Hier
willen we laten zien hoe D'n Aerdvruter opgebouwd is. Als u de foto's
groter wilt zien dan kunt u op de foto klikken voor een vergroting.
En dan het
eindresultaat............
Hier kan het
hele team trots op zijn.
De laatste loodjes
Nu alles in kleur is kan alles afgemonteerd
worden, We zitten al in begin mei 2009.
Dit zegt genoeg.. Ziet er perfect uit.
In maart 2009 kan alles
uiteindelijk naar de spuiter. Bij autoschade Beukers wordt alles
gespoten waarna het opbouwen kan beginnen. Het vuile werk is gedaan.
Ja en dan ben je al
geruime tijd aan het bouwen, maar wat zal het geheel nu gaan wegen? Dus
de tractor opladen en naar de weegbrug voor een tussentijdse weging. De
kappen en de tank moet er nog op, verder is het resultaat al goed te
zien. Het is ondertussen februari 2009
Het kapwerk is een nauwkeurig
karwei waar toch nog veel tijd in gaat zitten.
De tijd begint te
dringen, maar het werk gaat goed. Het inlaat spruitstuk past en is klaar
om gespoten te worden, en het uitlaatsysteem is al voor een groot
gedeelte klaar. Verder is er al een begin gemaakt met het kapwerk, en
hangt de nieuwe motor erin.
De trekhaak wordt ook in eigen
beheer gemaakt. Mooi stukje freeswerk.
Voor diegene die goed gekeken heeft op de vorige foto's
heeft gezien dat de nieuwe cilinder kop ook binnen is. Deze kop is niet
zelf gemaakt, misschien gaan we dat in de toekomst wel doen.
Ondertussen zijn de turbo's binnen.
Er komen er 4 op de nieuwe Aerdvruter. In de praktijk bleek dit
makkelijker gezegd dan gedaan. De kap zal wel erg vol komen te zitten.
Maar waar een wil is is een weg.
Nu er een motorblok in
het frame hangt kunnen we de koppeling en de bellhousing plaatsen. Het
wordt intussen wel kouder.. We gaan de winter van 2008 in.
Het
project vordert gestaag, de nieuwe neus van polyester is klaar
en de voorwielophanging wordt geplaatst.
De versnellingsbak en
het remsysteem moeten opnieuw ontwikkeld worden en een plaats krijgen in
het frame. Dit is een mooi karwei voor Frans en Marc.
Het is ondertussen augustus 2008 en
het gaat aan alle kanten goed vooruit. Het basisframe is klaar, de steiger
begrenzer zit erop en het begin is gemaakt met het uitmeten en op maat
maken van de tranen plaat voor de vloerdelen. Deze moeten er eerst op om
de positie van de stoel te bepalen.
Het inlaat spruitstuk
is getekend en gelaserd, nu nog in elkaar lassen.
De nieuwe Aerdvruter zal voorzien
worden van een intercooler. Deze werd speciaal voor ons gemaakt bij
E.R.F. in Eindhoven.
Ondertussen is Marc
bezig met de voorbereidingen om de 4 turbo's kwijt te kunnen onder de
kap, dit zal nog een hele puzzel worden. Hiernaast word de motor
ingebouwd en de neus op zijn plaats gezet. Het is nu mei 2008
Nu het frame weer terug is kunnen we
weer vooruit. De achteras positioneren en het motorblok plaatsen zijn nu
de volgende stappen.
Nadat het frame
afgelast is, halen we het terug naar Casteren waar we verder gaan met de
bouw. De tijd begint te dringen dus we zullen het tempo op moeten
schroeven om op tijd klaar te zijn.
Het frame werd in elkaar gehecht in
Casteren en daarna naar
AO metaal
vervoerd. Hier werd het helemaal afgelast.
De andere onderdelen
waren ondertussen aardig aan het binnen komen. Zoals de Bellhousing en
de versnellingsbak die uit Amerika moest komen.
De nieuwe Aerdvruter is
opgebouwd uit een buizen frame en dat was nogal moeilijk te buigen.
Daar zijn
we dan ook bijna 2 maanden mee bezig geweest. Samen met Rene Geerts (Reny's
Mission Impossible) werd er een bedrijf gevonden waar ze het
konden. Maar de buizen zijn gebogen en het begin is gemaakt.
Nadat de "ouwe" Aerdvruter aan Bram
Kools verkocht was werd er begonnen aan de huidige Tractor.
Uiteraard moet er vooraf veel denkwerk verricht worden. Het moest een
componenten tractor worden dat was zeker. Vele uren werden er aan het
"tekenbord" doorgebracht en na dat alle plannen doorgesproken waren en
op papier gezet waren kon er begonnen worden met het frame.