Historie


1999


 

Gert-Jan Pauly was geen onbekende binnen de sport. Voordat hij overstapte op een Alky-Burner reed hij met diverse DAF aangedreven machines. Maar in 1999 werd alles verkocht aan het Blue Devil Team en begon Gert-Jan Pauly zijn droom waar te maken.

Bij de firma van Dijk uit Deurne werd er een IH 1066 aangeschaft.

 

 

 

2000


 

Anno 2000 werd er dan echt begonnen met de bouw van D`N AERDVRUTER. Samen met teammaat Arjan Geerts maakte Gert-Jan alles zelf. Het frame werd eigenhandig gemaakt met hulp van Reny Kachels uit Duizel. De bouw ging gestaagd verder.

 

 

 

 

 

2001


Rond augustus werd de motor voor de eerste keer in het frame gehangen bij firma Van Der Waal in Krimpen aan de Lek.

Toen de machine wederom terug was in Casteren ging de bouw in een versneld tempo. Met behulp van een tiental pulling gekken uit de buurt naderde D`n Aerdvruter zijn einde. Toen de machine te groot werd voor de garage bij Gert-Jan thuis is de machine verhuisd naar het Daffy Duck en Tasmanian Devil team, D.C.P.O.

 

 

2002


 De machine is  verder afgemaakt, en in Hoeve was het dan zover. De maidenrun van D`n Aerdvruter in Hoeve. Alles ging goed. Een kleine methanol lek mocht de pret niet drukken. De eerste full pull was een feit. Het seizoen  was een test jaar voor D`n Aerdvruter en het team heeft veel geleerd dat jaar. Het seizoen werd bijna afgesloten met een plekje op het E.K. in Bakel. Maar dat feestje was te mooi om waar te wezen en D`n Aerdvruter bleef in het park ferme staan….

 

 

2003


Er werd een andere versnelling gemonteerd voor meer wielspin. Om te testen gingen we naar Denemarken. Maar dat ging niet zo best. Omdat we nu meer turbodruk nodig hadden en de motor nog zo moest werken smolt er een zuiger weg

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dus werd er diep in de buidel getast, voor 6 zware zuigers en drijfstangen. Bij de eerste beste wedstrijd in Wierden ging het al helemaal mis. Bij de 40 meter lag er al een drijfstang op de grond. Dat was voor het team het einde van het seizoen.

Maar we hebben zeker niet stil gezeten. In dat jaar stonden er 3 trekkers in de werkplaats op de foto te zien v.l.n.r. Old Red Stuff (nu Red Zone), Judgement Deere en helemaal achter in staat onze trekker tenminste wat er nog van over was

Dat jaar hielpen we andere teams mee op de baan zo dat we ook weer met onze trekker konden rijden. Zo hebben we de Judgement Deere voorzien van een nieuw chassis, motorkap en werd hij geheel nieuw in de lak gezet.

De Old Red Stuff was een nieuwe trekker voor Chris Kant en Martin Romein uit Almkerk. Het was de motor en achterbrug van de Heart of the Eagle en de motorkap kwam van d'n Aerdvruter. Ook het chassis hadden wij geleverd dus als Gert-Jan dan in Meerkerk met de Old Red Stuff de eerste run neerzet ontstond er wel even wat verwaring.

 

 

 

Gert-Jan met de Old Red Stuff

 

 

 

2004


We hadden alles weer bij elkaar om met een geheel nieuwe trekker weer op de baan te staan. Het was een perfect jaar 5e in de Nederlandse competitie, 3e in de euro cup en 8e op het ek in Duitsland.

                                                               

In de winter van 2004/2005 werd er niet zo veel veranderd aan de trekker. Wel werd de trailer van een grote opknapbeurt voorzien. De zijkanten werden verzien van nieuw plaatwerk. en er werd zij-verlichting gemonteerd door een echte trucker die gek is van lampjes. Heel het geheel werd gespoten en voorzien van stickers.

                   

 

 

 

 

                    voor                                                                                                                                                                                na

 

2005


In het jaar 2005 ging het weer perfect. We hadden weinig schade als er iets kapot ging waren het allemaal van die kleine dingetjes. We werden dat jaar 4e in NK, 6e in de eurocup en 5e op het EK in Engeland.

Na het EK in Great Ecclestone zijn we bij Peter Clark op bezoek geweest. Daar hebben dan ook een motorblok gekocht voor de nieuwe trekker. De motorblok werd in de keuken van de oplegger geplaatst. Vanwege plaats gebrek.

 

 

 

2006


In de winter 2005/2006 wordt er vooral gekeken naar gewicht en vermogen zo werd er gewicht van de achterbrug gehaald om de trekker in 2006 goed in balans te houden en dan kun je meer vermogen uit de motor halen. De trailer wordt voorzien van een nieuwe keuken en zithoek.

 

2007


EK Denemarken

Dit was het laatste jaar dat we met D'n Aerdvruter het seizoen ingingen, hij was namelijk verkocht aan Bram Kools. Op het NK en het EK werden we op beiden wedstrijden 4de. Op de Eurocup wedstrijd werden we 5de,  na deze prestaties namen we afscheid van deze trekker die naar Cadzand verhuisde.

 

2008


Dit jaar hebben we gewerkt aan een nieuwe componenten superstock.

 

2009


We zijn in Stroe van start gegaan met de nieuwe superstock. De eerste helft van het seizoen was het niks als de goede afstelling zoeken en toen deze eenmaal gevonden was ging het heel voorspoedig. We zijn een keer 1ste geworden. Voor het NK klassement zijn we als 8ste geëindigd. Bij de Eurocup twee keer 1ste en derde geëindigd. Op het EK hebben we de 5de plek behaald.

2010


Dit jaar werd er weer gestart in Stroe. Er was veel werk verzet in de winter dus er werd vol goede moed gestart aan het seizoen 2010.
We kunnen wel zeggen dat hij meteen goed van start ging, al ging het wel gepaard met veel rookontwikkeling.
Helaas raakte de vruter na 90 meter buiten de baan omdat de remmen niet naar behoren werkte, maar goed het gevoel was oké. Dus met opgeheven hoofd (zoals altijd) terug naar Casteren. Problemen zijn er om opgelost te worden, maar de remmen bleken achteraf voor dit jaar wel de minste zorgen.
Meer details kunt u lezen bij "Verslag".
Maar het seizoen werd toch nog zeer goed afgesloten met 2 dagoverwinningen en een 7e plaats in de Nederlandse competitie en als Europees Kampioen 2010.

Vanaf dit jaar kunt u alles doorlezen onder de kop verslagen.