Verslagen 2012:


ALWEER EEN SEIZOEN TEN EINDE.

 

Na een zeer gezellig  weekend vorige week in Fuchtorf op het EK met een mooie 5e plaats was het afgelopen weekend  onze laatste wedstrijd van dit seizoen in Bakel.

Na de gebruikelijke controle's en enkele kleine aanpassingen kon de tractor op vrijdag avond weer gestart worden.
Zaterdag morgen rond de klok van 11.30 uur werd er vertrokken van uit Casteren  richting Bakel.
Nadat we de tractor gelost hadden gingen we richting de tribune om de fans van een drankje te voorzien en natuurlijk om de light modifieds en de mini unlimited te kijken.
Toen was het de beurt aan de superstocks.
Ditmaal was het niet Gert-Jan die met D'n aerdvruter zo rijden maar Marc Tops.
D'n Aerdvruter had de proeftrek omdat Manon Kools met de Interaction niet aanwezig was.
Na een moeizame start kwam Marc uit op 99.60 meter ,net geen Full-Pull.
Ook Edwin Derksen met zijn Incredible Deere had geen Full-Pull en daarom werd de sleepwagen een tandje lichter gezet.
Na diverse Fullpulls was Marc weer aan de beurt.
Maar weer had hij problemen met het weg rijden en na 2 pogingen werd hij afgevlagd, en eindigde ondanks het Dream Team wat deze keer op de baan stond op 2.90 meter.
Dit was echt een tegenvaller voor hem en natuurlijk voor ons en Marc baalde daar stevig van maar de wedstrijd ging verder.
Deze werd gewonnen door Zeinstra Newborn Deere gevolgd door Terminator en Incredible Deere.

De titel Nederlands kampioen was voor de Terminator van rob van de waal.
D'n aerdvruter eindigde uiteindelijk als 9e in  het kampioenschap.

 

Na de middag sessie hadden we als afsluiting van het seizoen nog een gezellige BBQ en werden er nog enkele blikjes gersten nat gedronken .
Daarna zijn we nog naar de 2e sessie van de dag gaan kijken, hier reden de Twd, prostocks en de Unlimiteds.
 
Na de wedstrijd werd er nog gezellig nagepraat onder genot van een hapje en een drankje en Dave van RTL Sport sloot de dag af met een slotrede


Op zondag werd er nog gekeken naar de Eurocup prostocks waarna we weer huiswaarts gingen.
Het was weer een gezellig weekend waar het seizoen mee afgesloten werd.

We gaan ons nu weer voorbereiden op het seizoen 2013 en hopen dat we daar weer met de top mee kunnen strijden.

Tractor Pull 1 Pull off Punten
Zeinstra Newborn Deere FP 104.38 20.00
Terminator FP 102.72 17.00
BE-Combi Incredible Deere FP 102.36 15.00
Six Shooter FP 101.92 14.00
Zapo FP 92.78 13.00
Hurricane FP 30.35 12.00
Zeinstra Welldone Deere 87.82 0.00 11.00
Silver Bullet 40.31 0.00 10.00
D'n Aerdvruter 2.90 0.00 9.00
All or Nothing 0.00 0.00 0.00
Agrifac Interaction 0.00 0.00 0.00
European Maid 0.00 0.00 0.00

 

Met vriendelijke groet:

 Tractorpuling team D'n Aerdvruter

 


ZOU HET WEER LUKKEN??

EK Füchtorf.

Na de testruns die we gemaakt hadden in Alphen kregen we toch weer meer vertrouwen in de techniek. Na een revisie van een kleine turbo werd de Vruter verder  nagekeken om uiteraard goed beslagen ten ijs te komen bij onze Oosterburen.

De grote voorbereidingen waren weer begonnen, oplegger werd gewassen, de tank gevuld en natuurlijk werd de catering niet vergeten, want zoals we inmiddels gewent zijn zou het erg druk gaan worden met fans die op eigen vervoer komen, of met 1 van de door ons zelf georganiseerde busreizen mee zouden gaan.

Op vrijdag middag werd de Daf 95 van Jan Roefs voor de oplegger gezet en kon de tocht beginnen. Toch wel makkelijker te overzien als je naar Füchtorf moet ( 265 km) in plaats van de afgelopen 2 jaar naar Zweden en Finland. En na het aftikken van de maut bij de grens in Venlo konden we weer verder.

 

Om half 6 kwamen we keurig op tijd aan en werd de truck op zijn plaats gezet tussen het team van Interaction / All or Nothing en aan de rechtse kant de teams van Dams Rooster en Appy Power. Dat was al een super mooie basis voor een geweldig weekend.

De tenten werden opgezet en het werd er gezellig druk. Van alle kanten kwam er eten en wat te drinken te voorschijn zodat we weer eens met iedereen bij konden buurten. En natuurlijk werd er geheel volgens traditie een aardig feestje gebouwd. Het schijnt dat de laatste naar de nest gingen toen de supportersbus al vertrokken was in Nederland.

 

Na een mooie avond werd er gestart met (voor de liefhebbers) een stevig ontbijt met eieren, spek en de broodnodige koffie en thee. Kort hierna kwamen de +/- 50 fans aan met de bus van Touringcar bedrijf van Gompel. Deze waren om 4.30 uur vertrokken in Nederland dus die lusten ook nog wel een bakkie.

Om 10 uur begonnen het voorstellen van de rijders en de officiële opening van het Europees Kampioenschap Tractorpulling….. Zou D’n Aerdvruter het voor de 3e maal op rij flikken??

Vele schaamde zich niet dat ze uit Holland kwamen dus werd er weer vol op gesminckt en werd de oranje kleding na een jaar weer uit de mottenballen getrokken.
De Super-Stock was de eerste klasse, dus we mochten meteen aan de bak. Sjors Zeinstra had de proeftrek met zijn New Born Deere. En Gert-Jan moest als 8e aan de bak en reed een keurige run. Het voordeel van een EK is dat je altijd 2 keer mag aanhaken om je te plaatsen voor de pull-off want na (voor sommige deelnemers) enkele pogingen reed iedereen een full-pull, en kon de finale beginnen.

Helaas kon de Nederlandse ZAPO niet terugkomen in verband met turbo schade, evenals de Deense Ford met de naam Rabbit G’n Mad. Hierdoor verschenen er 11 tractoren in de finale.

Zou het weer gaan lukken?? De spanning steeg bij de in grote getallen aanwezige fans. Maar helaas deze keer geen titel en podium plaats voor D’n Aerdvruter. De afstand van 95.91 meter was zeker niet slecht maar de afstand van Rob (102.22 meter) met de Terminator was voor ons niet te evenaren.  We werden 5e.

1

Terminator

NL

FP

 

102.22

2

You Never Know

N

Disq

FP

97.58

3

Red Fever

GB

FP

 

97.40

4

Zeinstra New Born Deere

NL

FP

 

96.27

5

D`n Aerdvruter

NL

FP

 

95.91

6

BE-Combi Incredible Deere

NL

FP

 

93.83

7

All Or Nothing

NL

FP

 

92.69

8

Hobo

DK

FP

 

75.84

9

Zeinstra Welldone Deere

NL

FP

 

68.70

10

Red Alert

GB

FP

 

63.62

11

Dschinni Evolution

DE

FP

 

32.80

12

Zapo

NL

FP

 

------

13

Rabbit G`n Mad

DK

FP

 

------

 

Het grote voordeel van als 1e klasse moeten starten is natuurlijk dat je meteen verlost bent  van de spanning. Daardoor was er ruim genoeg tijd om nog wat na te praten, de andere klasses te zien en uiteraard een feestje te vieren.

S’avonds  werd er met zijn allen nog gegeten waarna de bus weer vertrok naar Nederland. Uiteraard willen wij bij deze iedereen bedanken voor jullie aanwezigheid.

 

De sfeer zat er goed in op de zaterdag avond, het was lekker weer en gezellig druk in de tenten. Uiteraard werd de spijkerpost weer voor de dag gehaald en Ome Cor trommelde weer de nodige deelnemers op om de strijd met elkaar aan te gaan. Pas toen we op aan het ruimen waren op zondagavond kwamen we erachter waarom 1 muziekbox het begeven had. Ook hier zat een spijker in.

Zondag morgen waren de mannen en dames van DAMS Rooster,  Appy power en Dieselross wat stiller dan we gewent waren de afgelopen dagen. Dit was hun dag. De Pro-stocks mochten vandaag los. Maar na een super mooie wedstrijd mogen deze teams tevreden zijn met een respectievelijke  11e , 7e en 6e plaats.

Maar zoals altijd is er een tijd van komen en gaan. Dus werd er rond 15.00 uur begonnen met het afbreken van het kamp, waarna de eerste richting huis gingen. We mogen terugkijken op een keurig verzorgt evenement, waar vooral zeer veel gelachen is. Het is en blijft gewoon mooi om te zien hoe de sport en de strijd op de baan de mensen verbroederd.

Met nog 1 wedstrijd voor de boeg dit jaar gaan we de tractor klaar maken voor Bakel. Nogmaals iedereen bedankt voor de steun.

Met vriendelijke groet:

Tractorpulling team D’n Aerdvruter.

 


Generalé in Alphen.

Na het toch wel teleurstellende resultaat in meerkerk wisten we dat er nog iets moest gebeuren voordat we afreizen naar het EK in Fuchtorf. Daarom werd er met de organisatie van Alphen geregeld dat we er een paar test runs mochten rijden.
Nadat we de tractor gecontroleerd hadden en er niet veel aan de hand bleek te zijn werd deze snel klaargemaakt voor de demo. Uiteindelijk moesten we voordat de wedstrijd begon om 13:00 klaar staan om aan te haken.  Omdat de wedstrijd pas een uur later zou beginnen was het nog zoeken om aan een sleeptrekker te komen maar vervolgens stond de Rooie weer voor de Big Benz. Er was al met het team afgesproken dat na 50m het gas dicht ging om vervolgens de data te bekijken.

Omdat er nog niet op de baan gereden was was er maar weinig grip te vinden en kwamen de voorwielen niet echt van de grond. Daarna was het, na het uitlezen van de data en een paar kleine wijzigingen, alweer tijd voor een tweede run waarin het al iets beter leek te gaan. Deze keer was de afspraak dat we zouden rijden tot de 70 meter omdat we eerder dit jaar regelmatig bij deze afstand problemen kregen.

 

Hierna was het tijd voor het NK Farmstock. Het weer hield zich goed en het werd een mooie wedstrijd.

Na overleg, wat eten en een drankje werd geregeld dat we rond 23.00 uur aan het einde van de wedstrijd nog een run mochten maken om de puntjes op de i te zetten. Voordat het zover was waren er ook nog 3 prostocks die een demo gaven op de andere baan. De Blue Hazard kwam maar moeilijk weg maar zette toch een mooie run neer. Vervolgens was de Neighbours Nightmare aan de beurt. Zij hadden net zoals ons een testrit gemaakt om daarna hun Europese titel te verdedigen.  Daarna had ook de Next Sensation nog een mooie run neergezet.

Na lang wachten was het tijd voor de vruter om de laatste run van de dag te maken. Na weer wat kleine aanpassingen kon er weer worden opgetoerd en de gang kwam er dit keer goed in. Vervolgens werd er een mooie Full Pull neergezet en kon iedereen met een tevreden gevoel naar huis gaan en kunnen de voorbereidingen getroffen worden voor het EK.  (verslag JV)

 

 


WEDSTRIJD IN SNIKHEET MEERKERK

Het weer was er naar dat we beter naar het strand konden gaan dan naar een tractor-pulling evenement, maar toch was er een wedstrijd in het Zuid-Hollandse Meerkerk met een middagtemperatuur 35 graden. Na de voor ons succesvol verlopen wedstrijd in Lochem gingen we vol goede moed naar deze wedstrijd. We hadden afgelopen week alles weer goed nagekeken en niks bijzonders gevonden, dus konden we vrijdag avond de tractor al laden en op zaterdag morgen al vroeg vertrekken.

Om 9.30u kwamen we aan op het terrein en konden we alle spullen lossen en de tent op zetten voor de schaduw deze keer. Ook hadden we nog een zwembadje bij voor klein en groot natuurlijk voor de afkoeling.

 

Om 13.00u ging de superstock van start.

Nadat meerdere tractoren een full-pull hadden getrokken bleek dat er toch gewerkt moest worden. Gert-Jan mocht als 8e starten, hij ging weer rustig van start en met een matige balans werd er toch een full-pull gehaald. De, ondanks het eigenlijk te hete weer, meegereisde supporters stonden uiteraard wederom als 1 blok achter dieuh rooiuj ut Casteren

Na de run van D’n Aerdvruter werd de reserve sleepwagen ingezet omdat de as van de aandrijving van de ballastbak het begeven had. In overleg met de rijders werd besloten dat de overige drie nog een run moesten maken en dat daarna iedereen terug mocht komen in de finale.

 

Rob van der Waal met zijn Terminator moest als eerste in de Pull-Off en zette de vlag op 90.02 meter. Dit bleek een goede afstand want alleen de Zeinstra Newborn Deere ging hier aan voorbij met een mooie 91.73 meter. Rowan reed met de Zeinstra Welldone Deere een afstand van 88.71 meter , goed voor een derde plaats.

D'n aerdvruter moest na Interaction.  Deze keer zat Bram op de bok bij de Interaction en helaas smolt er een zuiger, met als gevolg een gat in de carterpan en veel olie op de baan.

Nadat alles opgeruimd te hebben moest Gert-Jan . Hij ging rustig weg maar er kwam niet genoeg snelheid in de combinatie waardoor het geheel op 73.75 meter tot stilstand kwam ondanks de kritische blik van Marc, goed voor de 9e plek. Dit resultaat was eigenlijk teleurstellend, zeker na een mooie tweede plek in Lochem.

Het vervoer was deze keer geregeld door Jeroen van de Moosdijk ( ja de broer van...) Hij had een vrachtwagen ter beschikking gekregen van de firma Dave van den broek Transporten.

Waarvoor onze dank natuurlijk.

Maar goed zo kan het lopen, we gaan  alles nog eens goed nakijken want op 8 september is onze volgende wedstrijd op het E.K.  in Füchtorf en uiteraard  zullen we er daar alles aan doen om onze titel van 2011 te verdedigen.

M.vr.gr.  tractorpulling team D'n aerdvruter

 

1

050

Zeinstra Newborn Deere

91.73

 

 

2

048

Terminator

90.02

 

 

3

054

Zeinstra Welldone Deere

88.71

 

 

4

051

All or Nothing

88.57

 

 

5

057

Six Shooter

85.38

 

 

6

046

BE-Combi Incredible Deere

85.07

 

 

7

075

Zapo

83.96

 

 

8

052

Agrifac Interaction

80.18

 

 

9

080

D'n Aerdvruter

73.75

 

 

10

037

Hurricane

23.71

 

 

11

090

Silver Bullet

HP

 

 


LOON NAAR WERKEN IN LOCHEM...

Na een rustige week met weinig sleutelwerk aan de Vruter was het tijd voor de wedstrijd in Lochem. We waren met goede hoop vertrokken richting de achterhoek en het weer leek voorlopig ook nog mee te werken. Halverwege de rit verzamelden enkele Vruters zich bij het tankstation voor een korte pauze en na een “gezonde maaltijd” ging de reis weer verder richting Lochem. Eenmaal aangekomen werd er een mooi plekje uitgezocht en werd de Rooie weer uitgeladen en de tenten opgezet.
Toen dit eenmaal gedaan was werden de meeste prostocks al naar voren gereden om de wedstrijd aan te vangen. Na de eerste paar runs bleek al snel dat de baan aan de harde kant was waardoor er weinig grip was. De gene die hier het beste mee omging was de Extreme Temptation die de enige Full Pull reed en daarmee de prostock klasse won.
Na een paar uur was het dan eindelijk zover voor de superstocks. Het weer bleef meewerken waardoor we voor de eerste keer dit jaar een compleet droge wedstrijd hadden. De baan gaf nog steeds weinig grip dus was het bij de eerste superstock afwachten wat er gebeurde. De Incredible Deere vond net niet genoeg grip om een full pull neer te zetten, en dus werd de sleepwagen lichter gezet. Vervolgens werden er veel Full Pulls neer gezet en toen was het tijd voor de Rooie. Zou de grip gevonden worden om een goede run neer te zetten? De tractor werd klaargezet en het optoeren kon beginnen. Na een voorzichtige start ging het gas open en ging Pauly weer op weg. De trekker kwam niet erg hoog van de grond maar zette toch een snoei harde Full Pull neer.
Een glimlach, de tractor een schouderklopje geven, en een duim omhoog gaven aan dat alles goed was en de stemming zat er weer goed in. Nu was het tijd voor de finale waarin de Vruter als laatste mocht aanhaken. Toen Pauly weer op de baan kwam stond Bram Kools aan de leiding met zijn All or Nothing die een goede run gemaakt had. Daar een paar meter achter stond de Terminator die hiermee goede zaken deed voor het Nederlands Kampioenschap. Na weer een rustige start om de grip te vinden ging het gas weer vol open. de neus bleef weer lager dan dat we gewent zijn maar na een harde run stopte Gert-Jan bij de vlag van de leider. Het was wachten op het antwoord van de lichtkrant. Uiteindelijk had Bram Kools de overwinning al was het maar met enkele centimeters. Een verdiende eerste overwinning voor het team die er bij de eurocup in Bernay al heel dicht bij waren maar dankzij een kapotte sleepwagen dat feest verstoord zagen worden.

Voor ons is een tweede plaats eindelijk loon naar werken. We zijn weer op de goede weg en hopen dit over twee weken weer te laten zien op de wedstrijd  in Meerkerk die verreden wordt op 18 augustus.


EURO-CUP IN HERNING....

 

Na de afgebroken run in Cadzand bleek thuis toch het een en ander gesneuveld te zijn. Nadat de Rooie in recordtijd weer was opgelapt was het weer tijd om de oplegger vol te laden voor de reis naar Denemarken. Donderdagavond kwam het span aan in Sonder Felding bij Somaelk het bedrijf van sponsor Joost Oppers. Voor deze aangelegenheid hete de tractor dit weekend Somaelk Aerdvruter.

Vrijdag werd de tractor tentoongesteld onder de partytent en samen met vele andere Nederlandse superstock teams en Deense teams uit de buurt werd er nog flink gefeest.

Diezelfde avond was er van het zomerse weer van de afgelopen dagen niet veel meer over en begon het flink te regenen. Ook de zaterdag was het niet droog waardoor sommige fans en leden van de familie Oppers hun tent verruilden voor de werkschuur van Joost. De wedstrijd zou rond 15:00 beginnen maar door de regen werd deze uitgesteld. Toen het toch droog was geworden was het eerst tijd voor een lekkere en het terrein. Gert-Jan had besloten de vrachtwagen niet op het terrein neer te zetten omdat dit onbegaanbaar was geworden. Met de hulp van Team Zeinstra konden we op de wedstrijd nog genieten van een blikje bier en na enige vertraging was het toch tijd voor de superstocks.
Na een paar mooie fullpulls was het tijd voor de Somaelk Aerdvruter om aan te haken. Gert-Jan had in Denemarken nog snel wat last minute aanpassingen gedaan aan de trekker in de hoop hem deze keer wel heel te houden. De ketting ging strak en na een kleine sputter in het optoeren ging de trekker toch op weg naar de fullpull. Deze werd zonder enige moeite gehaald en de tractor had het nog overleefd ook. Dit betekend weer goede hoop voor heel het team.
Er was zoveel vertrouwen dat Gert-Jan plaats maakte voor Joost Oppers. Na de laatste aanwijzingen was het werd de trekker klaargezet voor de sleepwagen en begon Joost aan het optoeren. De eerste keer werd de koppeling veel te vroeg los gelaten en kwam de trekker niet van zijn plaats. Na wat aanwijzingen gingen in de 2up>e poging de wielen toch draaien alleen kwamen de toeren er niet in. Dit resulteerde in een afstand van 7,55 meter en een 8e plaats. Hier was heel het team heel tevreden mee aangezien dit de eerste superstock ervaring was voor Joost en omdat hij de trekker heel heeft gehouden. De wedstrijd werd gewonnen door Red Alert voor Terminator. De Newborn Deere werd derde en won hierdoor de Eurocup.

Na de wedstrijd gingen we weer terug naar Somaelk om de mooie prestatie te vieren. Zondag na een goed ontbijt gingen we weer naar Herning om de andere eurocups te kijken. Na de wedstrijd hadden we bij Somaelk nog wat lekkere hotdogs en werd er nog wat nagepraat over het weekend om daarna op maandag weer aan terugreis te beginnen.

Uiteraard alle meegereisde supporters super bedankt voor het vertrouwen!! (Red.)

Dinsdag werd de trekker weer gelost en bleek alles in orde. Dit betekend dat hij dinsdag snel is klaargemaakt zodat Gert-Jan eindelijk een paar daagjes vakantie kan houden voordat we dit weekend weer naar Lochem gaan voor de volgende wedstrijd in de Grand National competitie.

Met dank voor het verslag aan John Vermeer.. en Theo en Toos bedankt voor de foto's!!

 


BEACHPULL CADZAND.

Eindelijk hadden we dan eens goed weer voor een dagje tractorpulling.

Ditmaal zaten achter de duinen in Cadzand in de achtertuin van Bram en Manon Kools van all or nothing en interaction

Na ons wederom een slag in de ronde te hebben gesleuteld stond D'n aerdvruter toch weer aan de start in Cadzand.

De uiteindelijke schade na de wedstrijd in Putten was toch groter dan we dachten.

Het eindplantaire links was gesneuveld, de motor was ook niet helemaal meer in orde en op donderdag kwamen we er ook nog achter dat de reverser (versnellingsbak) ook nog kapot was.

Een nieuwe reverser is op vrijdag avond nog vertrokken uit Denemarken en kon zaterdag morgen om 9.30u afgehaald worden in Breskens.

Dit met dank aan joost oppers van Somaelk.

Dus op zaterdag om 14.00u kwam er toch weer geluid uit D'n aerdvruter en was het toch weer gelukt om aan de start te verschijnen.

om 20.30u was het de beurt aan de superstocks.

Hurricane had de proeftrek maar hieruit bleek dat de sleepwagen toch een tandje lichter moest.

All or nothing reed daar na een mooie fulpull ..

Nu was het de beurt aan D'n aerdvruter en zou het dan eindelijk weer eens goed gaan?

Bij de start klonk het goed en het leek een mooie run te worden tot dat gertjan bij de 75 mtr het gas dicht deed.

Weer was het niet goed met de motor ..      Het zal weer een druk weekje worden want volgende week is de volgende wedstrijd weer in Denemarken.

Uiteindelijk werden er 5 fullpuls gereden en hierin bleek dat Terminator de sterkste was gevolgd door welldone deere en incredible deere.

 We gaan nu alles weer controleren wat er nu precies is gebeurt. Want opgeven is geen optie voor ons en we hebben er alle vertrouwen in dat alles zeker weer goed komt.

We gaan ons best doen om volgende week gewoon weer aan de start te verschijnen in Herning in Denemarken voor de volgende eurocup wedstrijd

Hier zijn we op vrijdag avond weer  aanwezig bij joost oppers van Somaelk voor een gezellige pulling party.

Mvg tractorpulling team D'n aerdrvuter

Uitslag Cadzand

1. Terminator
2. Welldone Deere
3. Incredible Deere
4. All or Nothing
5. Interaction
6. Hurricane
7. Newborn Deere
8. Aerdvruter
9. Six Shooter,
10. European Maid,(disk. buiten baan)

 


TRACTORPULLING OP STRAND NULDE IN PUTTEN.

 

Na de schade in made, die toch groter was dan we dachten hadden we besloten om een nieuw motorblok op te bouwen.

Een week na made was de wedstrijd in Oudenhoorn deze moesten we al zeker aan ons voorbij laten gaan. We hadden dus 3 weken om de tractor klaar te hebben voor de wedstrijd in Eext.

Alles wat gedaan moest worden werd gedaan en het leek erop dat we Eext zouden gaan redden.

Tot in de laatste week, toen bekend werd dat bepaalde onderdelen niet op tijd aanwezig zouden zijn.

Dus werd de volgende wedstrijd die in Putten.

We hadden van alles vernieuwd om alle mogelijke problemen uit te sluiten. Zou het dan toch eens gaan lukken om een paar goede runs neer te zetten, want het geluk hadden we nog niet aan onze kant gehad dit seizoen.

Het was al spannend met het weer want er viel veel regen in de week voor afgaand aan de wedstrijd. De wedstrijd zou om 15.00u beginnen maar werd al een uur uitgesteld maar dan zou het droog worden.

De organisatie had de baan in goede conditie weten te houden en de superstocks konden na nog een kleine regen pauze om 19.00u dan eindelijk beginnen. Er werd direct gereden met floting finish, dat wil zeggen de finish lijn op 110mtr. D'n aerdvruter moest pas als 15e starten dus konden we al enkele tractors in actie zien.

Zo zagen we dat enkele van hen toch de fulpull lijn wisten te halen. Toen was het moment daar dat D'n aerdvruter mocht aanhaken .

De spanning steeg in het team en ook bij de vele meegereisde supporters. Er werd opgetoerd en met een perfecte start met veel begin snelheid sloeg bij de 50mtr het noodlot werderom toe. Dit maal was niet de motor het probleem maar ging het helemaal mis in de achterbrug.

Het linker eindplanetaire had het begeven met als gevolg dat de motor even heel hoog in toeren ging. De tractor moest met behulp van een kraan van de baan gehaald worden.

De wedstrijd ging verder met uiteindelijk 5 finalisten.

De finale werd gewonnen door zeinstra newborn deere gevolgd door All or nothing en red fever

Na controle blijkt dat het linker eindplanetair volledig gesneuveld is inclusief het huis.

De motor word ook gecontroleerd op eventuele schade omdat deze te hoog in toeren is geweest. Ook hier is helaas weer werk aan.

We zullen er alles aan doen om de tractor voor a.s. zaterdag klaar te hebben voor de wedstrijd in Cadzand. Het zal een hele klus worden mede omdat ook bij ons enkele taemleden op vakantie zijn.

Voor het filmpje van putten kun je kijken op www.aerdvruter.nl

Hieronder ook nog de volledige uitslag van de wedstrijd.

 

Hopelijk tot a.s. zaterdag 21 juli in Cadzand www.tpcadzand.nl waar de wedstrijd om 16.00u begint.

Mvg tractorpulling team D'n aerdvruter

 

eurocup uitslag( bron etpc)

1

Zeinstra New Born Deere

NL

FP

 

105.87

30

2

All Or Nothing

NL

FP

 

105.17

25

3

Red Fever

GB

FP

 

103.43

22

4

Terminator

NL

FP

 

102.45

20

5

Zeinstra Welldone Deere

NL

FP

 

91.48

18

6

Zapo

NL

108.96

   

17

7

You Never Know

N

108.63

   

16

8

Red Alert

GB

105.56

   

15

9

BE-Combi Incredible Deere

NL

101.87

   

14

10

AGRIFAC Interaction

NL

100.59

   

13

11

Hobo

DK

96.16

   

12

12

D`n Aerdvruter

NL

54.05

     

 

nk uitslag ( bron ntto)

1

050

Zeinstra Newborn Deere

FP

105.87

20.00

2

051

All or Nothing

FP

105.17

17.00

3

048

Terminator

FP

102.45

15.00

4

054

Zeinstra Welldone Deere

FP

91.48

14.00

5

075

Zapo

108.96

0.00

13.00

6

046

BE-Combi Incredible Deere

101.87

0.00

12.00

7

037

Hurricane

101.54

0.00

11.00

8

052

Agrifac Interaction

100.59

0.00

10.00

9

090

Silver Bullet

82.18

0.00

9.00

10

080

D'n Aerdvruter

54.05

0.00

8.00

11

073

European Maid

disk

0.00

7.00

 

 


 

SCHADE IN MADE.

Na behoorlijk  wat  sleutelwerk  gehad te hebben  na de wedstrijd in Bernay, stond de tractor op vrijdag avond klaar om zaterdag op tijd  te vertrekken richting  het altijd gezellige Mades Powerweekend. Nadat op zaterdag morgen al het proviand ingeladen was konden we op tijd vertrekken om ongeveer 13.00 uur te arriveren en net op tijd te zijn voor de ETPC vergadering.

 

We konden nu beginnen met het op zetten van ons tentenkamp want om 16.00 uur  zou de wedstrijd beginnen. Op zaterdag  was de superstock klasse nog niet aan de beurt dus werd het een gezellige middag en avond( en nacht voor sommige) met tussen door nog een lekkere maaltijd van chef-kok Moaske en Frans.

 

Op zondag moest het de dag worden van D'n Aerdvruter want het is  toch onze thuiswedstrijd waar altijd vele fans aanwezig zijn. Om 11.00u werd begonnen met de tractor klaarzetten zodat deze op tijd aanwezig was in het parc fermè. De spanning steeg toch wel enigszins zo te zien.

 
Zo kon om exact 13.00 uur begonnen worden met de superstock klasse waar D'n Aerdvruter de proeftrek had. De spanning liep op in het vruter kamp zou het deze keer nou wel eens goed gaan want geluk hebben we dit jaar nog weinig gehad. Het op toeren ging goed er kwam direct snelheid in met een mooie balans maar bij de 85 meter sloeg het nootlot weer toe met als gevolg koppakking eruit en schade aan de kop.

Maar we waren niet de enige met schade want helaas verspeelde Interaction  een achteras met als gevolg ook nog een zuiger buiten het motorblok en Zapo verspeelde het complete moterblok direct na de start.

Ondanks deze stukken was het een mooie wedstrijd waar uiteindelijke 8 tractors konden strijden om de winst in de finale. De finale werd gewonnen door Zeinstra New Born Deere, Terminator op de 2e plek en 3e werd  Incredible Deere.

Omdat deze wedstrijd meetelt voor zowel de Nederlandse competitie als de Euro-cup waren er dus eigenlijk dubbele punten te verdienen ( helaas ook te "verliezen"). Hieronder in de linkse kolom ziet u de punten verdeling voor de euro-cup. Rechts de punten die meetellen voor de te behalen titel "Nederlands Kampioen".  Het bijgewerkte klassement vind je hier
 

1

Zeinstra New Born Deere

NL

FP

 

105.23

 

2

Terminator

NL

FP

 

99.72

 

3

BE-Combi Incredible Deere

NL

FP

 

98.27

 

4

Red Fever

GB

FP

 

96.34

 

5

You Never Know

N

FP

 

96.17

 

6

Zeinstra Welldone Deere

NL

FP

 

94.61

 

7

Red Alert

GB

FP

 

93.40

 

8

Rabbit G`n Mad

DK

FP

 

92.01

 

9

Six Shooter

NL

98.76

     

10

Hobo

DK

95.20

     

11

D`n Aerdvruter

NL

90.16

     

12

Loaded Deere

N

81.09

     

13

AGRIFAC Interaction

NL

73.94

     

14

All Or Nothing

NL

24.41

     

15

Zapo

NL

7.65

     
 
Tractor Pull 1 Pull off Punten
Zeinstra Newborn Deere FP 105.23 20.00
Terminator FP 99.72 17.00
BE-Combi Incredible Deere FP 98.27 15.00
Zeinstra Welldone Deere FP 94.61 14.00
Hurricane FP 91.31 13.00
Six Shooter 98.76 0.00 12.00
D'n Aerdvruter 90.16 0.00 11.00
Silver Bullet 81.85 0.00 10.00
Agrifac Interaction 73.94 0.00 9.00
European Maid 56.49 0.00 8.00
All or Nothing 24.41 0.00 7.00
Zapo 7.65 0.00 6.00
 

BERNAY...

 

Vrijdagavond 21.30 uur werd de Vruter ingeladen om vervolgens s'morgens om 5 uur af te reizen naar het land van stokbrood en paturain. De oplegger werd deze keer getrokken door een Volvo van de firma Houbraken. De reis begon voorspoedig en volgens de Tom-tom zouden we rond 12 uur in Bernay arriveren. Maar op +/- 120 km voor de eindbestemming ( bij Rouen) gebeurde er net voor ons een ongeluk waardoor we 2 uur stil stonden op de A28.
Bij de tractor werden nog enkele dingen doorgenomen en Moaskuh trok zijn kookschort aan, hij vond ook dat we van het wachten beter een deugd konden maken door een lekker soepke te gaan eten.
Nadat de weg weer vrij gemaakt was konden we de reis voortzetten zodat we alsnog stipt om 14.00 uur onze trailer konden parkeren op het wedstrijdterrein in Bernay. De tractor werd meteen gelost, nog enkele dingen nagetrokken en uiteraard gepoetst.
Het franse publiek was werderom in grote getale op het terrein aanwezig om al het brute geweld en opgepoetste machines eens van dichtbij te bekijken. Ook Moaskuh zijn maat was weer van de partij, en zou graag weer met hem op de foto willen bij de Vruter. Maar deze keer wilde Marc dit dan wel op zijn "Hollands", dus met een pintje in plaatst van een stokbrood.
Ook deze keer waren het weer echte zomerse temperaturen waardoor de meeste teamleden en supporters de schaduw opzochten en een lekker hapje aten bij de BBQ.
  Rond 18.30 uur was het voor driver Tops en Frans tijd om naar de rijdersmeeting te gaan waarna het voorstellen van de rijders van de euro-cup begon. De avond begon met de two wheel drives. Als 2e klasse waren de Super Stocks aan de beurt.
  De proeftrek was voor Red Alert, de sleepwagen bleef in dezelfde afstelling staan dus we zaten meteen vol in de wedstrijd. Als 9e moest Marc aanhaken. Heel rustig werd de Vruter voor de sleepwagen gezet, en op aanwijzingen van Frans werd het juiste spoor gekozen.
De spanning bij de fans begon te stijgen , zeker toen het optoeren niet geheeld naar wens verliep. Maar na een 2e poging kwamen er toch wat toeren in de machine waardoor Marc de run toch kon aanvangen. Helaas kwam hij niet verder dan 74.78 meter. Waarom de vruter redelijk laag in toeren zat en bleef gaan we uiteraard onderzoeken, maar zoals het er nu uitziet is er geen grote schade.
  Na een serie mooie runs plaatsen 8 tractoren zich voor de pull-off. Maar toen Rob v/d Waal met zijn Terminator in de finale aan de beurt was en eindigde op 105.79 meter bleek dat de bak van de sleepwagen niet helemaal naar voren kwam. Alle tot dan toe gereden finale runs moesten opnieuw. Na lang oponthoud en gesleutel aan de Belgische sleepwagen werd er uiteindelijk besloten om de finale van deze klasse te cancellen. Er gingen eerst geruchten dat er op zondag verder gegaan werd, maar dit werd later weer ontkent.
Toen de wedstrijd leiding besloot om wel verder te gaan met de 4.5 ton klasse kwam dit natuurlijk wel erg vreemd over. Want hoe kun je starten in een andere klasse met een sleepwagen die qua veiligheid niet voor de volle 100% in orde is???. Maar toen er door het in grote getale aanwezige publiek flink werd gejoeld en getierd konden wij zelfs zonder de Franse taal te kennen begrijpen dat de wedstrijd in zijn geheel afgelast werd..........Dus einde zaterdag sessie. Door de rijders was inmiddels overeen gekomen dat de punten verdeeld zouden worden.
Voor ons zat er niets anders op om terug te gaan naar de oplegger om met zijn alle nog een consumptie te nuttigen, waarmee we de roerige dag op een gezellige manier afsloten. Toen op zondagmorgen bleek dat de wedstrijd 2 uur later zou beginnen hebben we besloten om het niet langer af te wachten en om 11 uur met zijn allen af te reizen naar het mooie Brabant. Onze eerst volgende wedstrijd is op zondag 17 juni tijdens het Powerweekend in Made.  

 

Red Alert   100   85.57 90.75
Red Fever   100   83.08 68.81
AGRIFAC Interaction 100   86.79  
Terminator   100   105.79  
You Never Know 100   86.66  
All Or Nothing 100   102.98  
Zapo   100      
Zeinstra Welldone Deere 98.47   100 42.45
Hobo   47.54      
D’n Aerdvruter 74.78      
Zeinstra New Born Deere 86.81      
BE-Combi Incredible Deere 96.07      
Six Shooter   96.44 bron

Met vriendelijk groet:

Tractorpulling team D'n Aerdvruter.


DIDAM.

Zoals eerder bij nieuws vermeld was de tractor deze week snel klaar. De vruter is terug gekomen uit Zweden met een gescheurd inlaatspruitstuk, maar voor de rest konden wij geen gekke dingen vinden.

Wel waren de kammen van de banden wat rond dus die hebben we nog strak gezet en opgesneden.

Dus werd de tractor op zondag middag geladen zodat alles klaar stond om op 2e pinksterdag op tijd te kunnen vertrekken naar Didam. Om 11.00 uur moesten de Light Super Stocks rijden en die wilde we zien. Zo gezegd zo gedaan, om 7.30 uur werd er verzameld bij de Fam. Pauly waar na een kop koffie vertrokken werd. Het was erg rustig op de weg ( iedereen ging naar het strand zeker) dus we kwamen mooi op tijd aan in de achterhoek. De tractor werd meteen gelost, banden op druk gezet en methanol in de tank... Klaar.

 

En nu wachten op het begin van de wedstrijd....om half 12 zou de Pro Stock van start gaan maar deze begonnen pas om 13.00 uur. Nou das een leuk begin van de dag wachten , bij de baan in de felle zon dus kiezen we de schaduw plek bij de oplegger. De Light Super Stocks zijn maar 3 tractoren in die klasse en daarvan komt er ook nog 1 niet van de plaats , deze klasse is dus ook snel gereden. Om 15.00 uur zouden de Super Stocks aan de beurt zijn maar je raad het natuurlijk al ook hier is een flinke vertraging , zo staan degene die mee de baan op gaan al een geruime tijd start klaar met de hete veiligheidskleding aan te wachten tot de Vruter mee naar de weegbrug wordt genomen.
Als dan Rob de Waal met zijn span is gearriveerd ( deze heeft ook in Emmeloord gereden) komt er beweging in alles en gaan de eerste naar de weegbrug. Ook daar is nog enig oponthoud want de weegbrug klopt niet helemaal , maar als dan toch iedereen gereed is gaat het beginnen en waar we de hele dag naar uit kijken is natuurlijk om de Vruter te zien rijden.... Gert-Jan is als 8e aan de beurt, hij toert goed op en komt goed weg maar bij de 74 meter gaat het opnieuw fout , de distributieriem gaat kapot en de trekker staat meteen stil waardoor er veel kans nog meer schade is maar dat zien we later wel . Hij eindigd als laatste en er zal weer volop te werken zijn om a.s weekend paraat te staan op de wedstrijd in Bernay!!

Hieronder nog de uitslag van vandaag.

 

 

naam 1e run Finale
1 Zeinstra Newborn Deere FP 98,43
2 Zapo FP 91,59
3 Terminator FP 90,34
4 All or Nothing FP 89,01
5 BE-Combi Incredible Deere FP 88,48
6 Interaction FP 82,21
7 Hurricane FP 69,6
8 Zeinstra Welldone Deere 96,29  
9 Silver Bullet 84,34  
10 Six Shooter 97,1  
11 d´n Aerdvruter 74,83

Met Vriendelijke groet Tractorpulling team D'n Aerdvruter.

 


LIDKÖPING EURO-CUP ZWEDEN.

Om 5u kwamen we samen bij Gert-Jan. De vrachtwagen stond al vertrekkensklaar. Na een bakje koffie begonnen we aan de lange reis. Om 5u40 vertrokken we naar Lidköping, Zweden. Om 9 uur maakten we een pitstop bij een tankstation net over de Duitse grens bij Meppel. Nadat we daar vertrokken hadden we 5 keer file.
Maar met New kids turbo ging dat nog redelijk vlot. Uiteindelijk kwamen we aan de boot. We konden er redelijk snel op en om 15u15 vertrok hij naar Denemarken. De boottocht duurde ongeveer 45 minuten, dus aten we een lekkere braadworst en gingen we even van het uitzicht genieten op het dek. Niet lang nadat we de boot afreden kwamen we bij de grens met Zweden.
Om 16u08 reden we de brug over en dus Zweden binnen. Daarna reden we nog tot in Fjaras, wat onze overnachtingsplaats werd. Als we ons daar gesetteld hadden, dronken we met z’n allen nog een paar pilsjes. Heel gezellig. Na een goed ontbijtje, gemaakt door onze keukenprinces FransFrans, vertrokken we om half 10 weer verder richting Lidköping. Met een paar knallers van cd’s ging dat laatste stukje nog vlot.
En om 11u45 kwamen we dan eindelijk aan op het wedstrijdterrein. Het duurde nog wel even voordat de wedstrijd echt begon dus zochten we wat om de tijd mee te verdrijven. Eerst loste we de tractor, tafels enzovoort. Als dit gebeurt was, gingen we even bij het kartterrein kijken. Dit lag vlakbij het wedstrijdterrein. De karts gingen niet zo snel dus daarom hebben we maar gewoon wat gedronken in de kantine. Terug bij de vrachtwagen staken we de barbecue aan. Met een volle maag namen we nog een kijkje op het terrein en dan kon de wedstrijd eindelijk beginnen. Rond 22u begonnen de superstocks.

De proeftrek was voor Zapo, die een knappe full pull neerzette, logisch dat de sleepwagen zwaarder werd gezet. De Incredible Deere ging vervolgens vlot over de 100 meter. De sleepwagen bleef staan.

You never know volgde dit voorbeeld niet,hij strandde met een knal op 87,12 meter. Toen was Bram aan de beurt met de All or Nothing en hij zette wel een FP neer.

Daarna was het Vruter-Time, na lang wachten op het meethok kon hij eindelijk starten. En ja hoor, een FP! We kregen hem nog een keertje te zien. Volgende aan de beurt was New Born Deere die met gemak over de 100 meter reed. Ook Terminator, Zapo en Red Alert reden als volgt een FP.

Interaction, dit keer bereden door Bram, kwam bij 42,17 meter al tot stilstand. Well Done Deere had ook problemen en reed maar 52,53 meter. Red Fever had 2 pogingen nodig om toch die 100 meter te halen. Rabbit gn Mad reed na moeilijkheden met het optoeren toch een knappe Full Pull. Loaded Deere kwam niet verder dan 53,23 meter en Hobo kwam wel aan de Full Pull.

De finale dan. Incredible Deere zette als eerste een afstand van 107 meter neer. All or Nothing kwam tot een afstand van 97,66 meter. Dan was het terug de beurt aan D’n Aerdvruter. Een goede start maar na een plof kwam hij op 89,11 meter tot stilstand. New Born Deere ging hard naar de 112,18 meter. Terminator reed 99,55 meter. Zapo kwam als volgt met veel vuur tot 40,09 meter. Red Alert reed een afstand van 74,64 meter en Rabbit gn Mad kon niet wegrijden. Als laatste kwam Red Fever bij 31,40 meter tot stilstand. Toen zagen we Peter Clark met een brandende broek van zijn tractor springen.

Dus de overwinning ging naar Sjors Zeinstra en D’n Aerdvruter eindigde nog knap vijfde. Na de wedstrijd werd er nog tot in de vroege uurtjes gefeest.

Na een goed ontbijt, vertrokken we rond de klok van 10 terug naar huis. De reis verliep heel vlot. En ja deze keer hadden we toch het dorpje van Hol gevonden. Om 18u15 kwamen we bij de boot naar Duitsland. We moesten even wachten maar dat was zo voorbij doordat we even de tractor nakeken.
Om 18u45 kon de boot eindelijk vertrekken. Weer even lekker een braadworst eten en op het dek uitwaaien, en de boottocht zat er weer op. De rest van de reis verliep nog heel vlot. De laatste stop om te wisselen heeft Gert-Jan nog een geweldig manoeuvre uitgevoerd in de trailer. De deuren zaten namelijk geklemd waardoor we niet bij de wc konden komen. Daardoor kroop hij door het kleine gat en loste hij het probleem op. Daarna was het nog een 3-tal uurtjes en we waren thuis. Om 3u35 kwamen we dan uiteindelijk aan in Casteren. Een geslaagde reis.

Wij bedanken Britt Dingenen voor het maken van dit verslag.

Met Vriendelijke groet Tractorpulling team D'n Aerdvruter.


HET BEGIN VAN HET SEIZOEN 2012.. LOON NAAR WERKEN??

Zo het seizoen is weer begonnen.
Na de fikse motorschade die we aan onze trip naar de States hadden overgehouden wisten we dat we veel werk zouden hebben om voor de eerste buitenwedstrijd de tractor klaar te krijgen.

De tractor was uiteindelijk pas op 17 april weer in de schuur en we konden dus bijna een maand later beginnen met opnieuw opbouwen dan we gedacht hadden. We wilde de tractor niet alleen weer opbouwen, maar ook de plannen om enkele pittige wijzigingen aan te brengen wilde we toch doorvoeren. Dit betekend natuurlijk wel dat je automatisch kiest voor heel veel werk.

Na heel veel sleutelwerk kwam afgelopen zaterdag om 12.30 uur eindelijk weer geluid uit D'n Aerdvruter. Na alles gecontroleerd te hebben leek alles in orde dus konden we de kappen rond de turbo's en het kapwerk monteren. De tractor werd geladen en de vrachtwagen reed om 13.45 uur het erf af... Op naar Stroe.
In Stroe aangekomen werd er met spoed afgetankt en daarna meteen op weg naar de weegbrug. Hier stonden ze al te wachten op ons want we zouden de proeftrek hebben.
Tijd om lang zenuwachtig te zijn was er dus niet.. Het was meteen starten en voor de sleepwagen met de Vruter. Na een voorzichtige start en redelijke grip kwam D'n Aerdvruter behoorlijk op gang, maar echt voluit ging hij niet en eindigden we net voor de 90 meter. Maar goed we mochten de proeftrek over doen dus werd er snel gekeken of er iets loos was. Na alles gecontroleerd te hebben mochten we na 6 plaatsen wederom terug keren voor onze 2e run.

Na diverse tractors gezien te hebben bleek dat er bij de start maar weinig grip in de baan zat waar eigenlijk iedereen problemen mee had.Onze 2e run probeerde we beter te starten en het leek ook beter te gaan maar het werd geen fulpull. Het werd 93.16 meter. Wederom ging de tractor niet voluit en achterbleek dat de turbo druk niet hoog genoeg wilde komen.

We gingen met een 6e plaats tevreden richting huis en gaan de tractor nu klaar zetten voor onze eerste Eurocup wedstrijd in het Zweedse Lidköping  a.s.  vrijdag avond 18 mei.

Het hoogste podium moest deze keer gedeeld worden. Zowel Zapo als BE Incredible Deere konden niet terug komen om de finale te rijden. De 3e plaats was voor Manon met haar Agrifac Interaction.

De uitslag van Stroe kun je terug vinden bij klassement er zijn ook  foto's en filmpjes te zien.

Met vriendelijke groet Tractorpulling team D'n Aerdvruter.

 


NATIONAL FARM MACHINARY SHOW AND CHAMPIONSHIP TRACTORPULL.

Zoals de titel al doet vermoeden gaat het hier om iets groots.
Van 15 t/m 18 februari 2012 werd dit evenement gehouden in Louisville in de staat Kentucky van de USA.

 
Op zaterdag 11 februari werd er vertrokken naar de States. Een nagenoeg volle bus bracht de mannen en dame weg naar Schiphol. Ondanks dat iedereen toch wel gespannen was voor wat komen ging, zat de welbekende goede stemming er weer vlug in. Om 13.00 uur vertrok het vliegtuig van Amsterdam naar Philadelphia. Na wat vragen beantwoord te hebben bij de douane mochten we aan boord en kon het avontuur beginnen. Na een lange zit werd het vliegtuig om 15.45 uur (USA -Time) aan de grond gezet. Nu begon de ellende van de Amerikaanse douane. Lang wachten en weer vele vragen om het land binnen te mogen. Onze volgende vlucht zou om 18.15 uur vertrekken dus wij dachten dat we nog tijd genoeg over zouden houden om wat te drinken en wat te roken, want daar hadden sommige wel behoefte aan. Maar niets was minder waar. Na de controles was het alweer tijd om in de checken voor de vlucht naar Chicago. Dit was een vlucht van ruim 2 uur. Dus na aftrek van nog 1 uur tijdverschil kwamen om 20.30 uur aan bij ons eerste hotel in Chicago. Gelukkig was hier de bar en Restaurant nog open dus we konden onze spullen op de kamers leggen en even relaxen zonder nog de deur uit te moeten.

 

De volgende dag 12 februari werden we met de bus naar de car-rental gebracht om 2 Dodge Vans op de halen. Van hieruit reden we naar het noorden om naar de Wileman Brothers te gaan. Bij deze boer stond de tractor. Na wat voorbereidingen gedurende de dag en tanken werd de Vruter gestart en klaargezet om vervoerd te worden naar Louisville. In de avond zijn we wat gaan eten en drinken bij Norm's in Edgerton.

 

Maandag werden we door Lucien Keulers meegenomen om naar de tractoren van Wileman te gaan kijken. Wel indrukwekkend om te zien met wat voor spul ze hier het vele land bewerken. Maar ja 2900 hectare is ook de moeite. Rond de middag zijn we gaan rijden richting het zuiden om een gedeelte van de route 66 te zien. In Pontiac zou een museum staan met een gigantisch mooi mozaïekwerk. Hierin is het logo van de bekende Route 66 uitgebeeld. Iedereen was onder de indruk toen we het museum binnen kwamen :-) en vooral toen we het "tegelwerk" te zien kregen.. Wij noemen dit baksteen. Na 1.5 uur daar geweest te zijn (incl. the local bar) zijn we vanwege de sneeuwval in 1 keer doorgereden naar Decatur. Hier hadden we de volgende dag een excursie bij CAT, dus voor we naar een hotel gingen eerst maar gekeken waar deze firma zat want we moesten er de volgende morgen om 7.45 uur zijn.

 

Dinsdag waren we verrast door een super ontvangst bij Caterpillar kunnen we gerust zeggen. Hier maken ze echt groot materieel. Na de veiligheidschoenen, helm, veiligheidsbrillen en oordoppen uitgereikt te hebben gekregen konden we beginnen aan de tour. Indrukwekkend groot en zeer interessant. Foto's maken was moeilijk want er mochten absoluut geen mensen op staan. Maar na wat overleg mocht Free toch zijn camera gebruiken.

 

Net na de middag zijn we verder gereden via Indianapolis, hier wilde we gaan kijken naar de Indy 500 . Op de snelweg reed 1 auto van ons op een houten balk waardoor we 2 banden kapot hadden. Na de 2 thuiskomers gemonteerd te hebben zijn we toen doorgereden naar het hotel in Louisville. Hier zouden we eigenlijk 4 keer overnachten, maar dat werden er nu dus 5. Langs het hotel zat een pizzatent dus het probleem van honger was snel opgelost. Nadat het verhuur bedrijf een andere auto gebracht had zijn we nog even de stad in gegaan.

Woensdag zijn we naar de hal gegaan, hier kregen we de papieren en werd de tractor gekeurd en gewogen. 1 kleine gewichtblok eraf en hij was precies 8000 lbs

 

Woensdag middag kregen we de kans om een proeftrek te maken. Er moesten nog wel kabels rond de turbo's komen, maar dat mocht de volgende dag in orde gemaakt worden. Dus met spoed naar de Arena. Het plan was om te kijken of de tractor goed oppakte dan te stoppen. Maar bij de sleepwagen aangekomen hadden we op een probleem. De haak van de sleepwagen kon niet door het oog van onze trekhaak. De sleepwagens in de USA zijn uitgerust met een extra pal die voorkomt dat de haak los kan schieten tijdens een wilde run. Dus helaas geen test-run. Uiteraard was deze poging niet voor niets geweest, want als we hier nu niet achter gekomen waren dan hadden we op donderdag nog niet eens aan kunnen haken bij de wedstrijd. Dus op zoek naar iemand die de trekhaak aan kon passen. Gelukkig was er een smid aanwezig die dit wel wilde en kon doen.

 

Toen werd het donderdag.....vandaag moest het gebeuren. De kabels rond de turbo's werden nog aangebracht en er moesten enkele stickers geplakt worden van de sponsor van het evenement. Gert-Jan, Marc en Frans bleven vandaag bij de tractor en de rest liep een keer over de beurs. Er was veel belangstelling / interesse voor de Vruter. De tractor was klaar het voorwerk was gedaan. Nu wachten tot het avond werd. 

 

Eindelijk was het Pulling-Time. Gert-Jan moest rijden in de laatste klasse van de avond. Dat het een zware en vreemde wedstrijd zou gaan worden bleek al snel.. De eerste 2 tractoren reden grote stukken en de eerste onderdelen lagen al snel op de klei. Het was een baantje waar echt gewerkt moest worden. D'n Aerdvruter moest al 8e aanhaken en de spanning steeg.. Nu moest het gebeuren, hier hadden we lang naar toe geleefd. Het optoeren ging goed en Gert-Jan had er van begin af aan meteen de snelheid er super in....

 

Maar toen sloeg het noodlot toe... De krukas brak en deze zorgde ervoor dat Oma haar laatste meters gereden had. 2 gaten in het blok was het resultaat, en dus The end of the American dream. De teleurstelling was natuurlijk groot en het was ff stil op de tribune. Zo zie je maar het blijft een mechanische sport... Sjors met de New Born Deere plaatste zich als 6e net voor de finale die op zaterdag gereden werd.

\

Terug in het hotel was er een zogenaamde pulling party. Een DJ met een bak herrie bleek later. Maar goed een feest moet je zelf maken, en dat is de vruters eigenlijk altijd nog gelukt. Dus ook deze keer.

 

 
Alweer aangekomen op vrijdag. Vandaag was er weinig werk. Dat de wedstrijd in Kansas-City niet door kon gaan was duidelijk. Dus we hebben de tijd benut om de terug reis alvast voor te bereiden, de extra huurauto te annuleren, en de tickets weer om te zetten. Het spel was gespeeld en dan wil je naar huis. Logisch toch. In de middag zijn we nog naar een grote Wall mart gereden want er moesten nog wat souvenirs gekocht worden voor het thuisfront. Wel rare handel hier in de supermarkt.

 

Zaterdag is de dag van de finales. Overdag ging ieder zijn eigen gang. Sommige naar de beurs, sommige naar de middag wedstrijden, en er waren er nog enkele die de City-tour nog wilde doen.

 

 

 

In de avond werd het pas echt druk in de Freedom Hall. De finales!!!

 

Team Zeinstra had de New Born Deere goed voor elkaar, Sjors zet de voorwielen in de hoop zand en mag rijden in de pull off. Hier word hij 2e. Een zeer mooi resultaat.

 

Dan is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Zondag morgen om 6.15 werden de auto's gestart en begonnen we aan de lange terugreis. Na een rit van 5 uur waren we op het vliegveld. (onderweg wat oponthoud gehad omdat de auto de deuren sloot terwijl de sleutels er nog op stonden.) De 2 auto's werden meteen ingeleverd want we wilde zo spoedig mogelijk de tickets bevestigen. De groep van 5 personen kon om 13.55 uur vliegen naar Philadelphia, en de groep van 7 kon 2 uurtjes later vertrekken. De langste vlucht konden vlogen we wel samen. Na een kleine vertraging vertrok het vliegtuig rond 21.30 uur. We hadden als afsluiting nog ff een pintje gepakt, dus de vlucht naar Amsterdam verliep rustig...

 

In Amsterdam werd om 10.40 uur het vliegtuig weer door de piloot aan de grond gezet. Hier stond een flinke groep familie de Vruters op te wachten.

We kunnen terugkijken op een Super leerzaam en gezellig avontuur waarvan het resultaat natuurlijk tegen valt. Maar de ervaring die opgedaan is zal zeker nog wel eens van pas gaan komen,.

Met vriendelijke groet. Tractorpulling Team D'n Aerdvruter.