Verslagen 2015


 

HET EK IN BRANDE DENEMARKEN.

Na de wedstrijd in Alphen was het nog 2 weken erg druk in de schuur om D'n Aerdvruter weer op en top klaar te zetten voor het Ek in Brande .
Toen alles weer in orde bleek werd op woensdag avond de tractor weer voor het eerst gestart.
Alles klonk goed dus kon hij geladen worden in de vrachtwagen.

Ook moest er natuurlijk voldoende eten en drinken mee voor het hele weekend en zo zat de oplegger weer goed vol en kon er op vrijdag morgen rond de klok van 4 uur vertrokken worden richting Denemarken.
Zoals ieder jaar ging er ook dit jaar weer een bus van Van Gompel met supporters richting het EK. Deze vertrokken deze ochtend rond de klok van 5u met 15 personen vanuit Casteren.

 

Deze ging eerst naar Made waar we nog 27 personen van Mades Powerweekend op moesten halen en zo kon de reis beginnen richting Brande.
In de bus is het altijd gezellig waar er ook door sommige al vroeg een kaartje gelegd word.

 

Ook de truck met oplegger vervolgde zijn weg met chauffeurs Gert-Jan en Toon.
Rond de klok van 16 uur arriveerde als eerste de truck.
Deze werd al snel gevolgd door de bus met supporters en nog wat supporters die op eigen gelegenheid naar Denemarken waren gekomen.
Zo waren we compleet en kon er begonnen worden met het opbouwen van ons tentenkamp samen met de mensen van Mades powerweekend.

1 tent stond er al die we hadden laten zetten door de organisatie dus eigenlijk was alles zo klaar. Zo liep het tegen de klok van 18 uur en gingen we vlug een hapje eten. Want rond de klok van 19u zou de wedstrijd beginnen voor de gazonmaaier tractoren.

Ook Marijn Pauly en Bart Tops hadden een tractor bij en mochten mee doen aan deze Deense competitie.
Het ging er erg leuk aan toe en er werd volop strijd geleverd door de jongens en meisjes want ook hier moest het kampioenschap nog beslist worden.
Ook stonden er vele supporters langs de kant en was er na de wedstrijd ook een mooie prijsuitreiking.
Toen dit allemaal achter de rug was gingen we terug naar onze tent en werd er nog een mooi feestje gebouwd waar het zeer gezellig was.
Op zaterdag morgen, toen iedereen weer ontwaakt, was konden we een lekker ontbijtje nuttigen met heerlijke gebakken eitjes met spek.
Om 13 uur zou de eerste wedstrijddag beginnen.
Normaal gesproken beginnen op het EK de superstocks maar deze mochten dit jaar op zondag rijden dus was het voor ons deze keer wedstrijd kijken en het aanmoedigen van de andere Nederlandse teams in de andere klasses.
Met verschillende oranje versierselen en natuurlijk een paar rood wit blauwe strepen op onze gezichten gingen we naar de baan.
De wedstrijd  werd begonnen met de TWD en deze klasse werd gewonnen door Intertechno predator.
Daarna volgden de 0.95 t mini modifieds.
Onze speciale aandacht gaat altijd naar Reny's mission inpossible die deze keer op een mooie 5e plek eindigde.
De wedstrijd werd gewonnen door Gencom Lambada.
De volgende klasse was de 3.5t modifieds
Deze had ook een winnaar uit de Lambada stal namenlijk  Intertechno Lambada.
De dag werd afgesloten met de Prostocks.
 
Zou t hier ook weer een Nederlandse winnaar worden ?
Deze klasse werd gewonnen door Extream temptation.
Dus op de eerste dag gingen alle titels naar Nederlandse teams. Geweldig.
Na de wedstrijd hadden we natuurlijk honger gekregen en was het tijd voor een heerlijke BBQ.
Toen bij iedereen de honger gestild was , was het weer tijd voor een mooie avond.
In de tent was het weer kei gezellig samen met de mensen uit Made.
Voor de muziek hadden zij de mensen uitgenodigd van AB productions om er een zeer gezellige avond van maken.
Hij kreeg de mensen letterlijk op de banken en ook werd er regelmatig de polonaise gedaan.
En om de avond compleet te maken moest er ook nog even geroeid worden natuurlijk.
Het disco licht werd deze keer verzorgd door "ome cor" die daarvoor zijn led zaklamp gebruikte.
Al bij al een zeer gezellige avond die weer tot in de kleine uurtjes door ging.

En toen was het zondag de tweede wedstrijddag.
Dit moest onze dag worden met als tweede klasse de superstocks.

S'nacht had het erg veel geregend en was het ontzettend nat geworden op het terrein.
Eigenlijk zou de wedstrijd beginnen om 11 uur maar de weergoden lieten ons nog een paar uurtjes wachten.
Rond klok van 13 uur was het toch droog geworden en kon er begonnen worden aan de tweede dag.
Als eerste waren het de light modifieds.
Deze werd gewonnen door Double screaming.

Toen was het eindelijk de beurt aan de superstocks.
De spanning steeg in het vruterkamp want hier moest het dan gaan gebeuren. We hadden er alles aan gedaan en als de tractor goed wil lopen dan konden ook wij een kans maken op de titel.
Vanwege het weer zouden we maar 1 poging krijgen om een fullpull te rijden en je dan te plaatsen voor de finale.
Als eerste was het de Newborne deere die de proeftrek deed. Deze had zo weinig grip bij de start dat er door de organisatie en de rijders werd besloten om op de andere baan verder te gaan.
Dshinni mocht toen weer een proeftrek doen maar bij het uitspinnen kwam er een drijfstang naar buiten en was het game over. Afstand 94.30 meter
Toen mocht thuis rijder Rabbit G'n Mad. Deze reed gemakkelijk een fullpull en dus werd er besloten om de sleepwagen wat zwaarder te zetten.

Toen was het de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
Wat zou het worden?
Onder luide aanmoedigingen van de vele meegereisde supporters werd er rustig opgetoerd door Gert-Jan.
Met een super start waarbij de tractor meteen ging hangen leek hij richting een mooie afstand te rijden.
Maar bij de 85 meter ging ineens de neus naar beneden en eindigde het bij 90.99 meter.
 
Dit was niet goed maar het was een proeftrek dus mochten we nog een keer terug komen.
Al snel hadden we door wat het probleem zou zijn, het bleek dat er in het inlaatspruitstuk een scheur zat.
Dit zou een topklassering in de weg staan maar we gingen het gewoon nog een keer proberen na 6 plaatsen te zijn opgeschoven.

Red fever had ook n mooie run en eindigde op 95.20 meter. Incredible deere had een wereld run en reed naar 105.40 meter.
Interaction was in goede doen de laatste tijd maar kwam toch bijna 5 mtr tekort op incredible deere en eindigde op 100.86 meter.
Toen kwam Newborne deere weer terug maar deze eindigde op 100.82 meter
Rabbit G'n Mad had een slecht lopende motor in deze 2e run en kwam niet verder dan 90.30 meter.

Toen was het weer de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
Hoever zou hij deze komen.
Wonder boven wonder kwam hij toch nog goed weg en met een redelijke run eindigde deze toch nog op 87.64 meter.
Maximum risk had een slechte balans en kwam niet verder dan 91.71 meter.
De Noor you never know had ook een goede run en reed naar een voorlopige 2e plek op 101.57 meter.
Green gangster Deere had een mooie run maar ook deze kwam niet aan de afstand van Incredible deere maar wel dik voorbij You never know met 104.06 meter.
Ook Zapo met 98.45 meter kwam er niet aan net zoals Terminator met 98.62 meter.
All Or nothing  reed ook een goede run maar ook deze strande bij 100.53 meter.
Als laatste in de rij was het Red Alert met een afstand van 93.08 meter.
De uitslag was bekend met als verassende winnaar Incredible deere.
Deze werd gevolgd door Green gangster deere en met een mooie 3e plaats de Noor You never know.
SøMælk D'n Aerdvruter  had de pech dat net hier het inlaatspruitstuk moest scheuren.
We denken als dit niet gebeurt was dat we een goede kans gemaakt zouden hebben op een top klassering .
Na de klasse zijn we naar het Incredible deere team gegaan om ze te feliciteren en volgens traditie de kampioen  tractor te versieren.
Hierna reden nog de heavy modifieds die gewonnen werd door Fenrir uit Denemarken.
Zo kwam er een einde aan het EK 2015 waarbij op een klasse na alles werd gewonnen door Nederlandse deelnemers.
S avonds werd er natuurlijk nog een feestje gevierd in de tent.
Maandag morgen om 6 uur liep de wekker alweer  af om alles weer op te ruimen en in te laden.
Zo kon er rond de klok van 7 uur weer vertrokken worden door iedereen met de bus, vrachtwagen , camper en auto om z'n eigen weg te volgen richting Nederland.


Het was een mooi en zeer gezellig weekend en een mooie afsluiter van het pulling seizoen 2015.

Dit was ons laatste verslag van 2015. Wij gaan uiteraard weer enkele ideeën uitwerken om nog sterker de winter uit te komen. Dank jullie wel voor jullie support op welke manier dan ook!!!

(Theo en Mirjam/Edwin bedankt voor de foto's, Martien bedankt voor de verslagen)


WIE WORD ER KAMPIOEN IN ALPHEN.

Omdat we zeker niet ongeschonden uit de strijd gekomen waren in Hongarije gingen we al weer vlug aan de slag om ons op te maken voor de laatste wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap in Alphen.
Uit de data bleek dat we een flinke afwijking hadden in de temperuur en na een grondige inspectie ronde kwamen we er achter dat de methanolpomp inwendige schade had.
Dit was waarschijnlijk het probleem in Hongarije.
 
Nadat deze gerepareerd was en alles weer gemonteerd was kon op zaterdagmorgen de vruter weer gestart worden.
Alles leek in orde en konden we de tractor gaan laden voor Alphen.
Rond de klok van 14 uur werd er vertrokken vanuit Casteren voor een kort ritje.
Alphen is tenslotte de wedstrijd die het dichts bij de thuis locatie ligt. Mede hierdoor waren er vele supporters afgereisd naar Alphen om op de laatste competitiewedstrijd van het seizoen D'n Aerdvruter in actie te zien.
Hier zou deze avond op de baan de strijd aangegaan worden om het Nederlands kampioenschap.
De top zat dicht bij elkaar dus het beloofde super spannend te worden.
All or nothing en Newborne Deere hadden een proeftrek waarna de sleepwagen iets lichter ging.
Zapo was de volgende en zette een mooie fullpull neer.
Bij Six-shooter ging het mis onder de motorkap en strandde op 44.21 meter.
Hierna mocht Maximum risk die bij de 50 meter de koppakking er tussenuit blies en strandde op 83.98 meter.
Silver bullit reed met en redelijke run naar 77.88 meter waar ze zeer tevreden mee waren.
Incredible deere, dit maal gereden door Patrick  Rasing, kwam 56 cm tekort voor een fullpull maar wat wel genoeg was voor een finale plaats.
De All or nothing moest zijn proeftrek over doen maar met 106.51 meter bleek dit net niet voldoende voor de finale.
Newborne deere moest ook zijn proeftrek over doen en na een mooie start ging het bij de 50 meter volledig mis waar eerst de aandrijflijn het begaf en daarna ook de motor het inwendige naar buiten bracht.
De steeds beter lopende European Made reed tijdens een mooie run naar 102.90 meter.
Bij Green gangster deere liep het ook niet zoals het moest en hij kwam niet verder dan 45.29 meter en bracht hierdoor zijn kampioenschap in gevaar.
Manon Kools met de Interaction 2.0 reed met een mooi run een dikke Fullpull.
Toen was het de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
Een kans op het kampioenschap was er niet dus zou het alleen maar gaan voor de dag overwinning.
Met een wat mindere balans en een wat hoog geheven neus reed Gert-Jan toch een hele mooie afstand van 108.81 meter wat voldoende was voor een finale plaats.
Maar op het eind van de run was er teveel carterdruk en bleek dat we een zuiger verspeeld hadden.

Terminator  leek ook redelijk op weg maar eindigde op 96.89 meter. Maar bij het uitspinnen begaf het de motor hier ook.
Hurricane kwam niet van zijn plek bij de start.

Op naar de finale.

Zapo beet de spits af met een mooie afstand van 94.46 meter.
Zou dit voldoende zijn voor het kampioenschap?
SøMælk D'n aerdvruter kon helaas niet meer terug komen en eindigde als 4e.
Kon Incredible deere het feestje van Zapo nog verstoren?
Want na het wegvallen van Greenganster deere moest zapo 2e worden om kampioen te worden.
Maar ook Incredible deere had problemen met de start  en eindigde als 3e. H
et kampioenschap was binnen voor Zapo gevolgd door Green gangster deere en Newborn deere
De dag overwinning ging naar Manon Kools met interaction 2.0 die met een schitterende run een afstand van 99.00 meter neerzette.
Wat een spannende strijd was het met helaas zeer veel schade.
Diverse teams zullen nog heel veel werk hebben om alles weer in orde te hebben voor het EK op 12 en 13 september in het Deense Brande.
Ook wij hebben nog veel werk om alles weer voor elkaar te krijgen.
We gaan nu de zuiger vervangen en alles goed controleren om op het EK op volle oorlog sterkte aanwezig te zijn.

 

 


EEN HETE STRIJD IN HONGARIJE.

Nadat we terugkwamen uit Lochem waren we er al vlug achter wat het probleem was.
Na dit te hebben opgelost wilden we toch nog wat proberen en besloten we om op vrijdag avond een test run te gaan maken in Oudenbosch.
Dit verliep niet zoals we wilden omdat er een turbo niet in orde was.

Helaas konden we daarom de volgende dag niet aanhaken in Montfoort en moesten we zorgen dat de tractor klaar stond zodat de truckers en truckster op dinsdag al konden vertrekken richting Hongarije.
Hier was onze volgende en tevens laatste eurocup wedstrijd.
We moesten hier onze punten pakken om ons te plaatsen voor de Europese kampioenschappen op 12 en 13 september in Denemarken.
Net zoals de voorgaande jaren gingen er ook een aantal supporters met het vliegtuig die kant in.
EN!! er waren er ook enkele die er een complete vakantie van maakten, en gelijk hadden ze want het is een mooi land met, zo bleek, mooie temperaturen.
Op donderdag was er een vrije dag en met de hitte ( tot 40 gr +) brengt een zwembad toch aangename verkoeling.
Ook werd er nog een bezoek  gebracht aan het plaatselijke stadje.
Op vrijdag is zoals gewoonlijk de parade waarbij alle deelnemende tractoren op vrachtwagens gezet worden en in een lange stoet door de stad worden gereden.
De plaatselijke bevolking komt hier massaal op af.
Op zaterdag is dan de wedstrijd.
Deze begint rond de klok van 13 uur.
We waren wel benieuwd hoe het zou gaan.
Nadat er al enkele een fullpull hadden gereden lukte dit ook voor SøMælk D'n aerdvruter.
Na een kleine pauze was het tijd voor de finale met 11 tractoren.
SøMælk D'n aerdvruter had een mindere run waarbij hij niet verder kwam dan 73.37 meter. Dit was goed voor een 8e plaats.
De wedstrijd werd verrassend gewonnen door Interaction 2.0 gevolgd door Newborne deere en Terminator.
All or nothing werd 4e en pakte hiermee de overwinning in de Eurocup.
Wij hadden net genoeg punten om ons te plaatsen voor het EK in Denemarken.
Waar we natuurlijk heel heel blij mee zijn!!
Op zondag gingen de supporters al weer naar huis met het vliegtuig en de vrachtwagen vertrok s'middags ook weer voor een ritje van 22 uur richting Casteren. Na zo'n zwaar weekend kijk je er toch weer naar uit om weer in Holland te zijn.

Zo hadden we weer een gezellige week achter de rug en kunnen we ons op gaan maken voor Alphen onze laatste wedstrijd voor de Nederlandse competitie.
 


ALTIJD GEZELLIG IN LOCHEM

 

Nadat we met een zeer goed gevoel terug gekomen waren uit Putten was het weer alles controleren voor Lochem.
Alles wat we gerepareerd hadden na made bleek weer in orde dus was het het reguliere onderhoud  wat we nog moesten doen.
  

Zo waren we dus weer op tijd klaar.
Op de wedstrijd dag konden  s'morgens op
tijd laden zodat we rond de klok van 12u konden vertrekken richting Lochem.
Rond klok van 14u arriveerde de oplegger  ditmaal vervoerd door G lamers transport met zijn mooie Scania.
We deden eerst nog een bakje koffie voordat we naar de baan gingen.
Er waren weer vele supporters met ons meegereisd naar Lochem. De wedstrijd zou om 15u beginnen en de superstock klasse zou rond de klok van 19.30u verreden gaan worden. 

Zo konden we eerst nog wat andere klassen bekijken.
Na de pauze van 19u was het dan zover en mocht Six shooter de proeftrek doen. Deze bleek niet naar wens te verlopen en deed zijn gas dicht bij de 45 mtr.
Toen was het de beurt al aan
SøMælk D'n aerdvruter die aan mocht haken.  Ook dit zou nog een proeftrek zijn.
Maar bij het optoeren bleek al vlug dat er iets niet in orde was , hij kwam niet op
toeren dus werd de poging gestaakt en zouden we 6 plaatsen opschuiven.  

 

Nu moesten we proberen de oorzaak te vinden om daarna als nog een nieuwe poging te doen. De wedstrijd ging verder Maximum risk reed een mooie fullpull . Zapo kwam hier voor ruim  1.5 mtr tekort met 108.44mtr wat wel genoeg was voor de finale. All or nothing met zijn nieuwe mitas banden haalde de finale niet op 102.27 mtr. Greengangster deere reed ook een mooie fullpull. Silver bullit kwam tot 50.11 mtr waar het technisch ook niet helemaal goed leek.

Thuis rijder Hurricane reed  met een wat moeilijke start naar 103.49 mtr  

 

 

Hierna was het de beurt weer aan SøMælk D'n aerdvruter.

Zou het nu wel lukken want een echte oorzaak hadden we eigenlijk niet gevonden.

Wederom werd er opgetoerd maar al vlug bleek dat er weer geen vermogen in kwam en zo werd deze wedstrijd afgesloten met een laatste plaats.

Dit was balen.  

 

   

Newborne deere  reed naar 107.57 mtr wat net genoeg bleek voor een finale plaats. Incredible deere en interaction probeerden het nog wel maar een finale plaats zat er net niet in. Terminator en European maid  kwamen ook dik 10 mrt tekort voor een fullpull. Zo mocht Maximum risk de spits afbijten in de finale met 99.35 mtr. goed voor een 3e plaats

Greenganster deere ging hier dik aan voorbij met 104.34 mtr. Zou pa Zeinstra hier nog aan komen met newborne deere. Hij kwam wel dicht bij met 103.09 mtr goed voor een 2e plaats zodat zoon Rowan 1e werd. Zapo kon helaas niet terug komen finale.

Het was wel balen voor ons om met een laatste plaats huiswaarts te keren.

Volgens ons kon er eigenlijk niet zoveel aan de hand zijn.

Naar later bleek was het de gasklep die niet goed werkte.  

 

   

Jammer maar helaas en op naar de volgende wedstrijd.


EEN ZONNIGE DAGJE STRAND NULDE.

Na een mooie wedstrijd in Made waar we als 5e eindigde gingen we zoals altijd weer een controle rondje doen.
Maar toen alles grondig gecontroleerd was bleek dat de krukas niet meer volledig in lijn was en stond ons een pittig sleutel weekje te wachten.
Want een volledig motorblok uit elkaar en in elkaar zetten doe je niet in een paar daagjes.
Hierdoor moesten we ook de wedstrijd in Eext aan ons voorbij laten gaan zodat we alles goed konden repareren en dat we in Putten weer vol aan de bak konden.
De week extra tijd hadden we ook volledig nodig en zo was het op de dag van Putten dat om 12u de eerste geluiden weer uit de Vruter kwamen.
Het klonk allemaal goed en zo konden we om 13.30u  vertrekken richten strand nulde in Putten.
Toen we aankwamen was de wedstrijd al begonnen maar de superstocks zouden pas als laatste aan haken dus hadden we nog tijd genoeg.
Na nog wat andere klassen te hebben gekeken was het rond de klok van 21u dat de superstocks gingen beginnen. Deze keer was ook het Deense duo Rabbit g'n wild en Rabbit g'n mad op uitnodiging aanwezig voor een demo run. Hurricane had ditmaal de proeftrek maar kon na dat de sleepwagen wat lichter ging in de 2e poging niet komen aan de finale en eindigde op 106.92. Terminator  liep niet naar behoren en had ook geen finale plaats net als silver bullit. Interaction en Newborn deere hadden een mooie run en reden beiden een fullpull. Six shooter ging goed van start maar kwam toch en kleine 2 mtr tekort voor de finale. Maximum risk had een zeer snelle fullpull net zoals Incredible deere gevolgd door de laatste tijd goed presterende Zapo die op het einde wel een methanol lekkage had. European maid en All or nothing konden de fullpull lijn net niet halen. Wild cat was ook weer aanwezig maar kwam wederom niet van z'n plek.
Toen was het de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
De spanning zat er wel een beetje op. Zouden we een beker en natuurlijk bloemen mee naar huis nemen?
Na een zeer goede start met de neus even hoog in de lucht stevende Gert-Jan af naar een mooie fullpull en de finale plaats was binnen.
Wat waren we opgelucht dat hij weer goed liep.

Ook green gangster volgde met een mooie fullpull.
Rabbit g´n wild ging inderdaad wild en verloor bij de 80mtr zijn rechter voorwiel.
Rabit g´n mad leek een fullpull neer tezetten maar het scorebord gaf toch echt aan  109.98 mtr.
Toen  begon de finale met 7 finalisten.
De finale werd geopend door Bram Kools op de  Interaction  met een afstand van 89.90 mtr goed voor een 6e plaats.
 Sjors Zeinstra reed er met de New Born Deer gelijk aan voorbij en eindigde op 92.83 mtr de 4e plaats.
Incredeble deere  kon net niet aan de afstond van New borne deere komen en eindigde als 5e op 92.32 mtr
 Er werd veel verwacht van de Maximum Risk, maar een probleempje onder de motorkap zorgde ervoor dat de motor het voorgezien hield op 69.93 mtr  de 7e plaats.
 Na het vervangen van een lekke brandstofleiding tussen beide runs was het de  Zapo  die eindigde op 97.70 mtr  een mooie 2e plaats.

Toen was het weer de beurt aan de Vruter.
na een perfecte eerste run  hoopte we op een podium plek.
Na weer een mooie start  en een mooie run eindigde gertjan  op 94.96 mtr wat goed was voor een mooie 3e plaats.
Hier waren we heel blij mee na de schade van Made.
Green gangster deere reed iedereen voorbij naar een 1e plek op 100.24 mtr.
Het was een mooie wedstrijd  met een goed afgestelde sleepwagen.
Uiteraard werd deze mooie 3e plaats nog even gevierd.

Wij waren superblij met deze uitslag  en hebben nu een paar weekjes rust tot 1 aug  de volgende wedstrijd  is in Lochem.
We gaan nu weer alles controleren zodat we in Lochem weer vol aan de bak  kunnen.


GEZELLIGHEID TROEF OP MADE'S POWERWEEKEND!!

Na de deceptie in Oudenhoorn hadden we niet zoveel werk aan de tractor.
Op zondag hadden we meteen alles gecontroleerd en naar het zich liet aanzien zat het probleem in een lekkende brandstof kraan.
Het was ook maar goed dat we niet geprobeerd hadden om te rijden want dit had wel eens verkeerd kunnen aflopen.

Dus was het alleen olie verversen en nieuwe brandstof kraan monteren en de vruter stond klaar voor Made.
Het kwam eigenlijk wel goed uit want er moest nog van alles geregeld en gezorgd worden voor de sponsordag.
Maar op vrijdag was alles geregeld en zelfs de oplegger had nog een mooie poets beurt gekregen.
Sommige waren op vrijdag al vertrokken en "controleerde" of alles goed was.
Maar natuurlijk gingen ze de autopullers aanmoedigen. Die ook goed in de prijzen reden.
Op zaterdag morgen werd er rond de klok van 10 uur vertrokken richting Made.
We waren mooi op tijd op om alles klaar te zetten.
Ook de door van raak vlees verzorgde bbq was netjes op tijd klaar zodat we rond klok van 13 uur de eerste gasten konden ontvangen.
Het was er gezellig druk en van diverse sponsoren, club van 100 en fanclub leden waren er velen aanwezig.
Volgens ons had het iedereen goed naar zijn zin en werd er heerlijk gesmuld van de bbq en de diverse drankjes.
Rond 15 uur was de wedstrijd al begonnen en verplaatsen we ons met z'n allen richting de baan.
Hier konden we nog diversen klasses kijken.
Met 3 wedstrijd banen is er altijd spektakel op alle niveaus van de Europese competitie's, standaard tractoren, vrachtwagens en zelfs de Fam oppers (van sponsor SøMælk) uit Denemarken hadden hun wedstrijd tractoren mee gebracht naar Made waar ze diverse malen een mooie demo hadden gegeven. Ook Bart Tops deed mee, hij wilde wel eens kijken wat zijn trekker kon tegen dat Deense geweld.
Rond de klok van 19 uur was het eindelijk zover en ging het Superstock geweld beginnen. Met 19 tractoren op de startlijst uit diverse landen werd de proeftrek gedaan door Terminator waarna de sleepwagen afstelling bleef staan.
Waar het Sixshooter net niet lukte voor een fullpull haalden Hurricane,  Newborne Deere en Rabbit g'n Mad wel de fullpull lijn.
Toen was het de beurt aan D'n Aerdvruter.
Hoe zou het ditmaal vergaan, de verwachting was hoopvol want het gaat zeer goed dit jaar dus een fullpull moest er wel in zitten.
Met een mooie start  en een flinke correctie werd de fullpull gehaald. Bij het terug slepen langs de tribune konden we zien dat Gert-Jan zeer tevreden was en kreeg hij een groot applaus van de vele aanwezigen fans en gasten van onze sponsordag.

Zo konden we ons opmaken voor de finale.
Waar Redfever, Hobo, Rabbit g'n Wild en Silver Bullet de finale niet haalden hadden we dus 13 finalisten.
Hurricane opende met 96.32 meter gevolgd door New born deere met 99.93 meter wat net niet genoeg was voor een podium plek.
Rabbit g'n mad strandde bij 94.40 mtr
Toen was het de beurt weer voor SøMælk D'n aerdvruter.

Zou er een podium plek in zitten op onze thuis wedstrijd?
Met een betere start als de eerste run en aangemoedigd door de vele fans ging hij af op de finish lijn maar eindigde het bij de 98.61 meter wat naar later bleek niet genoeg was voor een podium plaats.
Wel was het een mooie 5e plaats waar we dik tevreden mee waren natuurlijk.

Interaction die een geweldige 1e run had kon het in de finale niet waar maken en kwam niet verder dan 95.76 meter.
Voor European made en You never no was de leidersvlag ook  te ver weg.
Green gangster deere had de gang er goed in en eindigde op 101.96 goed voor de 3e plaats.
Maximum risk komt nog steeds gewicht tekort op de neus en met een wilde run kwam deze niet verder dan 87.13 meter
Red alert werd stilgezet bij 93.93 meter.

Zapo had een wereld run  en verzette de leidersvlag met bijna 12 meter naar 113.19 meter

Wie moest hier nog aan komen, Mitas all or nothing deed goed z'n best maar ook voor deze combinatie was dit veel te ver  en eindigde op 103.29 mtr  op een mooi 2e plek achter winnaar Zapo.
Incredeble deere kwam nog in de buurt van de Vruter op 97.79 meter wat de 6e plaats betekende.
En zo kwam er een einde aan een geweldige wedstrijd met wederom weer een andere winnaar en wat laat zien dat we allen aan elkaar gewaagd zijn en er geen cadeautjes weg gegeven worden.

Ook kwam er zo een einde aan een zeer geslaagde en geweldige dag voor ons als team en hopelijk ook voor alle aanwezige sponsoren, club van 100, fanclubleden en alle andere aanwezige supporters.
Waar we langs de baan onder het genot van een drankje nog gezellig na praten ging ieder weer zijn eigen weg waar wij als team nog even de avond afsloten in de feest tent tot in de kleine uurtjes.
Op zondag is het altijd een rustige dag, met wat wedstrijd kijken en nagenieten van de vorige dag.
Rond de klok van 16.30u is het dan toch de tijd om alles weer op te ruimen en vertrekt iedereen weer moe maar voldaan richting huis.

Bij deze wil ik iedereen die aanwezig was op deze dag hartelijk danken voor jullie aanwezigheid en hopelijk hebben jullie er net zoveel van genoten als wij.
Ik zou zeggen tot volgend jaar en misschien zien we jullie nog een keer op een van onze volgende wedstrijden.

BEDANKT!!!!!
 


PECH IN OUDENHOORN.

 

Nadat we terug gekomen waren uit Bernay  zijn we op dinsdag weer alles gaan controleren. Al snel bleek dat er schade was aan 1 turbo. Verder leek alles weer in orde en stond de tractor al snel klaar voor de volgende wedstrijd in Oudenhoorn.
Op donderdag hebben we de turbo weer gerepareerd en konden we deze weer monteren. Nu was de tractor helemaal klaar en zo konden we deze op zaterdag morgen weer laden.

Rond het middag uur werd dan vertrokken richting Oudenhoorn waar de wedstrijd om 16 uur zou beginnen.
We konden nadat alles weer was klaar gezet en een bakje koffie hadden gedronken nog even naar enkele klassen gaan kijken omdat de superstocks pas als laatste hoefde aan te haken rond de klok van 21.30u.
Onder tussen hadden we de noodstop test al gedaan en leek alles in orde voor de wedstrijd.
Ook deze keer waren de supporters in grote getallen aanwezig.
Keurig op tijd werd de vruter opgehaald om naar de weegbrug te gaan.
Als eerste was Green Ganster deere met een mooie fullpull waarna de sleepwagen afstelling bleef staan.
Zapo newborne deere en Interaction reden ook een fullpull en plaatste zich voor de finale.
Toen was het wachten op SøMælk D'n aerdvruter.
We hoorden al snel dat deze 6 plaatsen op ging schuiven, wat was er aan de hand? Hierdoor werd het stiller in het vruter kamp.
Ze kregen de motor niet gestart omdat door waarschijnlijk een lekkende klep er alcohol in de moter was gelopen.
Hierdoor was starten niet meer verantwoord en werd besloten op niet deel te nemen.
Maximum risk leek er ook te zijn maar raakte net voor de 110 mtr de witte lijn en werd gediskwalificeerd.
Een niet goed lopende All or nothing leek het ook nog te gaan halen maar kwam net 70 cm tekort
Incredeble deere, terminator en European made kwamen net tekort voor een finale plaats.
Silver bullet was weer terug na de schade in Stroe en maakte weer een mooie run
De finale werd deze keer weer een prooi voor Greenganster deere gevolgd door Zapo en Newborn deere.

Interaction kwam niet terug in de finale vanwege technische problemen.

Bij ons team was de teleurstelling groot na het niet kunnen starten.
En voor het klassement was het helemaal niet goed omdat we nu 0 punten kregen.
Om 23.30 uur keerde iedereen weer huiswaarts en kunnen we ons op gaan maken voor onze thuis wedstrijd in Made.


BERNAY. BLAUWE LUCHT EN ALCOHOL DAMPEN.

Na een voor ons begrippen een rustig weekje sleutelen zijn we op zaterdag afgereisd naar het Franse Bernay voor de tweede ronde van de euro cup. De vrachtwagen was al een dag eerder vertrokken. Het weer was uitmuntend volop zon en geen wolkje aan de hemel. We waren helaas maar met een klein groepje fans maar de sfeer zat er goed in.

 

Na een stevige B.B was het tijd voor de pro stock klasse. Het was wel meteen duidelijk dat het een lastige baan was met veel grondverzet. De kar stond niet echt zwaar maar de juiste baan kiezen en daar blijven was belangrijk. Met 13 tractoren in de finale was er nog echt geen voorspelling te maken wie zou gaan winnen.

In finale stond sleepwagen vrij zwaar waardoor zo rond 80 a 90 meter de baan volledig overhoop werd gedraaid ,met daardoor een verrassende uitslag . Hierna was het de beurt aan de Franse two weel drive .

 

Voor ons was het toen tijd om ons klaar te gaan maken  We hadden zo snel mogelijk een sleep tractor geregeld om zo vroeg mogelijk gewogen te worden zodat we zoveel mogelijk van de 2,5 ton klasse te kunnen zien. Na 14 jaar was het genoegen aan mij om weer eens samen met Mark en Gert-Jan op de baan te staan. De 2,5 was al in volle gang voordat we over de brug waren.

 

Het was druk rond de woody hij had ontstekings problemen, mooi was het om te zien dat zowat de hele superstock klasse een helpende hand bood.

De finale was al begonnen en  de Jong  had een ijzersterke run neer gezet waar zelfs alle andere grote jongens zich op stuk beten.

 

Het was ondertussen al flink afgekoeld toen het tijd was voor noodstop controle, toen bleek dat de achteruitrijlamp niet werkte was voor ons de kou snel vergeten.

Met geen enkele vonkentrekker van ons team in de buurt en geen van ons drieën die precies wist hoe het geschakeld was en nog belangrijker welke schakelaar op bak voor achteruit was.

Bijkomende moeilijkheid was dat het aarde donker was in het rennerskwartier .

 

Snel moest er een multimeter geleend worden ( Edwin nog bedankt hiervoor) ondertussen gevraagd om 6 plaatsen op te schuiven maar we konden het zo snel niet vinden dus gedacht om snel maar een nooddraad te leggen maar waar haal je draad.

Ik ben toen snel het park ferme gerend en bij diverse teams geweest voor draad Twan de Jong was onze redder en met de draad van zijn accu lader snel terug naar de tractor waar Gert-Jan ondertussen al een loze draad uit de tractor had getrokken maar helaas werkte het nog niet ook viel het laatste lampje nog kapot ,gelukkig kwam  het bericht dat we zonder lamp mochten rijden. Ook Lars Olsen uit denemarken kwam nog mee helpen. (Lars sleutelt veel aan Deense machines waaronder de Slædehunden) iedereen bedankt!

Ondertussen waren de meeste tractoren al geweest en hadden totaal nog geen idee hoe de rest het had gedaan . Al snel was Gert-Jan al aan de beurt ,het werd een snoei harde run met de neus hoog in de lucht al maakte ik me toch wel zorgen waarom er niet geremd werd, later bleek dat het vizier hellemaal dicht zat en Gert-Jan niks kon zien. Alles leek nog heel al waren er wel zorgen over een turbo.

Snel alles wat mogelijk is nog maar gecontroleerd en trekhaak wat omlaag gezet. Al snel werd duidelijk dat de volgorde van starten ook wel eens de uitslag zou gaan worden. Gert-Jan startte op links met het idee om op links te eindigen wat helaas niet lukte er moest hard geremd worden waardoor de neus omlaag ging en snelheid weg.

Aan het einde van de run waren weer duidelijk vonken te zien dus deze week wel wat meer werk  , maar we weten wel zeker er zitten weer veel paartjes onder de kap.

We hadden op een hogere plaats gehoopt (8e) maar na zo een wedstrijd zijn er die wel meer. Al met al was het een prachtige wedstrijd met verrassende  resultaten.

Nu alles klaar maken voor volgende week Oudenhoorn.

Groeten Tonnie (waarvoor dank)

 

 

 

 

 

 

 


LOON NAAR WERKEN IN LOERBEEK.

Na de fantastische run in Stroe keken we al weer uit naar de volgende wedstrijd in Loerbeek.

Nadat we gewoon het reguliere onderhoud hadden gedaan en nog een kleine aanpassing aan de wastegate stond de tractor op donderdag avond al weer wedstrijd klaar.
Zaterdag om 11uur werd hij geladen en rond het middag uur konden we vertrekken naar Loerbeek.
Hier was de wedstrijd op de mooie en ruime nieuwe lokatie.
Onder het genot van een bakje koffie samen met de vele mee gereisde fans
duurde het nog wel even voor we aan de beurt waren.
We stonden als laatste klasse gepland en dat was rond de klok van 21.30uur.
De spanning begon al weer wat te stijgen bij iedereen.
Want na de mooie run in Stroe die jammer genoeg buiten de lijn eindigde moest het dan maar gaan gebeuren in Loerbeek.
Het was een raar baantje dat hadden we gezien tijdens de mini's, dus we waren gewaarschuwd.

Er waren 12 van de 14 ingeschreven deelnemers aanwezig.


Silver bullet was nog niet klaar na de schade van Stroe en Wild cat is nog niet wedstrijd  klaar.
De proeftrek was voor Incredible deere deze eindigde op 92.41 meter waarna de sleepwagen lichter werd gezet.
Zapo kon net de 100 mtr niet halen en in de tweede poging kwam deze op 102.08 en dit was net 80 cm tekort voor een finale plaats. Ook hurricane kon zich niet plaatsen voor de finale met een afstand van 99.14 meter.

Maximum risk, de winnaar van Stroe ging voluit en eindigde op 109.47 dus net geen fullpull maar wel een finale plaats.
Six-shooter was ook weer van de partij na de schade van Stroe.
Vier uur voor de wedstrijd werd de tractor voor het eerst gestart dus waren de jongens maar net op tijd voor de wedstrijd.
Met een afstand van 96.42 waren ze wel tevreden maar het was geen finale plaats.
Newborne deere kwam met 102.89 net in de finale.
Toen was het de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
De spanning liep op in het  vruter kamp en Gertjan werd flink aangemoedigd.
Met een perfecte start en mooie balans en veel snelheid eindigde hij op 106.36 meter, dus ook wij hadden onze finale plaats in de zak.
Wat een schitterende run was dit.

Interaction ,European Maid en Terminator konden zich ook niet plaatsen voor de finale.
Green gangster deere haalde de finale wel met 104.30.
De laatste was Mitas all or nothing die met een slecht lopende motor strande bij de 95.30. Wat zou het worden in de Finale.
Maximum risk mocht als eerste starten. Ze hadden een kapotte olie filter nog net optijd kunnen vervangen voor de finale. Met een wederom prachtige run kwam deze aan de 100.34. Toen was het de beurt weer aan SøMælk D'n aerdvruter.
De spanning was om te snijden bij iedereen. Met weer een schitterende run verzette Gert-Jan de leiders vlag met ruim een meter naar 101.59.
Geweldig en wie ging hier nog aan komen
Newborne deere  eindigde bij 94.93 dus een podium plaats was al zeker voor D´n aerdvruter.
Greengangster deere starte als laatste en eindigde op 100.26 dit was net niet genoeg voor de 2e plek die ging deze keer naar Maximum risk.

Maar de eerste plaats was voor SøMælk D'n aerdvruter.
Wie had dit verwacht dit was loon naar werken.
Op de hoogste trede van het podium nam Gert-Jan de beker en bloemen in ontvangst en toen moest er natuurlijk nog een feestje gevierd worden bij de oplegger.
Het was nog lang gezellig.

Nu kunnen we ons opmaken voor de volgende wedstrijd.
Dit  is een eurocup wedstrijd a.s zaterdag 6 juni in het franse Bernay.
De tractor is zover we kunnen zien ongeschonden uit de strijd gekomen in Loerbeek en staat al weer bijna klaar.
 


STROE, DE SEIZOENSOPENER VAN DE NEDERLANDSE COMPETITIE.

Na de mooie wedstrijd in Denemarken was het vooral controle werk wat verricht moest worden aan SøMælk D'n Aerdvruter.
Motorisch bleek alles in orde en in de data waren ook bijna geen problematische waarden te vinden.

Het enige probleem wat we konden vinden was een te hoge turbo druk.
Hier hebben we  de afgelopen weken wat kleine aanpassingen voor gedaan.

Nadat we om 8.30 uur de tractor geladen hadden vertrokken we mooi op tijd richting Stroe op de Veluwe met een mooie blauwe lucht. Maar hoe verder we richting de bestemming kwamen hoe dreigender de bewolking werd. Zou de eerste wedstrijd in Nederland dan meteen beginnen met regen? Maar toen we rond de klok van 13 uur arriveerden op het wedstrijd terrein viel het weer alles mee en konden we na een bakje koffie direct de tractor klaar zetten.
want deze keer waren we de 2e klasse na de light modifieds
De proeftrek was voor Silver bullit die na 44.45 mtr strande.
De sleepwagen werd hierna lichter gezet waarna Zeinstra New Borne Deere direct een fullpul neer zette al ging dit met enige moeite.
Toen was het de beurt aan SøMælk D'n Aerdvruter. en de spanning steeg weer bij de in grote getale meegereisde supporters.
Met een goeie start en veel snelheid ging hij mooi op weg richting de finisch maar net voorbij de 100 mtr werd aan de linkerzijde de witte lijn geraakt.
Dit betekende meteen diskwalificatie.
Wat was dit ontzettend jammer want achteraf bleek deze afstand van 103 mtr wel genoeg geweest te zijn voor een finale plaats.
Van Stroe 2015
European Maid eindigde met een mooie run op 98.47 mtr.
Terminator liep niet goed en kwam niet verder dan 75.12 mtr.
Agrifac Interaction liep ook niet perfect en strande al bij de 83.89 mtr.
Green gangster deere liep wederom goed  maar kwam ruim een 1 mtr tekort voor een fullpul maar 108.82 mtr was wel genoeg voor een finale plaats.
Mitas All or nothing  ging goed van start maar kwam niet verder dan 97.69 mtr.
Ook Sixshooter behaalde  de finale met 101.03 mtr.
Hurricane eindigde op 100.57 mtr en kwam ruim een halve mtr te kort voor de finale.


 

Zapo is nog zoekende naar de goede balans en kwam niet verder als 98.10 meter en ook Incredible deere haalde de 100 meter lijn niet.


Als laatste was de nieuwe Maximum Risk uit de stal van van der waal.
Deze zeer mooie Inter  bereikte met een beetje onstuimige run ook de finale met een afstand van 107.65 meter en poetste hiermee nog even zijn spatbord.

In de finale zette de Newborne deere als eerste de leidersvlag na een perfecte run op 105.80 mtr.
Zoon rowan met green gangster deere kwam 5 mtr tekort op zijn vader en eindigde op 98.98 mtr goed voor een 3e plaats op het podium.
Six-shooter kampte met problemen zo te zien aan de vlammen die onder de motorkap vandaan kwamen en kwam niet verder dan 65.57 mtr.
Als laatste was het maximum risk die met een strakke run langs de linkerzijde van de baan aan de leidersvlag voorbij ging naar een mooie 1e plaats op 106.47 mtr en sjors zeinstra naar een 2e plaats verwees.

Wat een mooie seizoens opener was dit en het beloofd nog wat voor de rest van het seizoen.
Jammer voor SøMælk D'n aerdvruter dat deze buiten de baan kwam want we hadden ons graag gemeten met de rest in de finale.

Na 2 wedstrijden ziet het er goed uit en kijken we al weer uit naar de volgende wedstrijd a.s. zaterdag 30 mei in Loerbeek.


BLIJE GEZICHTEN NA EUROCUP WEDSTRIJD BRANDE.

Na weer vele uren gesleuteld te hebben in de schuur in Casteren was het niet gelukt om op tijd klaar te zijn voor de demo in Fuchtorf op 26 april.
We hadden toch meer tijd nodig om alles af te werken aan de nieuwe turbo set-up, uitlaat spruitstuk en het repareren van de achteras na de schade in Italie.

Waar we op vrijdag morgen nog een kleinigheidje aan de ontsteking moesten veranderen konden we s'middags eindelijk starten.
Dit ging in 1 keer goed dus konden we alles laden om tegen de avond te vertrekken richting Denemarken voor de eerste Eurocup wedstrijd.
Er werd nog een tussenstop gemaakt bij de fam Oppers voor we richting het wedstrijd terrein vertrokken.
Rond de klok van 13u arriveerden we in Brande waar we ons tenten kamp weer
weer op moesten bouwen.
Voor dat de wedstrijd begon om 15u werd eerst nog heerlijk gebarbequed
Wij moesten pas op zondag rijden dus konden gezellig met z'n allen naar de wedstrijd gaan kijken van de andere klassen.
Dit waren de prostocks, mini's en de light modifieds.
S'avonds  werd er nog een leuk feestje gebouwd onder het genot van een drankje en een hapje.
Op zondag morgen was het weer vroeg dag want om 11u zou de wedstrijd alweer beginnen met de Deense 3.5 ton modifieds.
Daarna was het de beurt aan de Superstocks.
D'n Aerdvruter had een test run aan gevraagd en zo konden we nog voor de start van de Superstocks een kleine testrun doen om wat data te hebben van de afstelling omdat we die nog niet hadden van de nieuwe turbo set-up.
Met een korte run waar Gertjan bij de 30 meter van het gas ging hadden we wat data verzameld en dat zag er al niet slecht uit.
Er werd begonnen door thuis rijdster Rabbit g'n wild die al meteen schade opliep. Incredeble deere had nu een proeftrek en reed een FP. Interaction ditmaal in de orginele rode kleur begon goed maar eindigde met een kapotte koppakking op 78.16 mtr.
Greengangster deere had een snelle fp gevolgd door Terminator.
Loaded deere had minder geluk en bij de 74.43 eindigde het met een afgebroken wiel.
Daarna volgde er nog fullpulls door maxxium risk, rabbit g'n mad,zapo, en newborne deere.
Sixshooter had ook problemen en strande op 67.52 mtr.
Ook Mitas all or nothing, red alert  en you never now reden een mooie fp.
Red fever en european maid kwamen er net niet.
Toen was het de beurt aan SøMælk D'n aerdvruter.
De spanning steeg bij iedereen want hoe zou deze run verlopen na al wat we verbouwd hadden. Er werd opgetoerd en met een zeer snelle start werd er een super snelle fullpull neer gezet. Dit was boven verwachting, wat een run. We mochten mee doen in de finale.
Maar na nader besluit en wat twijfels over enkele gegevens vonden we het toch verstandig om na zo'n geweldige run toch eerst maar eens goed alles te controleren om verder geen risico's te nemen.
We vonden het goed zo en besloten om niet terug te komen in de finale.
(foto Danny Reyskens).


De finale werd toen nog gestreden met 10 deelnemers.

Uiteindelijk werd deze gewonnen door Greengangster Deere gevolgd door de nieuwe Maxium risk en als 3e Newborne Deere.
Wat een mooie wedstrijd was dit met veel spanning en wij waren ongelofelijk blij met dit resultaat.
Na de wedstrijd werd alles weer in gepakt en werd er weer terug gegaan naar de fam Oppers waar nog een klein feestje werd gebouwd.

Nu gaan we alles goed controleren en nog wat aanpassingen doen en dan kunnen we ons opmaken voor de volgende wedstrijd op 23 mei in Stroe.
Dit is de eerste wedstrijd die mee telt voor het Nederlands Kampioenschap.

Hopelijk zien we jullie daar om D'n aerdvruter aan te moedigen, in ieder geval de koffie staat klaar.