gert-Jan eindelijk een
paar daagjes vakantie kan houden voordat we dit weekend weer naar Lochem gaan
voor de volgende wedstrijd in de Grand National competitie.
Met dank voor het verslag aan John Vermeer.. en Theo en
Toos bedankt voor de foto's!!
SCHADE IN MADE.
Na behoorlijk
wat sleutelwerk gehad te hebben na de wedstrijd in Bernay, stond de
tractor op vrijdag avond klaar om zaterdag op tijd te vertrekken
richting het altijd gezellige Mades Powerweekend. Nadat op zaterdag morgen al het proviand ingeladen was konden we op tijd vertrekken om ongeveer 13.00 uur te arriveren en net op tijd te zijn voor de ETPC vergadering.
|
 |
 |
We konden nu beginnen met het op
zetten van ons tentenkamp want om 16.00 uur zou de wedstrijd beginnen.
Op zaterdag was de superstock klasse nog niet aan de beurt dus werd het
een gezellige middag en avond( en nacht voor sommige) met tussen door
nog een lekkere maaltijd van chef-kok Moaske en Frans.
|
Op zondag moest het de dag worden van D'n Aerdvruter want
het is toch onze thuiswedstrijd waar altijd vele fans aanwezig zijn. Om
11.00u werd begonnen met de tractor klaarzetten zodat deze op tijd
aanwezig was in het parc fermè. De spanning steeg toch wel enigszins zo
te zien.
|
 |
 |
Zo kon om exact 13.00 uur begonnen worden met de superstock klasse waar
D'n Aerdvruter de proeftrek had.
De spanning liep op in het vruter kamp zou het deze keer nou wel eens goed gaan want geluk hebben we dit jaar nog weinig gehad.
Het op toeren ging goed er kwam direct snelheid in met een mooie balans maar bij de 85 meter sloeg het nootlot weer toe met als gevolg koppakking eruit en schade aan de kop.
|
Maar we waren niet de enige met schade want helaas
verspeelde Interaction een achteras met als gevolg ook nog een
zuiger buiten het motorblok en Zapo verspeelde het complete moterblok
direct na de start.
Ondanks deze stukken was
het een mooie wedstrijd waar uiteindelijke 8 tractors konden strijden om
de winst in de finale. De finale werd gewonnen door Zeinstra New Born Deere,
Terminator op de 2e plek en 3e werd Incredible Deere.
Omdat deze wedstrijd meetelt voor zowel de Nederlandse
competitie als de Euro-cup waren er dus eigenlijk dubbele punten te
verdienen ( helaas ook te "verliezen"). Hieronder in de linkse kolom
ziet u de punten verdeling voor de euro-cup. Rechts de punten die
meetellen voor de te behalen titel "Nederlands Kampioen". Het
bijgewerkte klassement vind je hier |
|
1 |
Zeinstra New Born Deere |
NL |
FP |
|
105.23 |
|
2 |
Terminator |
NL |
FP |
|
99.72 |
|
3 |
BE-Combi Incredible Deere |
NL |
FP |
|
98.27 |
|
4 |
Red Fever |
GB |
FP |
|
96.34 |
|
5 |
You Never Know |
N |
FP |
|
96.17 |
|
6 |
Zeinstra Welldone Deere |
NL |
FP |
|
94.61 |
|
7 |
Red Alert |
GB |
FP |
|
93.40 |
|
8 |
Rabbit G`n Mad |
DK |
FP |
|
92.01 |
|
9 |
Six Shooter |
NL |
98.76 |
|
|
|
10 |
Hobo |
DK |
95.20 |
|
|
|
11 |
D`n Aerdvruter |
NL |
90.16 |
|
|
|
12 |
Loaded Deere |
N |
81.09 |
|
|
|
13 |
AGRIFAC Interaction |
NL |
73.94 |
|
|
|
14 |
All Or Nothing |
NL |
24.41 |
|
|
|
15 |
Zapo |
NL |
7.65 |
|
|
|
|
|
Tractor |
Pull 1 |
Pull off |
Punten |
Zeinstra Newborn Deere |
FP |
105.23 |
20.00 |
Terminator |
FP |
99.72 |
17.00 |
BE-Combi Incredible Deere |
FP |
98.27 |
15.00 |
Zeinstra Welldone Deere |
FP |
94.61 |
14.00 |
Hurricane |
FP |
91.31 |
13.00 |
Six Shooter |
98.76 |
0.00 |
12.00 |
D'n Aerdvruter |
90.16 |
0.00 |
11.00 |
Silver Bullet |
81.85 |
0.00 |
10.00 |
Agrifac Interaction |
73.94 |
0.00 |
9.00 |
European Maid |
56.49 |
0.00 |
8.00 |
All or Nothing |
24.41 |
0.00 |
7.00 |
Zapo |
7.65 |
0.00 |
6.00 |
|
BERNAY...
Vrijdagavond 21.30 uur werd de Vruter ingeladen om vervolgens s'morgens om 5 uur af te reizen naar het land van stokbrood en paturain.
De oplegger werd deze keer getrokken door een
Volvo van de firma
Houbraken. De reis begon voorspoedig en volgens de Tom-tom zouden we rond 12 uur in
Bernay arriveren. Maar op +/- 120 km voor de eindbestemming ( bij Rouen)
gebeurde er net voor ons een ongeluk waardoor we 2 uur stil stonden op
de A28. |
 |
 |
Bij de tractor werden nog enkele dingen
doorgenomen en Moaskuh trok zijn kookschort aan, hij vond ook dat we van
het wachten beter een deugd konden maken door een lekker soepke te gaan
eten. |
Nadat de weg weer vrij gemaakt was konden we de
reis voortzetten zodat we alsnog stipt om 14.00 uur onze trailer konden
parkeren op het wedstrijdterrein in Bernay. De tractor werd meteen
gelost, nog enkele dingen nagetrokken en uiteraard gepoetst. |
 |
 |
Het franse publiek was werderom in grote getale op
het terrein aanwezig om al het brute geweld en opgepoetste machines eens
van dichtbij te bekijken. Ook Moaskuh zijn maat was weer van de partij,
en zou graag weer met hem op de foto willen bij de Vruter. Maar deze keer
wilde Marc dit dan wel op zijn "Hollands", dus met een pintje in plaatst
van een stokbrood. |
Ook deze keer waren het weer echte zomerse
temperaturen waardoor de meeste teamleden en supporters de schaduw
opzochten en een lekker hapje aten bij de BBQ. |
 |
|
Rond 18.30 uur was het voor driver Tops en Frans tijd om naar de
rijdersmeeting te gaan waarna het voorstellen van de rijders van de
euro-cup begon. De avond begon met de two wheel drives. Als 2e klasse
waren de Super Stocks aan de beurt. |
|
 |
De proeftrek was voor Red Alert, de sleepwagen bleef in dezelfde afstelling staan dus we zaten meteen vol in de wedstrijd. Als 9e moest Marc aanhaken. Heel rustig werd de Vruter voor de sleepwagen gezet, en op aanwijzingen van Frans werd het juiste spoor gekozen. |
De spanning bij de fans begon te stijgen , zeker
toen het optoeren niet geheeld naar wens verliep. Maar na een 2e poging
kwamen er toch wat toeren in de machine waardoor Marc de run toch kon aanvangen.
Helaas kwam hij niet verder dan 74.78 meter. Waarom de vruter redelijk
laag in toeren zat en bleef gaan we uiteraard onderzoeken, maar zoals
het er nu uitziet is er geen grote schade. |
 |
|
Na een serie mooie runs plaatsen 8 tractoren zich
voor de pull-off. Maar toen Rob v/d Waal met zijn Terminator in de
finale aan de beurt was en eindigde op 105.79 meter bleek dat de bak van
de sleepwagen niet helemaal naar voren kwam. Alle tot dan toe gereden
finale runs moesten opnieuw. Na lang oponthoud en gesleutel aan de
Belgische sleepwagen werd er uiteindelijk besloten om de finale van deze
klasse te cancellen. Er gingen eerst geruchten dat er op zondag verder
gegaan werd, maar dit werd later weer ontkent. |
 |
Toen de wedstrijd leiding besloot om wel verder te
gaan met de 4.5 ton klasse kwam dit natuurlijk wel erg vreemd over. Want
hoe kun je starten in een andere klasse met een sleepwagen die qua
veiligheid niet voor de volle 100% in orde is???. Maar toen er door het
in grote getale aanwezige publiek flink werd gejoeld en getierd konden
wij zelfs zonder de Franse taal te kennen begrijpen dat de wedstrijd in
zijn geheel afgelast werd..........Dus einde zaterdag sessie. Door de
rijders was inmiddels overeen gekomen dat de punten verdeeld zouden
worden. |
Voor ons zat er niets anders op om terug te gaan
naar de oplegger om met zijn alle nog een consumptie te nuttigen,
waarmee we de roerige dag op een gezellige manier afsloten. Toen op
zondagmorgen bleek dat de wedstrijd 2 uur later zou beginnen hebben we
besloten om het niet langer af te wachten en om 11 uur met zijn allen af
te reizen naar het mooie Brabant. Onze eerst volgende wedstrijd is op
zondag 17 juni tijdens het
Powerweekend
in Made. |
|
Red Alert |
|
100 |
|
85.57 |
90.75 |
Red Fever |
|
100 |
|
83.08 |
68.81 |
AGRIFAC Interaction |
100 |
|
86.79 |
|
Terminator |
|
100 |
|
105.79 |
|
You
Never Know |
100 |
|
86.66 |
|
All
Or Nothing |
100 |
|
102.98 |
|
Zapo |
|
100 |
|
|
|
Zeinstra Welldone Deere |
98.47 |
|
100 |
42.45 |
Hobo |
|
47.54 |
|
|
|
D’n
Aerdvruter |
74.78 |
|
|
|
Zeinstra New Born Deere |
86.81 |
|
|
|
BE-Combi Incredible Deere |
96.07 |
|
|
|
Six Shooter |
|
96.44 |
bron |
Met vriendelijk groet:
Tractorpulling team D'n Aerdvruter.
DIDAM.
Zoals eerder bij nieuws vermeld was de tractor deze week snel klaar.
De vruter is terug gekomen uit Zweden met een gescheurd
inlaatspruitstuk, maar voor de rest konden wij geen gekke dingen vinden.
Wel waren de kammen van de banden wat rond dus die hebben we nog strak gezet en opgesneden.
|
 |
 |
Dus werd de tractor op zondag middag geladen
zodat alles klaar stond om op 2e pinksterdag op tijd te kunnen
vertrekken naar Didam. Om 11.00 uur moesten de Light Super Stocks
rijden en die wilde we zien. Zo gezegd zo gedaan, om 7.30 uur werd
er verzameld bij de Fam. Pauly waar na een kop koffie vertrokken
werd. Het was erg rustig op de weg ( iedereen ging naar het strand
zeker) dus we kwamen mooi op tijd aan in de achterhoek. De tractor
werd meteen gelost, banden op druk gezet en methanol in de tank...
Klaar.
|
En nu wachten op het begin van de
wedstrijd....om half 12 zou de Pro Stock van start gaan maar deze
begonnen pas om 13.00 uur. Nou das een leuk begin van de dag wachten
, bij de baan in de felle zon dus kiezen we de schaduw plek bij de
oplegger. De Light Super Stocks zijn maar 3 tractoren in die klasse
en daarvan komt er ook nog 1 niet van de plaats , deze klasse is dus
ook snel gereden. Om 15.00 uur zouden de Super Stocks aan de beurt
zijn maar je raad het natuurlijk al ook hier is een flinke
vertraging , zo staan degene die mee de baan op gaan al een geruime
tijd start klaar met de hete veiligheidskleding aan te wachten tot
de Vruter mee naar de weegbrug wordt genomen. |
 |
 |
Als dan Rob de Waal
met zijn span is gearriveerd ( deze heeft ook in Emmeloord gereden)
komt er beweging in alles en gaan de eerste naar de weegbrug. Ook
daar is nog enig oponthoud want de weegbrug klopt niet helemaal ,
maar als dan toch iedereen gereed is gaat het beginnen en waar we de
hele dag naar uit kijken is natuurlijk om de Vruter te zien
rijden.... Gert-Jan is als 8e aan de beurt, hij toert goed op en komt
goed weg maar bij de 74 meter gaat het opnieuw fout , de distributieriem
gaat kapot en de trekker staat meteen stil waardoor er veel kans nog
meer schade is maar dat zien we later wel . Hij eindigd als laatste
en er zal weer volop te werken zijn om a.s weekend paraat te staan
op de wedstrijd in Bernay!! Hieronder
nog de uitslag van vandaag.
|
 |
|
naam |
1e run |
Finale |
1 |
Zeinstra Newborn Deere |
FP |
98,43 |
2 |
Zapo |
FP |
91,59 |
3 |
Terminator |
FP |
90,34 |
4 |
All or Nothing |
FP |
89,01 |
5 |
BE-Combi Incredible Deere |
FP |
88,48 |
6 |
Interaction |
FP |
82,21 |
7 |
Hurricane |
FP |
69,6 |
8 |
Zeinstra Welldone Deere |
96,29 |
|
9 |
Silver Bullet |
84,34 |
|
10 |
Six Shooter |
97,1 |
|
11 |
d´n Aerdvruter |
74,83 |
Met Vriendelijke groet Tractorpulling team D'n Aerdvruter.
LIDKÖPING EURO-CUP ZWEDEN.
Om 5u kwamen we samen bij Gert-Jan. De vrachtwagen stond
al vertrekkensklaar. Na een bakje koffie begonnen we aan de lange reis.
Om 5u40 vertrokken we naar Lidköping, Zweden. Om 9 uur maakten we een
pitstop bij een tankstation net over de Duitse grens bij Meppel. Nadat
we daar vertrokken hadden we 5 keer file.
|
 |
 |
Maar met New kids turbo ging dat nog redelijk vlot.
Uiteindelijk kwamen we aan de boot. We konden er redelijk snel op en om
15u15 vertrok hij naar Denemarken. De boottocht duurde ongeveer 45
minuten, dus aten we een lekkere braadworst en gingen we even van het
uitzicht genieten op het dek. Niet lang nadat we de boot afreden kwamen
we bij de grens met Zweden. |
 |
Om 16u08 reden we de brug over en dus Zweden binnen. Daarna reden we nog tot in Fjaras, wat onze overnachtingsplaats werd. Als we ons daar gesetteld hadden, dronken we met z’n allen nog een paar pilsjes. Heel gezellig. Na een goed ontbijtje, gemaakt door onze keukenprinces FransFrans, vertrokken we om half 10 weer verder richting Lidköping. Met een paar knallers van cd’s ging dat laatste stukje nog vlot. |
 |
En om 11u45 kwamen we dan eindelijk aan op het
wedstrijdterrein. Het duurde nog wel even voordat de wedstrijd echt
begon dus zochten we wat om de tijd mee te verdrijven. Eerst loste we de
tractor, tafels enzovoort. Als dit gebeurt was, gingen we even bij het
kartterrein kijken. Dit lag vlakbij het wedstrijdterrein. De karts
gingen niet zo snel dus daarom hebben we maar gewoon wat gedronken in de
kantine. Terug bij de vrachtwagen staken we de barbecue aan. Met een
volle maag namen we nog een kijkje op het terrein en dan kon de
wedstrijd eindelijk beginnen. Rond 22u begonnen de superstocks.
|
 |
De proeftrek
was voor Zapo, die een knappe full pull neerzette, logisch dat de sleepwagen
zwaarder werd gezet. De Incredible Deere ging vervolgens vlot over de 100 meter.
De sleepwagen bleef staan.
You never know volgde dit voorbeeld niet,hij strandde
met een knal op 87,12 meter. Toen was Bram aan de beurt met de All or Nothing en
hij zette wel een FP neer.
Daarna was het Vruter-Time, na lang wachten op het
meethok kon hij eindelijk starten. En ja hoor, een FP! We kregen hem nog een
keertje te zien. Volgende aan de beurt was New Born Deere die met gemak over de
100 meter reed. Ook Terminator, Zapo en Red Alert reden als volgt een FP.
Interaction, dit keer bereden door Bram, kwam bij 42,17 meter al tot stilstand.
Well Done Deere had ook problemen en reed maar 52,53 meter. Red Fever had 2
pogingen nodig om toch die 100 meter te halen. Rabbit gn Mad reed na
moeilijkheden met het optoeren toch een knappe Full Pull. Loaded Deere kwam niet
verder dan 53,23 meter en Hobo kwam wel aan de Full Pull.
De finale dan. Incredible Deere zette als eerste een afstand van 107 meter neer. All or Nothing
kwam tot een afstand van 97,66 meter. Dan was het terug de beurt aan D’n
Aerdvruter. Een goede start maar na een plof kwam hij op 89,11 meter tot
stilstand. New Born Deere ging hard naar de 112,18 meter. Terminator reed 99,55
meter. Zapo kwam als volgt met veel vuur tot 40,09 meter. Red Alert reed een
afstand van 74,64 meter en Rabbit gn Mad kon niet wegrijden. Als laatste kwam
Red Fever bij 31,40 meter tot stilstand. Toen zagen we Peter Clark met een
brandende broek van zijn tractor springen.
Dus de overwinning ging naar Sjors Zeinstra en D’n Aerdvruter eindigde nog knap vijfde. Na de wedstrijd werd er nog
tot in de vroege uurtjes gefeest. |
 |
 |
Na een goed ontbijt, vertrokken we rond de klok van 10 terug naar huis. De reis verliep heel vlot. En ja deze keer hadden we toch het dorpje van Hol gevonden. Om 18u15 kwamen we bij de boot naar Duitsland. We moesten even wachten maar dat was zo voorbij doordat we even de tractor nakeken. |
Om 18u45 kon de boot eindelijk vertrekken. Weer even lekker een braadworst eten en op het dek uitwaaien, en de boottocht zat er weer op. De rest van de reis verliep nog heel vlot. De laatste stop om te wisselen heeft Gert-Jan nog een geweldig manoeuvre uitgevoerd in de trailer. De deuren zaten namelijk geklemd waardoor we niet bij de wc konden komen. Daardoor kroop hij door het kleine gat en loste hij het probleem op. Daarna was het nog een 3-tal uurtjes en we waren thuis. Om 3u35 kwamen we dan uiteindelijk aan in Casteren. Een geslaagde reis.
|
 |
Wij bedanken Britt Dingenen voor het maken van dit verslag.
Met Vriendelijke groet Tractorpulling team D'n Aerdvruter.
HET BEGIN VAN HET SEIZOEN 2012.. LOON NAAR WERKEN??
Zo het seizoen is weer begonnen.
Na de fikse motorschade die we aan onze trip naar de States hadden
overgehouden wisten we dat we veel werk zouden hebben om voor de eerste
buitenwedstrijd de tractor klaar te krijgen. |
 |
De tractor was uiteindelijk pas op 17 april weer in
de schuur en we konden dus bijna een maand later beginnen met opnieuw opbouwen
dan we gedacht hadden. We wilde de tractor niet alleen weer opbouwen, maar ook
de plannen om enkele pittige wijzigingen aan te brengen wilde we toch
doorvoeren. Dit betekend natuurlijk wel dat je automatisch kiest voor heel veel
werk.
 |
Na heel veel sleutelwerk kwam afgelopen zaterdag om
12.30 uur eindelijk weer
geluid uit D'n Aerdvruter. Na alles gecontroleerd te
hebben leek alles in orde dus konden we de kappen rond de turbo's en het kapwerk
monteren. De tractor werd geladen en de vrachtwagen reed om 13.45 uur het erf
af... Op naar Stroe. |
In Stroe aangekomen werd er met spoed afgetankt en
daarna meteen op weg naar de weegbrug. Hier stonden ze al te wachten op ons want
we zouden de proeftrek hebben.
|
 |
 |
Tijd om lang zenuwachtig te zijn was er dus niet..
Het was meteen starten en voor de sleepwagen met de Vruter. Na een voorzichtige start en redelijke grip kwam D'n
Aerdvruter behoorlijk op gang, maar echt voluit ging hij niet en eindigden we
net voor de 90 meter. Maar goed we mochten de proeftrek over doen dus werd er
snel gekeken of er iets loos was. Na alles gecontroleerd te hebben mochten we na 6
plaatsen wederom terug keren voor onze 2e run. |
Na diverse tractors gezien
te hebben bleek dat er bij de start maar weinig grip in de baan zat waar
eigenlijk iedereen problemen mee had.Onze 2e run probeerde we beter te starten en
het leek ook beter te gaan maar het werd geen fulpull. Het werd 93.16 meter. Wederom ging de tractor niet voluit en achterbleek dat
de turbo druk niet hoog genoeg wilde komen.
We gingen met een 6e plaats tevreden richting huis en
gaan de tractor nu klaar zetten voor onze eerste Eurocup wedstrijd in het
Zweedse Lidköping a.s. vrijdag avond 18 mei.
Het hoogste podium moest deze keer gedeeld worden.
Zowel Zapo als BE Incredible Deere konden niet terug komen om de finale
te rijden. De 3e plaats was voor Manon met haar Agrifac Interaction. |
 |
De uitslag van Stroe kun je terug vinden bij
klassement er zijn ook
foto's en
filmpjes te zien.
Met vriendelijke groet Tractorpulling team D'n
Aerdvruter.
NATIONAL FARM MACHINARY SHOW AND CHAMPIONSHIP TRACTORPULL.
Zoals de titel al doet vermoeden gaat het hier om iets groots.
Van 15 t/m 18 februari 2012 werd dit evenement gehouden in Louisville in de
staat Kentucky van de USA.
Op zaterdag 11 februari werd er vertrokken naar de States. Een nagenoeg volle
bus bracht de mannen en dame weg naar Schiphol. Ondanks dat iedereen toch wel
gespannen was voor wat komen ging, zat de welbekende goede stemming er weer vlug in.
Om 13.00 uur vertrok het vliegtuig van Amsterdam naar Philadelphia. Na wat
vragen beantwoord te hebben bij de douane mochten we aan boord en kon het
avontuur beginnen. Na een lange zit werd het vliegtuig om 15.45 uur (USA -Time)
aan de grond gezet. Nu begon de ellende van de Amerikaanse douane. Lang wachten
en weer vele vragen om het land binnen te mogen. Onze volgende vlucht zou om
18.15 uur vertrekken dus wij dachten dat we nog tijd genoeg over zouden houden
om wat te drinken en wat te roken, want daar hadden sommige wel behoefte aan.
Maar niets was minder waar. Na de controles was het alweer tijd om in de checken
voor de vlucht naar Chicago. Dit was een vlucht van ruim 2 uur. Dus na aftrek
van nog 1 uur tijdverschil kwamen om 20.30 uur aan bij ons eerste hotel in
Chicago. Gelukkig was hier de bar en Restaurant nog open dus we konden onze
spullen op de kamers leggen en even relaxen zonder nog de deur uit te moeten. |
.jpg) |
.jpg) |
De volgende dag 12 februari werden we met de bus naar de car-rental gebracht om 2 Dodge
Vans op de halen. Van hieruit reden we naar het noorden om naar de Wileman
Brothers te gaan. Bij deze boer stond de tractor. Na wat voorbereidingen
gedurende de dag en
tanken werd de Vruter gestart en klaargezet om vervoerd te worden naar Louisville.
In de avond zijn we wat gaan eten en drinken bij
Norm's in Edgerton. |
Maandag werden we door Lucien Keulers meegenomen om naar de tractoren van Wileman te gaan kijken. Wel indrukwekkend om te zien met wat voor spul ze hier het vele land bewerken. Maar ja 2900 hectare is ook de moeite. Rond de middag zijn we gaan rijden richting het zuiden om een gedeelte van de route 66 te zien. In Pontiac zou een museum staan met een gigantisch mooi mozaïekwerk. Hierin is het logo van de bekende Route 66 uitgebeeld. Iedereen was onder de indruk toen we het museum binnen kwamen :-) en vooral toen we het "tegelwerk" te zien kregen.. Wij noemen dit baksteen. Na 1.5 uur daar geweest te zijn (incl. the local bar) zijn we vanwege de sneeuwval in 1 keer doorgereden naar Decatur. Hier hadden we de volgende dag een excursie bij CAT, dus voor we naar een hotel gingen eerst maar gekeken waar deze firma zat want we moesten er de volgende morgen om 7.45 uur zijn.
|
.jpg) |
.jpg) |
Dinsdag waren we verrast door een super ontvangst bij
Caterpillar kunnen we gerust zeggen. Hier maken ze echt groot materieel. Na de
veiligheidschoenen, helm, veiligheidsbrillen en oordoppen uitgereikt te hebben
gekregen konden we beginnen aan de tour. Indrukwekkend groot en zeer
interessant. Foto's maken was moeilijk want er mochten absoluut geen mensen op
staan. Maar na wat overleg mocht Free toch zijn camera gebruiken. |
Net na de middag zijn we verder gereden via Indianapolis, hier wilde we gaan
kijken naar de
Indy 500
. Op de snelweg reed 1 auto van ons op een houten balk
waardoor we 2 banden kapot hadden. Na de 2 thuiskomers gemonteerd te hebben zijn
we toen doorgereden naar het hotel in Louisville. Hier zouden we eigenlijk 4
keer overnachten, maar dat werden er nu dus 5. Langs het hotel zat een pizzatent
dus het probleem van honger was snel opgelost. Nadat het verhuur bedrijf een
andere auto gebracht had zijn we nog even de stad in gegaan.
Woensdag zijn we naar de hal gegaan, hier kregen
we de papieren en werd de tractor gekeurd en gewogen. 1 kleine
gewichtblok eraf en hij was precies 8000 lbs |
 |
 |
 |
Woensdag middag kregen we de kans om een proeftrek
te maken. Er moesten nog wel kabels rond de turbo's komen, maar dat
mocht de volgende dag in orde gemaakt worden. Dus met spoed naar de
Arena. Het plan was om te kijken of de tractor goed oppakte dan te
stoppen. Maar bij de sleepwagen aangekomen hadden we op een probleem. De
haak van de sleepwagen kon niet door het oog van onze trekhaak. De
sleepwagens in de USA zijn uitgerust met een extra pal die voorkomt dat
de haak los kan schieten tijdens een wilde run. Dus helaas geen test-run.
Uiteraard was deze poging niet voor niets geweest, want als we hier nu
niet achter gekomen waren dan hadden we op donderdag nog niet eens aan
kunnen haken bij de wedstrijd. Dus op zoek naar iemand die de trekhaak
aan kon passen. Gelukkig was er een smid aanwezig die dit wel wilde en
kon doen. |
Toen werd het donderdag.....vandaag moest het gebeuren.
De kabels rond de turbo's werden nog aangebracht en er moesten enkele
stickers geplakt worden van de sponsor van het evenement. Gert-Jan,
Marc en Frans bleven vandaag bij de tractor en de rest liep een keer
over de beurs. Er was veel belangstelling / interesse voor de Vruter. De tractor was klaar het voorwerk was gedaan. Nu wachten
tot het avond werd. |
 |
 |
Eindelijk was het Pulling-Time. Gert-Jan moest
rijden in de laatste klasse van de avond. Dat het een zware en vreemde
wedstrijd zou gaan worden bleek al snel.. De eerste 2 tractoren reden
grote stukken en de eerste onderdelen lagen al snel op de klei. Het was
een baantje waar echt gewerkt moest worden. D'n Aerdvruter moest al 8e
aanhaken en de spanning steeg.. Nu moest het gebeuren, hier hadden we
lang naar toe geleefd. Het optoeren ging goed en Gert-Jan had er van
begin af aan meteen de snelheid er super in.... |
|
Maar toen sloeg het noodlot toe... De krukas
brak en deze zorgde ervoor dat Oma haar laatste meters gereden had. 2
gaten in het blok was het resultaat, en dus The end of the American dream. De teleurstelling was natuurlijk groot en het
was ff stil op de tribune. Zo zie je maar het blijft een mechanische
sport... Sjors met de New Born Deere plaatste zich als 6e net voor de
finale die op zaterdag gereden werd. |
 |
\
Terug in het hotel was er een zogenaamde pulling
party. Een DJ met een bak herrie bleek later. Maar goed een feest moet
je zelf maken, en dat is de vruters eigenlijk altijd nog gelukt. Dus ook
deze keer.
|
|
 |
Alweer aangekomen op vrijdag. Vandaag was er
weinig werk. Dat de wedstrijd in Kansas-City niet door kon gaan was
duidelijk. Dus we hebben de tijd benut om de terug reis alvast voor te
bereiden, de extra huurauto te annuleren, en de tickets weer om te
zetten. Het spel was gespeeld en dan wil je naar huis. Logisch toch. In
de middag zijn we nog naar een grote Wall mart gereden want er moesten
nog wat souvenirs gekocht worden voor het thuisfront. Wel rare handel
hier in de supermarkt. |
Zaterdag is de dag van de finales. Overdag ging ieder zijn eigen gang.
Sommige naar de beurs, sommige naar de middag wedstrijden, en er waren er nog
enkele die de City-tour nog wilde doen.
In de avond werd het pas echt druk in de
Freedom Hall. De finales!!! |
 |
 |
Team Zeinstra had de New Born Deere goed voor
elkaar, Sjors zet de voorwielen in de hoop zand en mag rijden in de pull
off. Hier word hij 2e. Een zeer mooi resultaat. |
Dan is er een tijd van komen en een tijd van gaan.
Zondag morgen om 6.15 werden de auto's gestart en begonnen we aan de
lange terugreis. Na een rit van 5 uur waren we op het vliegveld.
(onderweg wat oponthoud gehad omdat de auto de deuren sloot terwijl de
sleutels er nog op stonden.) De 2 auto's werden meteen ingeleverd want
we wilde zo spoedig mogelijk de tickets bevestigen. De groep van 5
personen kon om 13.55 uur vliegen naar Philadelphia, en de groep van 7
kon 2 uurtjes later vertrekken. De langste vlucht konden vlogen we wel
samen. Na een kleine vertraging vertrok het vliegtuig rond 21.30 uur. We
hadden als afsluiting nog ff een pintje gepakt, dus de vlucht naar
Amsterdam verliep rustig...
|
 |
 |
In Amsterdam werd om 10.40 uur het vliegtuig weer
door de piloot aan de grond gezet. Hier stond een flinke groep familie
de Vruters op te wachten.
We kunnen terugkijken op een Super leerzaam en
gezellig avontuur waarvan het resultaat natuurlijk tegen valt. Maar de
ervaring die opgedaan is zal zeker nog wel eens van pas gaan komen,. |
Met vriendelijke groet. Tractorpulling Team D'n Aerdvruter.